مجله تاپ‌ناز‌

هودی یا سویشرت، شما کدام را انتخاب می کنید؟

هودی یا گرمکن یا همان سوییشرت، کدام مناسب است؟ با شروع شب های زمستانی، نیاز به یک پلیور ورزشی گرم بیش تر از همیشه احساس می شود. اما کدام یک از انواع پلیورهای ورزشی بهترین انتخاب است؟ هودی یا گرمکن یا سوییشرت؟ تفاوت در چیست؟

تفاوت اصلی بین هودی و سویشرت در استایل آن است. هودی یک پیراهن ساده و یقه دار است که از پارچه بافتنی یا شبه آن مانند پارچه حوله ای یا پنبه ای ساخته شده است. هودی ها زیپ یا دکمه ندارند. در مقابل، سوییشرت یک هودی کلاهدار است. سوییشرت ها دارای جیب های بزرگ کانگورویی در جلو می باشند و معمولا با زیپ بسته می شوند.

“هودی که در دهه 1930 در دنیای مد و پوشاک وارد شد و اکنون یک انتخاب شناخته شده برای ایجاد ظاهری کاربردی است. احتمالا شما هم یک یا حتی چند هودی در کمد لباس خود دارید. یکی از قابلیت های این لباس کاربردی آن است که علاوه بر راحتی بی نظیر حس متمایزی در جمع به شما می دهد.”

هودی یا سویشرت، شما کدام را انتخاب می کنید؟

هودی در مقابل سویشرت: نکات کلیدی

هودی و گرمکن لباس هایی بسیار شبیه به هم هستند. در دنیای مد آنها عملا خواهر و برادر هستند. آنها نه تنها از یک پارچه ساخته شده‌اند، بلکه می‌توان آنها را به روش‌های تقریباً یکسانی نیز طراحی کرد.

هودی و سویشرت یا همان گرمکن ریشه های مشابهی دارند. در ظاهر و کاربرد اولیه هر دو لباس به عنوان پوشش پس از تمرین برای جلوگیری از سرد شدن ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند. در حقیقت، این نوع استایل از پارچه هایی ساخته شده اند که عرق بدن را خشک می کند  و مانع از خیس ماندن بدن می شود، و به این ترتیب از سرماخوردگی به علت سرد شدن عرق بعد از تمرین ورزشی جلوگیری می کنند همچنین به ورزشکاران  کمک می‌کند دمای بدن خود را کنترل کنند.

2 23 e1674851994746

علیرغم ظاهر قابل مقایسه آنها، تفاوت های عمده ای بین این دو وجود دارد. یقه آنها به طور قابل توجهی متفاوت است.

جدول زیر ویژگی های اصلی هودی ها و سویشرت ها را با یکدیگر مقایسه می کند. وجود نکات کلیدی آنها در کنار هم به شما کمک می کند مزایا و معایب آنها را شناسایی کنید. به این ترتیب، می‌توانید تشخیص دهید که هودی یا گرمکن لباس مناسب شما و استایل شماست.

هودیسویشرت 
به طور سنتی یک یقه گرد، صاف و کشیده که در زیر گردن قرار می گیرد

سبک های مدرن می توانند شامل یک یقه ایستاده کوچک شبیه به سبک ماندارین باشند

یقه یک هود یکپارچه و صاف است.یقه
ژاکت کشباف، پشم گوسفندژاکت کشباف، پشم گوسفند، لیکرا پنبه ای،جنس پارچه
قرار داشن زیپ های کوچکی در ناحیه یقهدارای زیپ در طول جلو با بند روی کلاهنحوه بسته شدن
وجود جیب های داخل درزجیب بزرگ کانگورویی جلوجیب
فعال و پر انرژییک استایل جوان پسند شرورسبک استایل
پوشش بعد از فعالیت های ورزشی

پوشیدن هوای سرد

 

پوشش بعد از فعالیت های ورزشی

پوشیدن در هوای سرد

کاربرد

سویشرت چیست؟

سویشرت نوعی پلیوریقه دار است که آستین‌های بلند دارد، شکل آستین بسته به طرح سویشرت می‌تواند بین سبک استاندارد و راگلان  (نوعی پالتو با آستین های گشاد) متفاوت باشد. سویشرت ها در اصل بخشی از لباس های ورزشی بوده اند که به علت راحتی وارد استایل روزمره شده اند. ورزشکاران آنها را به عنوان بخشی از یک لباس ورزشی برای قبل و بعد از ورزش می پوشند. همچنین سوییشرت ها می توانند قبل از شروع مسابقات و رویدادهای ورزشی پوشیده شوند. بخشی از جذابیت سوییشرت ها آزادی ای است که هنگام حرکت و نرمش و ورزش برای ورزشکاران فراهم می کند.

