مجله تاپ‌ناز‌

هزینه تزریق چربی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تزریق چربی چقدر است

در دنیای امروز از روش‌های مختلفی برای از بین بردن چین و چروک و نشانه‌های پیری از روی پوست استفاده می‌شود. اما یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند نتایجی طبیعی را برای شما به ارمغان آورد؛ تزریق چربی است. در تزریق چربی، بسته به نوع پوست شما و عمق چین و چروک‌های موجود بر روی پوست، مقدار مشخصی از چربی‌های بدنتان استخراج شده و با استفاده از روش‌های خاصی وارد منافذ پوست می‌شوند. هزینه تزریق چربی به متغیرهای مختلفی وابسته است؛ به همین دلیل است که شما قبل از هر کاری باید یک جلسه حضوری در کلینیک داشته باشید تا پزشک بسته به وضعیت شما، هزینه تقریبی را برایتان تخمین بزند. در این مقاله از مجموعه کلینیک‌های رویان می‌خواهیم عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی را مورد بررسی قرار دهیم.

تزریق چربی چیست ؟

یکی از بهترین روش‌ها برای جوان‌سازی پوست که معمولا نتایج بسیار ماندگاری دارد؛ تزریق چربی است. برای انجام این کار از چربی‌های زیر جلدی که در نواحی مختلف بدن مانند شکم و پهلو جمع شده‌اند؛ برای برطرف کردن چین و چروک‌ها استفاده می‌شود. در این روش مقدار مشخصی چربی از این نواحی که اصطلاحا به عنوان بانک شناخته می‌شوند؛ استخراج می‌شود. سپس این چربی‌ها خالص سازی شده و در نهایت با استفاده از سوزن‌های باریکی به زیر پوست تزریق خواهند شد. چربی‌های تزریق شده می‌توانند حجم از دست رفته گونه‌ها یا شقیقه‌ها را جبران کنند، فرم سینه یا باسن را بهبود ببخشند و چین و چروک‌های سطحی یا عمیق را از بین ببرند.

روش برداشتن چربی، برای شما هزینه دارد

همان‌طور که گفتیم چربی تزریق‌شده به هر مقداری که نیاز باشد؛ کاملا رایگان است. اما به دلیل اینکه پزشک برای خارج کردن آن از بدن شما نیاز به استفاده از روش‌ها و ابزارهای خاصی دارد؛ باید هزینه برداشت چربی را پرداخت کنید. امروزه از روش‌های مختلفی برای برداشتن چربی استفاده می‌شود که رایج‌ترین آن لیپوساکشن است. لیپوساکشن یکی از روش‌های تقریبا تهاجمی برای برداشت چربی است که ممکن است با خونریزی، کبودی، تورم یا اسکار همراه شود. به همین دلیل پزشکان باتجربه کمتر از این روش استفاده می‌کنند. البته در صورتی که تجمع چربی در بخشی از بدن زیاد باشد؛ پزشک می‌تواند با استفاده از مهارت خود و بدون ایجاد برش‌های خیلی عمیق، بافت چربی را برداشت کند. بنابراین انتخاب مناسب‌ترین روش در این فرایند، بسته به نظر پزشک دارد.

در مواردی که لیپوساکشن برای شما مناسب نباشد؛ از روشی به نام لیپوماتیک استفاده می‌شود که هزینه بیشتری را هم برای شما به دنبال خواهد داشت. در این روش از یک سری ابزار بسیار دقیق برای خارج کردن چربی‌های زیر جلدی استفاده می‌شود. برای انجام لیپوماتیک، یک سری میله فلزی یا کانول وارد بدن می‌شوند؛ این میله‌های فلزی از یک کمپرسور، هوای فشرده را دریافت کرده و لرزش‌های خفیفی را در مراکز تجمع چربی ایجاد می‌کنند. به این ترتیب سلول‌های چربی به قطعات کوچک‌تری تبدیل می‌شوند و می‌توان با استفاده از ساکشن آن‌ها را خارج کرد. به دلیل اینکه ابزارهای استفاده شده در لیپوماتیک دارای حسگرهای بسیار خاصی هستند؛ هیچ آسیبی به بافت‌های اطراف ناحیه برداشت وارد نخواهد شد.

