مجله تاپ‌ناز‌

ایجاد هیجان مثبت در زندگی + ترفند و روش های ایجاد احساسات مثبت

ایجاد هیجان مثبت در زندگی

باور انسان ها در راه زندگی بسیار تغییر پیدا می کند و در طول مسیر زندگی احساسات و هیجانات زیادی را تجربه می کنند و برای ایجاد هیجان مثبت در زندگی باید به سراغ تغییر دادن باورهای روزمره خود برود. این هیجانات انسان را در مسیری درست در زندگی قرار می دهند که بتواند تصمیماتی درست اتخاذ کند و به موفقیت های بیشتری در زندگی خود برسد.

افرادی که در زندگی خود بدبین هستند توانایی حل مسئله را ندارد و بیشتر احساسات ناخوشایندی را به خودشان و دیگران منتقل می کنند همانطور که می دانید افراد در مسیر زندگیشان فراز و نشیب های زیادی را تحمل می کنند که این به دلیل شرایط محیطی آن ها می باشد و فقط افرادی می توانند در این مسیر به موفقیت برسند که بتوانند هیجانات زندگیشان را کنترل کنند و آنها را به سمت و سویی درست سوق بدهند.

انسان هایی که تفکرات مثبت دارند احساسات خوشایند را هم تجربه می کنند و این هیجانات روی تصمیم گیری هایشان تاثیر می گذارد این هیجانات از همان دوره کودکی در فرد بروز پیدا می کنند ولی از دوران بلوغ شکلی منطقی تر به خود می گیرند و نوع نگرش فرد در زندگی را تشکیل می دهد. طبق نظر سنجی ها و تحقیقات روانشناسان اگر فردی قصد دارد تا باورهایش را تغییر دهد باید به سراغ عادات روزانه خود برود این عادت ها نشات گرفته از افکار و احساسات و سبک زندگی فرد هستند و وقتی می تواند جهت زندگی فرد را دچار تغییر کند و او را به سمت خواسته هایش بکاشند که در جهتی مثبت شکل گیری و تغییر پیدا کند.

 

روش های ایجاد هیجان مثبت در زندگی

هیجانات ابعاد مختلفی در زندگی فرد دارند. نوع روابط اجتماعی و سبکی که فرد در زندگی خود دارد همگی برگرفته از هیجاناتی است که در طول زندگی به آنها متصل است راه های زیادی برای تغییر دادن این هیجانات وجود دارند که ما قصد داریم تا در این بخش به آنها اشاره کنیم. هیجانات انسان به دو دسته منفی و مثبت تقسیم می شود و این هیجانات دارای اشکال مختبف مانند عشق، گریه، خنده و … می باشند که هر کدام از آنها میزان رضایت مندی فرد در زندگی را نشان می دهند.

 

شاد باشید

یکی از روش های مفید و موثر برای ایجاد هیجان مثبت شاد بودن می باشد که نقش مهمی در شکل هیجانات دارد و به عنوان 10 هیجان موثر در زندگی شناخته می شود شما باید از اتفاقات غیر منتظره در زندگی برداشت های خوب داشته باشید. مصلا زمانی را در نظر داشته باشید که اخبار خوب و غافلگیر کننده را دریافت می کنید در این موقع احساسات و هیجانات هر فرد می تواند متفاوت از دیگری باشد بیشتر افراد هم در چنین شرایطی احساسا مسرت بخشی دارند این احساس از درون آنها آزاد می شود و یکی از تجارب مهمی است که هر فردی در زندگی اش می تواند تجربه کند.

مطلب پیشنهادی: عکس استوری انرژی مثبت + عکس های پروفایل انگیزشی و متن انرژی مثبت

همیشه شکرگزار باشید

وقتی که نسبت به داشته هایتان فردی شاکر باشید احساسات مثبت در زندگی را تجربه می کنید و فردی شاد خواهید بود. شکرگزار بودن رد فرد وقتی ایجاد می شود که سپاسگزار خود و دیگران باشد. این فرد در اتفاقات خوب و بد زندگی جنبه های مثبتی را در نظر می گیرد که اکنون می توانست آنها را نداشته باشد. شکرگزاری نه فقط یک ویژگی مثبت در فرد است بلکه یک مهارت و توانایی است که می توانید به مرور زمان و با تمرین کردن این مهارت را به دست آورید. شکرگزاری یکی از روش های شناخت احساسات و درک حالت ها و هیجانات درونی انسان ها است.

