مجله تاپ‌ناز‌

وسایلی که نباید برای سفر فراموش کنید

وسایلی که نباید برای سفر فراموش کنید

مسافرت همیشه جزو یکی از بخش‌های جذاب زندگی ما به شمار می‌رود اما گاهی اوقات مشکلاتی پیش می‌آید که تا حدودی می‌توان گفت قابل جبران نیستند. یکی از این مشکلات، فراموش کردن برخی وسایل است که شاید بتوان چند مورد را در مقصد تهیه کرد اما تعدادی از آن‌ها قابل تهیه نیستند و طبیعتاً گزینه‌ای به نام بازگشت به خانه برای آوردن آن وجود ندارد. به همین دلیل، در این مطلب می‌خواهیم به چند قلم از وسایل کاربردی در طول سفر اشاره کنیم تا سفری شیرین و بدون هر گونه دغدغه و نگرانی تجربه کنید.

لیست تهیه کنید

کلیدی‌ترین بخش این مطلب، مربوط به تهیه یک لیست است. اولین کاری که شما در زمان آماده شدن برای یک سفر باید انجام دهید، تهیه یک لیست بلندپایه از وسایل مورد نیازتان در طول سفر است. زمانی که هر کدام از نوشته‌هایی که در لیست دیده می‌شود را آماده کردید و در داخل چمدان یا ماشین قرار دادید، آن را خط بزنید تا خیالتان بابت آن راحت شود. یادتان باشد که این لیست را دم دست قرار دهید تا احیانا گم نشود؛ برای مثال روی یخچال یا حتی یک وایت برد در صورت وجود، بهتر هستند.

 

لوازم آرایشی و بهداشتی

مسواک، تیغ، خمیر دندان، شامپو، نرم‌کننده، نخ دندان، لوازم آرایش، صابون، کرم ضد آفتاب و سایر موارد مشابه، نمونه‌هایی از این لیست هستند که اغلب فراموش می‌شوند. دلیل آن هم می‌تواند استفاده روزانه ما و تبدیل شدن آن‌ها به روزمرگی ما است، به طوری که دیگر چندان به چشم نمی‌آیند و تصور می‌کنیم که دائم در دسترس ما قرار دارند. اما نکته مهم و مثبت درباره این لوازم، ارزان بودن و امکان خرید آن‌ها است تا در طول سفر آن‌چنان درگیرشان نشویم.

عینک

شاید این مورد کمی عجیب و دور از انتظار باشد اما در عوض برای عده‌ای حیاتی است. در این قسمت، به دو نوع عینک اشاره خواهیم کرد. دسته اول به افرادی مربوط می‌شود که همیشه به عینک نیاز ندارند و صرفاً در زمان مطالعه کتاب یا مطلبی در لپ‌تاپ و تلفن همراه از آن استفاده می‌کنند. دسته دوم اما برای همه افراد کاربرد دارد و آن هم استفاده از عینک‌های آفتابی است، به ویژه در صورت سفر به یک منطقه گرم و خشک از نظر آب و هوایی. به همین دلیل، بهتر است استفاده از عینک برای مراقبت از چشم‌های خود در طول سفر را فراموش نکنید.

شارژر و هندزفری

شارژر و هندزفری یا هدفون از جمله وسایل کاربردی هستند که نه تنها در سفر، بلکه ممکن است در یک دورهمی چند ساعته هم لازم شوند. اگر قرار بر این است که در طول سفر خود، به یک جاذبه یا محل خاصی بروید که مسیر آن کمی طولانی است، به همراه داشتن یک پاوربانک نیز خالی از لطف نیست.

وسایلی که نباید برای سفر فراموش کنید

 

جعبه کمک‌های اولیه

همواره شنیده‌ایم که حادثه خبر نمی‌کند اما شاید تعداد بسیار کمی از افراد به این حرف اهمیت قائل شوند. برخی تجهیزات هستند که وجود آن‌ها در همه جا الزامی است مانند جعبه کمک‌های اولیه. ممکن است نوع سفر و مقصدی که شما انتخاب کرده‌اید، فاصله زیادی با یک مرکز درمانی داشته باشد، به همین جهت، بهتر است جعبه کمک‌های اولیه با لوازم مورد نیاز را تهیه کنید تا سلامت سفرتان را افزایش دهید.

پول نقد

برخی موارد هستند که نباید به هیچ عنوان فراموش شوند و به قدری مهم هستند که شاید همین مسئله منجر به فراموش کردن آن‌ها شود. پول نقد و غیرنقد از جمله این موارد به شمار می‌روند. اما در بعضی جاها، فقط پول نقد دریافت می‌شود و ممکن است نتوانید به راحتی پول نقد تهیه کنید. بهتر است از چند روز مانده به حرکت این مورد مهم را فراهم کنید تا در طول سفر مشکلی از این بابت نداشته باشید.

محدودیت‌های حمل بار را از یاد نبرید!