تعیین هزینه تزریق چربی بر اساس شدت و عمق چین و چروک‌ها

یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر روی هزینه تزریق چربی، مقدار مورد نیاز چربی برای پر کردن چین و چروک‌ها و از بین بردن آن‌ها است. هرچه چروک‌های عمیق‌تری داشته باشید یا اینکه حجم بیشتری را در قسمت‌های مختلف صورت خود مانند گونه‌ها از دست داده باشید؛ به مقدار بیشتری چربی برای بازگرداندن حالت چهره‌تان به حالت اولیه نیاز خواهید داشت. اینکه چه مقدار چربی برای انجام این کار نیاز است؛ بستگی به نظر پزشک دارد و باید در جلسه مشاوره، توسط دکتر به طور دقیق مشخص شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید؛ این است که انتظاراتتان از این روش را به طور واضح برای متخصص زیبایی خود شرح دهید. در این صورت پزشک با در نظر گرفتن نیاز و انتظارات شما، مناسب‌ترین مقدار را برایتان تعیین می‌کند و کار تزریق چربی را انجام می‌دهد.

هزینه تزریق چربی چقدر است

هزینه تزریق چربی با توجه به روش تزریق

به طور کلی از دو روش برای وارد کردن چربی در زیر پوست استفاده می‌شود که به نام‌های نانوفت و میکروفت شناخته می‌شوند. در این میان، تزریق چربی با روش نانوفت به دلیل دقت بیشتری که دارد؛ هزینه بیشتری را هم به دنبال خواهد داشت. شیوه انجام این دو روش به صورت زیر است:

  • میکروفت : برای تزریق به روش میکروفت، چربی برداشته شده از قسمت‌های دیگر بدن، تصفیه شده و به ذرات میکرومتری تقسیم می‌شود. به همین دلیل ذرات چربی که اندازه کوچکی دارند؛ می‌توانند شکل بهتر و یکنواخت‌تری را در زیر پوست به خود بگیرند.
  • نانوفت : نانوفت در مقایسه با میکروفت، یک روش پیشرفته‌تر برای تزریق چربی است. در این روش ذرات چربی با تصفیه ساکشن می‌شوند و به ابعاد نانومتری ریز خواهند شد. این چربی‌های نانومتری می‌توانند منبعی از سلول‌های بنیادی باشند؛ به همین دلیل تزریق آن‌ها به قسمت‌های مختلف صورت و بدن می‌تواند تاثیر به سزایی در بهبود زیبایی آن‌ها داشته باشد.

ناحیه تزریق

از دیگر عوامل مهم در تعیین هزینه تزریق چربی می‌توان به ناحیه تزریق اشاره کرد. بسته به میزان حساسیت این ناحیه و وسعتی که دارد؛ قیمت انتقال چربی به این ناحیه متفاوت خواهد بود. برای مثال هزینه‌ای که باید برای جبران حجم از دست رفته گونه‌های خود بپردازید؛ در مقایسه با هزینه‌ای که برای برداشتن خط خنده نیاز است، بیشتر خواهد بود. زیرا گونه‌ها وسعت بیشتری دارند و مقدار بیشتری چربی برای پر کردن آن‌ها نیاز خواهد بود. جدول زیر رایج‌ترین قسمت‌های هدف در تزریق چربی را به همراه مقدار چربی مورد نیاز در هر قسمت نشان می‌دهد.

هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های قبل و بعد از عمل

برای اینکه نتیجه به دست آمده از تزریق کردن چربی به قسمت‌های مختلف بدن، ماندگاری بیشتری داشته باشد و چربی تزریق‌شده گلوله نشود؛ باید مراقبت‌هایی را قبل و بعد از عمل انجام دهید. برخی از این مراقبت‌ها بر عهده خود شما است که در این صورت تنها برای خرید برخی از وسایل یا داروها باید هزینه کنید. برای مثال ممکن است نیاز به خرید پانسمان، داروهای تقویتی یا گن مخصوص داشته باشید.

اما برخی از مراقبت‌ها هم بر عهده پزشک یا مراقب زیبایی شما است. در این صورت باید علاوه بر هزینه‌ای که برای خرید داروها و ابزار می‌پردازید؛ دستمزد این شخص را هم در نظر بگیرید. برای مثال جلسه مشاوره‌ای که برای تعیین مقدار چربی و روش برداشت آن ترتیب داده می‌شود؛ نیاز به پرداخت هزینه خواهد داشت. به علاوه ممکن است قبل از انجام عمل تزریق، نیاز به آزمایش‌هایی داشته باشید که در این صورت هم باید هزینه انجام آزمایش‌ها را به صورتحساب خود اضافه کنید.