آرامش

برای ایجاد هیجان مثبت در زندگی باید آرامش داشته باشید و این آرامش برگرفته از افکار خودتان می باشد. پس شما هستید که به وجود آورنده آرامش هستید در بسیاری از تعاببیر آرامش را رضایتمندی هم می دانند و این شرایط در صورتی ایجاد می شود که فرد زندگی حال خود را بپذیرد. وقتی که فرد شرایط حال زندگی اش را می پذیرد و باور دارد دیگر نمی تواند احساسات منفی را وارد زندگی اش کند و به نحوی اتفاقات منفی دیگر او را دیگر آزار نمی دهند از این رو فرد باید هماهنگی زیادی بین خود و زندگی که دارد ایجاد نماید.

 

به خودتان افتخار کنید

افتخار کردن به خود زمانی به وجود می آید که شما دست به فعالیت های مفید و سازنده در زمینه های فردی و اجتماعی بزنید بنابراین باید به سراغ فعالیت هایی بروید که به آن ها علاقه دارید و می خواهید با تسلط در این زمینه ها به موفقیت اجتماعی برسید. اهدافی که اجتماعی هستند و در جمع شکل می گیرند به شما احساس مفید بودن می دهند غرور و توانمندی نیز بر احساس می افزاید و در نتیجه شما با هیجانات مثبتی در زندگی خود رو به رو می شوید.

 

امیدواری

امیداوار بودن تضمین کننده خوشبختی و شادی در زندگی است داشتن امید یکی از راه های ایجاد هیجان مثبت رد زندگی است تحقیقات نشان می دهد که امیدواری نوعی احساس ایمنی در فرد ایجاد می کند در موقعیت هایی که فرد اتفاقات تلخ و موقعیت های سختی را تحمل می کند تنها داشتن امید می تواند او را به لذت بردن از زندگی و رضایتمندی بکشاند.

ایجاد هیجان مثبت در زندگی

عشق ورزیدن

عشق ورزیدن یکی دیگر از احساسات سازنده ای است که در زندگی هر فرد نقش موثر و تاثیرگذاری دارد همه هیجانات مثبت در عشق وجود دارد شادی، امید، شگفتی و … از جمله این احساسات هستند که در عشق وجود دارند و الهامات زیادی به فرد می دهند. رابطه ای که میان عشق و احساسات مثبت زندگی وجود دارد می تواند سمت و سوی زندگی را در جهتی مثبت انجام دهد.

 

الهام پذیری

زمانی فرد می تواند از هیجانات و احساسات خود الهام بگیرد که نسبت به آن ها ایمان و بارو داشته باشد بنابراین بهتر است تا باورهای خود را به سمت احساسات مثبت سوق دهید و الهام پذیری های مثبت را ارتقا دهید تا همانطور که می دانید از قانون کارما بهره بگیرید.

ایجاد هیجانات مثبت یکی از راه های تقویت هوش هیجانی با تکنیک های علمی و موثر است که خیلی از مدیران عالی در محیط های کاری برای افزایش کارایی کارکنان خود نیز از آن استفاده می کنند. جدای از این موارد افرادی که شوخ طبعی دارند نیز دارای هیجاناتی مثبت سهتند این افراد سعی می کند تا از شرایط بد زندگی بهترین برداشت ها را داشته باشند و تنها از زما حال خود استفاده کنند. شما نیز اگر می خواهید از افرادی مثبت اندیش باشید باید از راه های ایجاد هیجانات مثبت استفاده کنید مواردی که در بالا به آن ها اشاره شده است تاثیر بالایی در مثبت اندیشی شما و بالا بردن هیجانات سازنده دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

امیدواریم که با به کار بردن نکات بالا بتوانید هیجانات مثبت در زندگی داشته باشید و زندگی شیرین تری را تجربه کنید.

بخوانید: برای شاد بودن در زندگی و از بین بردن افسردگی چه باید بکنیم؟

مطالب مشابه را ببینید!