مجله تاپ‌ناز‌

مزایا و معایب ویدئو پروژکتور جیبی 2022

مزایا و معایب ویدئو پروژکتور جیبی 2022

ویدئو پروژکتور جیبی چیست؟

شاید برایتان پیش آمده باشد که برای نشان دادن اطلاعات و تصاویر خود به صورت بزرگ‌تر و واضح‌تر، به دنبال یک ویدئو پروژکتور ایده‌آل بگردید. حتما در آن زمان متوجه این موضوع شده‌اید که دیتا پروژکتور‌ها در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شوند و یکی از مدل‌های این محصولات، پروجکشن‌های جیبی هستند. دیتا پروژکتور‌های جیبی، جزو یکی از جدیدترین فناوری‌ها موجود در بازار هستند که می‌توان آنها را به راحتی جا‌به‌جا کرد. از طرفی امکان یکپارچه‌سازی این پروژکتورها به وسیله لپ‌تاپ و حتی کامپیوتر وجود دارد. این محصولات به قدری کوچک هستند که می‌توانید آنها را حتی در جیب شلوار خود قرار بدهید.

به طور کلی، وزن این دیتا پروژکتورها کم بوده و می‌توان به راحتی با آنها کار کرد؛ حتی pocket projector از قیمت بسیار مناسب برخوردار می‌باشد و در مکان‎‌های متفاوتی هم می‌توان از آن استفاده کرد. درست است که دیتا پروژکتورهای جیبی می‌توانند تصاویر را بسیار بزرگ‌تر کنند، اما در زمان خرید ویدئو پروژکتور جیبی باید به نکات مهمی از جمله مزایا و معایب آنها توجه کرد. اگر در مورد مزایا و معایب این محصولات چیزی نمی‌دانید با ادامه مطلب همراه باشید.
این دیتا پروژکتورها به خاطر ویژگی‌هایی که دارند، می‌توانند نیاز اکثر کاربران خودشان را رفع کنند. ویدیو پروژکتور‌های جیبی را می‌توان بر روی هر سطحی از جمله سه پایه عکاسی یا میز، نصب و راه‌اندازی کرد. شدت روشنایی این محصولات تا 1000 لومن هم می‌رسد و برای استفاده‌های روزمره انتخاب مناسبی به شمار می‌رود. این نوع از پروژکتورها هیچ گونه لنزی با قابلیت زوم اپتیکی ندارند؛ بنابراین برای ایجاد تصاویر با سایزهای متفاوت باید دستگاه را جابه‌جا کرد؛ در نتیجه یکی از مهم‌ترین معایب این محصولات هم همین موضوع است. در ویدئو پروژکتور جیبی اغلب از تکنولوژی DLP استفاده شده است اما بعضی از آنها به عنوان منبع نوری خود از لیزر هستند.

مزایا و معایب ویدئو پروژکتور جیبی 2022

مزایا و معایب خرید دیتا پروژکتور جیبی

ویدیو پروژکتور‌های جیبی از مزایای اندکی برخوردار هستند اما با این وجود باز هم بسیاری از کاربران این محصولات را انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال قیمت ویدئو پروژکتور از نوع جیبی بسیار مناسب‌تر می‌باشد و برای خرید آنها به هزینه زیادی احتیاج نیست. ویدئو پروژکتو‌های جیبی، کوچک بوده و وزن سبکی دارند که این دو ویژگی موجب می‎‌شوند تا بتوان به راحتی آنها را جابه‌جا کرد. شاید به همین دلیل است که برای کار‌های خانگی و سفرهای اداری از این محصولات استفاده می‌شود.

از طرفی ویدیو پرورکتور‌های جیبی به کاربران خود امکان پخش سه بعدی تصاویر و فیلم‌ها را می‌دهند و نصب کردن آن آسان و راحت است. حتی برای نصب کردن این دیتا پروژکتورها به هیچ متخصصی نیاز نیست. آخرین مزیت استفاده از این تجهیزات هم کاهش دادن خستگی چشم است؛ چرا که دیتا پروژکتورهای جیبی با قابلیت 3000 انسی لومن خود می‌توانند در اتاق‌هایی که نور زیادی دارند هم نصب شوند.
هر دستگاهی علاوه بر فوایدی که دارد، از معایبی هم برخوردار است؛ دقیقا مانند مینی پروژکتور. اگر می‌خواهید این محصولات را خریداری کنید، پرواستور پیشنهاد می‌کند در مورد معایب ویدئو پروژکتور‌های جیبی بیشتر تحقیق کنید. ایرادات و مشکلات این تجهیزات در زیر آورده شده است.

  • ایجاد نویز و آلودگی صوتی زیاد

ویژگی مهمی که در زمان آگاهی از قیمت ویدیو پروژکتور جیبی باید در نظر گرفته شود، این است که این تجهیزات، دارای فن داخلی هستند؛ چرا که این خنک‌کننده‌ها به تازگی لامپ‌های موجود در پیکو پروژکتور کمک می‌کنند. بنابراین فن‌ها در پس زمینه دستگاه، اختلالات بسیار زیادی را ایجاد می‎‌کنند و می‎‌توانند در کیفیت صدا مشکلات زیادی به وجود بیاورند. در نتیجه برای بهره‎‌مند شدن از صدای خوب لازم است که صدای دیتا پروژکتور را زیاد کرد.