اگر ایرلاینی که شما از آن بلیط خریداری کرده‌اید، محدودیت حمل بارش را مثلاً ۱۵ کیلوگرم اعلام کند، شما به هیچ عنوان اجازه ندارید بیش از حد مجاز بار حمل کنید. در نتیجه، بهتر است وزن چمدان خود را هم در زمان رفتن و هم در زمان برگشتن کنترل کنید. در غیر این صورت، چاره‌ای جز کم کردن میزان بار نخواهید داشت. مثلا قبل از خرید بلیط هواپیما ماهان قوانین این ایرلاین درباره اضافه بار را حتما بخوانید. ناگفته نماند، خریدهای شخصی و سوغاتی‌هایی که در مقصد مورد نظرتان انجام خواهید را هم فراموش نکنید؛ یعنی سعی کنید هنگام طی کردن مسیر رفت، مقداری جای خالی در چمدان یا چمدان‌های خود نگه دارید.

وسایلی که نباید برای سفر فراموش کنید

 

بررسی دمای هوا

یکی از نکات بسیار مهم در زمان خرید بلیط هواپیما یا رزرو بلیط قطار بررسی دمای هوا است. در همین راستا، به افراد علاقه‌مند به مسافرت توصیه می‌شود که به جای پیش‌بینی دمای هوا، آن را چک کنند و لباس‌های مخصوص آن دما و آن شرایط را آماده کنند. برای مثال، در صورت بارانی بودن جو حاکم، یکی از موارد مورد نیاز شما چتر خواهد بود.

کوله‌پشتی

مطمئن باشید یک کوله‌پشتی کمک زیادی به شما در سفر می‌کند. بعضی از وسایل مهمی که با خود خواهید برد، ممکن است در طول سفر و در تک تک دقایق با خود همراه داشته باشید. در چنین شرایطی، داشتن یک کوله‌پشتی برای حمل وسایلی مانند دوربین، انواع کلاه، عینک، برخی لوازم آرایشی و سایر اشیا مورد نیاز بسیار مفید خواهد بود. اما نکته مهم در رابطه با کوله‌پشتی، سبک نگه داشتن آن است تا در صورت پیاده‌روی موجب خستگی شما نشود.

وسایل سرگرمی

با اینکه مسافرت و تجربه تفریحات متنوع و شیرین، حس و حالی فراموش‌نشدنی بر جای خواهد گذاشت اما در همین حال، شما می‌توانید برخی وسایل سرگرمی را نیز با خود ببرید تا بخشی از خاطرات جذاب‌تان در مقصد را خودتان به تنهایی رقم بزنید. راکت و توپ بدمینتون، منچ، شطرنج یا هر وسیله مشابهی که به ذهنتان می‌رسد، نمونه‌های از این لیست محسوب می‌شوند.

نقشه کاغذی

علیرغم پیشرفت‌های بسیارهای خوب در زمینه تکنولوژی و امکان دسترسی به نقشه در تلفن همراه، ممکن است بخشی از جایی که خواهید رفت با جزئیات در نقشه وجود نداشته باشد؛ یا حتی این امکان وجود دارد که شارژ تلفن همراهتان تمام شود. این مورد در سفرهای دسته‌جمعی به یک جای دیدنی مانند جنگل، کوه، کویر یا هر جایی که از نظر آنتن دهی ضعیف باشد، سبب به وجود آمدن برخی مشکلات ناخواسته می‌شود. به همین دلیل، همراه داشتن یک نقشه کاغذی خالی از لطف نیست.

لیست را کوتاه کنید

فراموش نکنید که هدف از مسافرت، لذت بردن از آن است و لازم نیست چمدان خود را با وسایل غیرضروری پر کنید. در نتیجه، پس از بررسی پایانی لیستی که در ابتدا نوشته بودید، بهتر است برخی موارد کم‌اهمیت که می‌توانید در مقصد هم تهیه کنید را بردارید تا هم وزن چمدان‌تان کمتر شود و هم محدودیت‌هایی که قبلا عنوان شد را رعایت کرده باشید.

 

بقیه موارد

در این قسمت از مطلب، به مواردی خواهیم پرداخت که ممکن است فراموش شوند. وسایلی مانند پاسپورت، ویزا، بلیط، کپی از پاسپورت و بلیط، کارت پرواز، گواهینامه رانندگی (به قوانین رانندگی کشوری که می‌خواهید سفر کنید، بستگی دارد)، دفترچه راهنمای زبان و ارز در صورت سفر به کشوری خارجی، کتاب. همچنین، اگر جزو افرادی هستید که قرص و مسکن مصرف می‌کنند، حتما با خود همراه داشته باشید.

کلام آخر

آنچه که گفته شد، صرفاً چند مورد محدود و کلی است. به عبارتی دیگر، ممکن است شما بخواهید یک وسیله خاص را هم در طول سفر همراه خود داشته باشید؛ بنابراین، تعدادی از این وسایل در همه یکسان نیست و ممکن است از فردی به فرد دیگر تغییر کند. چمدان خود را با دقت ببندید و با خرید بلیط هواپیما، یک سفر به یاد ماندنی تجربه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!