هزینه تزریق چربی چقدر است

اگر نیاز به عمل مجدد داشته باشید؛ هزینه‌هایتان افزایش خواهد یافت

در بسیاری از موارد، ممکن است به دلیل عمیق بودن چین و چروک‌ها یا زیاد بودن حجم از دست رفته در قسمت‌های مختلف، نیاز به تزریق مجدد چربی داشته باشید. باید بدانید که چربی‌هایی که از بدن شما استخراج می‌شوند؛ ممکن است دوباره توسط بدن جذب شوند. به همین دلیل است که برای دستیابی به نتیجه مورد انتظار، نیاز به تکرار تزریق خواهید داشت. البته اگر برای انجام این کار به یک پزشک باتجربه مراجعه کنید؛ چنین موردی را پیش‌بینی خواهد کرد و برای جلوگیری از آن، مقدار بیشتری چربی را به صورت شما تزریق می‌کند. بسته به اینکه چند جلسه نیاز داشت باشید؛ هزینه انجام این کار متفاوت است.

همچنین گاهی اوقات به دلیل اینکه مراقبت‌های پس از تزریق به درستی انجام شده‌اند؛ چربی‌ها حرکت کرده و یا از بین رفته‌اند. همچنین ممکن است احساس عدم تقارن در دو طرف صورت یا بدن خود داشته باشید. به همین دلیل برای برطرف کردن مشکلات ایجادشده، باید دوباره عمل تزریق انجام شود.

آیا قیمت تزریق چربی در کلینیک‌های مختلف با هم متفاوت است؟

اگر شما متقاضی تزریق چربی هستید؛ باید به خوبی درباره هزینه‌های انجام آن تحقیق کنید. زیرا یکی از تاثیرگذارترین عوامل در هزینه انتقال چربی به قسمت‌های مختلف بدن، کلینیک و پزشکی است که برای انجام این کار انجام می‌دهید. باید بدانید که در طی این عمل، تنها یک پزشک بالای سر شما نخواهد بود؛ بلکه یک تیم پزشکی متخصص برای بهبود نتیجه و به دست آمدن تاثیر مورد انتظار، عمل شما را تحت نظر خواهد گرفت. به همین دلیل باید دستمزد پزشک را در لیست تعیین هزینه‌های تزریق چربی در نظر بگیرید.

علاوه بر این بسته به اینکه کلینیک در کدام شهر ایران قرار گرفته باشد؛ هزینه انجام این کار متفاوت خواهد بود. در برخی از شهرها به دلیل وجود جو رقابتی در میان کلینیک‌های باسابقه، شما می‌توانید این کار را با هزینه کمتری انجام دهید. علاوه بر موقعیت جغرافیایی، امکانات کلینیک هم در هزینه تمام‌شده انجام این عمل تاثیرگذار خواهد بود. واضح است که هرچه از امکانات پیشرفته‌تری برای برداشت و تزریق چربی استفاده شود؛ هزینه انجام کار هم به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

هزینه تزریق چربی چقدر است

بهترین کلینیک برای تزریق کردن چربی کجا است؟

بهترین کلینیک برای تزریق کردن چربی، مکانی است که این خدمات را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت به شما ارائه دهد. منظور از بهترین قیمت، لزوما ارزان‌ترین آن نیست؛ زیرا به طور معمول کلینیک‌هایی ارزان‌ترین قیمت را ارائه می‌دهند که تجربه و سابقه کافی برای انجام این کار ندارند. اما اگر این خدمات توسط یک پزشک متخصص انجام شود و کلینیک تجهیزات پیشرفته‌ای برای استخراج یا تزریق چربی داشته باشد؛ بدون شک انجام این کار با قیمت پایین ممکن نخواهد بود. ما در مجموعه کلینیک‌های رویان، همه خدمات خود را تحت نظر پزشک متخصص به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید بهترین نتیجه را به دست آورید. به علاوه در تلاش هستیم که تا حد امکان هزینه انجام این کار را برای شما کم کنیم تا بتوانید از مزیت‌های تزریق چربی بهره‌مند شوید.

❌ سلب‌ مسئولیت: تیم Topnaz در تهیه‌ مطلب بالا و محتوای تبلیغاتی آن، نقشی ندارد و مسئولیتی هم در قبال صحت آن ندارد.

مطالب مشابه را ببینید!