هودی یا سویشرت، شما کدام را انتخاب می کنید؟

سویشرت‌های سنتی معمولاً برای بستن زیپ و دکمه ندارند. در سوییشرت ها در ظاهر سنتی خود بیش تر یک پولوور هستند. برخی از سبک‌های مدرن سویشرت‌ها، دارای یقه‌های ایستاده و زیپ در قسمت جلو هستند که بسته به نوع طراحی آن ها زیپ آن ها می تواند به صورت سراسری از ابتدای یقه تا پایین ترین قسمت لباس باشد و یا صرفا بخش از یقه تا نزدیک به سینه زیپ داشته باشد. همچنین اندازه زیپ های استفاده شده در سوییشرت ها می تواند بخش مهمی از طراحی آن ها محسوب شود.

هودی چیست؟

هودی در اصل یک ژاکت در لباس مدرن است. کلمه hoodie مخفف کلمه hooded است و به طور بالقوه می تواند به هر لباسی که کلاه دارد، اطلاق شود.

با این حال، از آنجایی که این کلمه در ابتدا برای توصیف یک سویشرت کلاهدار ابداع شد، اکثر مردم هودی را به عنوان یک سویشرت با کلاه می دانند.

هودی ها سبک پیشرفته سویشرت ها هستند. هودی ها لباس‌های سبک گرمکنی هستند که علاوه بر آنکه بالاتنه‌تان را گرم نگه می‌دارند، یک کلاه برای پوشاندن سر و گوش‌هایتان نیز در اختیار شما می گذارند. از دیگر مزیت های هودی ها آن است که چون کلاه دارند سر و گوش ها را گرم نگه می دارند و با گرم شدن سر و گوش ها، بقیه قسمت‌های بالاتنه شما سریعا گرم می شود. هودی در واقع همان چیزی است که برای پیاده روی های سرد زمستانی نیاز دارید.

هودی که از همان پارچه کشباف گرمکن نرم یا پارچه حوله ای ساخته شده است، دارای بسیاری از ویژگی هایی است که سویشرت ها به آنها معروف هستند. داخل کرکی گرم و نرم، نمای بیرونی صاف و سبک، شل بودن، فضای زیاد برای حرکت از ویژگی های هودی ها می باشد.

با این حال، یک هودی شباهت های زیادی به یک سویشرت دارد. با گذشت زمان، هودی ها هویت مستقلی نسبت به سوییشرت ها پیدا کرده اند. هودی را می توان از کشبافت فرانسوی، کشباف و پشم گوسفند ساخت، درست مانند یک سویشرت. همچنین پارچه هایی مانند لاکرا پنبه ای نیز می توانند انتخاب مناسبی برای هودی باشند چراکه سوییشرت هایی با ظاهری سبک می سازند.

یک استایل شیک با انتخاب درست اجرا میشود.

در دنیای مد سویشرت ها و هودی ها در رنگ ها، سبک ها و بافت های مختلف دارای کاربردهای یکسانی هستند. این لباس ها دقیقا استایل اسپرت شما را می سازند. هودی، سوییشرت و گرمکن ها طرفدارانی از نسل نوجوان و جوان را به خود جذب کرده اند. از طرفی نیز، تنوع طراحی و تنوع پارچه ی آنها می تواند انتخاب شما را در خرید سخت کند. استایل هایی که با هودی و سوییشرت ها ساخته می شوند علاوه بر ورزش مناسب مسافرت و استایل های روزمره نیز می باشد. اینکه کدام یک را بپوشید، هودی یا سوییشرت؟ به خودتان و رویدادی که در ذهن دارید بستگی دارد. در واقع برای انتخاب یک هودی یا سوییشرت راحتی شما اولین و مهم ترین آیتم برای انتخاب است. بنابراین می توانید با کمک فروشگاه سین استایل، یک انتخاب درست از هودی و سوییشرت ها برای ایجاد یک استایل راحت و شیک داشته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!