  • تعمیر و نگهداری سخت و مداوم

ویدئو پروژکتور‌های جیبی و قابل حمل، باید به صورت مداوم، پشتیبانی و سرویس بشوند؛ از طرفی در ساختار این محصولات برای مشاهده کردن تصاویر و اسناد از لامپ استفاده شده است. لامپ‎‌های به کار رفته در انواع Pocket Projector از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و ممکن است به سرعت بسوزند؛ به همین دلیل باید به طور مداوم این لامپ‌ها را تعویض کرد. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است که به فن یا خنک‌کننده اجازه بدهید تا لامپ دستگاه را قبل از خاموش شدن خنک کند؛ در نتیجه با این کار، عمر لامپ بیشتر شده و در هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری از پروژکتور، صرفه‌جویی می‌شود.مزایا و معایب ویدئو پروژکتور جیبی 2022

  • مشکل روشنایی، یکی از معایب دیتا پروژکتور‌های جیبی

تقریبا هیچ گونه تفاوتی در بین روشنایی پروژکتور جیبی در نور کم با زیاد وجود ندارد اما مسلما در نور کم و اتاق تاریک، تصاویر به صورت واضح‌تر دریافت خواهند شد. روشنایی کم دیتا پروژکتور جیبی به خاطر منبع تغذیه آن است؛ چون که باتری به کار رفته در آن نیروی بسیار کمی دارد و طبیعتا روشنایی کمتری هم تولید می‌کند تا شارژ خودش را سریعا از دست ندهد.

 البته باید به این نکته هم اشاره کرد که در مدل‌های حرفه‌ای و پیشرفته‌تر، منبع روشنایی‌ بهتری هم به کار رفته است؛ به همین دلیل است که می‌گوییم در انتخاب ویدئو پروژکتور‌های جیبی دقت نمایید. از طرفی دیتا پروژکتورهای جیبی به خاطر این که اندازه کوچکی دارند، نمی‌توانند از منابع روشنایی حرفه‌ای‌تر استفاده کنند؛ به همین دلیل هم در ساختار آنها از لامپ‌های LED استفاده می‌شود. بنابراین این لامپ‌ها روشنایی کمی دارند و مانع از پخش شدن تصاویر واضح در طیف مختلف می‌شوند.

  • خرید لوازم جانبی پروژکتور

یکی از معایب ویدئو پروژکتور‌ پیکو این است که به لوازم جانبی اضافی احتیاج دارند تا بتوانند به خوبی کار کنند. به عنوان مثال برای این که این تجهیزات بتوانند از جلوه‎‌های صوتی مناسب و خوبی بهره‌مند بشوند، به چند بلندگو جداگانه احتیاج دارند؛ چون که کیفیت صدای آنها خوب و راضی‌کننده نیست و نویز زیادی ایجاد می‌کنند.

  • عدم امکانات مورد نیاز و کافی برای سیستم عامل

معمولا سیستم عامل به کار رفته در دیتا پروژکتور‌های جیبی اندروید است ولی به طور کلی این سیستم عامل‌ها از لحاظ بصری زیبایی چندانی ندارند.

  • قیمت فریبنده

ممکن است وقتی که در حال جستجو در گوگل هستید، ببینید که قیمت‌ این محصولات بسیار پایین است اما این قیمت کم بی‌دلیل نیست؛ چرا که نمونه‌های فیک، تقلبی و بی‌کیفیت زیادی از دیتا پروژکتور‌های جیبی در بازار وجود دارد. پس حتما برای خریداری کردن ویدئو پروژکتور‌های جیبی اصل، برندهای مطرح را انتخاب کنید یا به فروشگاه‌های معتبر بروید.images 1662283251

قیمت ویدئو پروکتور جیبی در پرو استور

به طور کلی، کارمندان اداری، دانش‌‌جویان و حتی دانش‌آموزان برای ارائه دادن کنفرانس‌های خود به انواع ویدیو پروژکتور احتیاج دارند. این افراد به یک دیتا پروژکتور سبک با اندازه‌ای کوچک احتیاج دارند که فضای زیادی را اشغال نکند و حتی بتوانند آن را با خودشان به هر جایی ببرند؛ این تجهیزات همان مینی پروژکتور جیبی هستند که با قیمت مناسبی هم به فروش می‌رسند. اگر قصد دارید که از این محصولات برای کار خود استفاده کنید، اول از همه ببینید که می‌توانید با ایرادات و معایب دیتا پروژکتور‌ها کنار بیایید یا خیر.

از طرفی دقت کنید که به چه نوعی از رزولوشن و وضوح احتیاج دارید؛ چون که ویدیو پروژکتور‌های جیبی از وضوح تصویر خوبی برخوردار نیستند. همچنین این محصولات آلودگی صوتی زیادی تولید می‌کنند و برای یک کنفرانس طولانی مدت، مناسب‌ نخواهند بود. با این حال اگر می‌خواهید این محصولات را خریداری کنید، وارد سایت ما با نام پرو استور بشوید، یا با شماره تلفن 88970214 تماس بگیرید و از متخصصان خبره ما راهنمایی بخواهید تا اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند. در نتیجه می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که دارید، یک محصول خوب خریداری کنید.

مطالب مشابه را ببینید!