مجله تاپ‌ناز‌

ویزای کار اتریش + شرایط گرفتن ویزای کار اتریش برای ایرانیان

ویزای کار اتریش

اتریش کشوری پیشرفته در اروپا است که شرایط مهاجرت به این کشور تقریبا آسان است و به دلیل داشتن موقعیت کاری، متقاضیان زیادی خواهان دریافت ویزای کار اتریش با روش های مختلف هستند.

اتریش وضعیت اقتصادی مناسبی دارد و دارای ثبات اقتصادی است. در این کشور نرخ تورم پایین است و موقعیت های شغلی هم زیاد هستند. تورم پایین، شغل زیاد و امنیت شغلی از عواملی هستند که باعث می شود سالانه متقاضیان زیادی به اتریش مهاجرت کنند. به همین دلیل متقاضیان برای آگاهی از نحوه مهاجرت و شرایط دریافت ویزای کار اتریش باید به موسسه های حقوقی مراجعه کنند و اطلاعات کامل و دقیق را در این زمینه دریافت کنند و این موسسات با ارائه روش های مناسب مهاجرت به شما برای دریافت ویزای این کشور کمک می کنند.

نحوه دریافت و شرایط گرفتن ویزای کار اتریش

اتریش در اتحادیه شینگن قرار دارد و به همین دلیل پذیرای تعداد یادی از مهاجرانی است که دارای ویزای شینگن هستند و از این طریق می توانند به این کشور مهاجرت کنند. همانطور که می دانید دریافت ویزا و اقامت برای افرادی که دارای این نوع ویزا هستند خیلی راحت و امکان پذیر است ولی برای دیگر متقاضیان شرایط ویژه دیگری هم وجود دارد.

اتریش به دلیل اینکه در اتحادیه واشنگتن قرار دارد پذیرای متقاضیان و مهاجرانی است که دارای ویزای واشنگتن هستند و از این طریق به راحتی می توانند به کشور اتریش مهاجرت کنند. همانطور که می دانید دریافت ویزا و اقامت برای افرادی که دارای این نوع از ویزا هستند بسیار راحت و امکان پذیر است اما برای سایر متقاضیان نیز شرایط ویژه دیگری وجود دارد.

برای گرفتن ویزای کار اتریش باید بدانید که نیاز شغلی رشته هایی مانند مکانیک، آی تی، الکترونیک، معماری، علوم رایانه، نرم افزار، انفورماتیک و دیگر رشته های فنی در این کشور بالا است و مهندسان فارغ التحصیل از اینگونه رشته ها می توانند خیلی راحت ویزای خود را در این کشور بگیرند.

ویزای کار اتریش

شرایط پذیرش ویزای اتریش:

  • داشتن امتیاز تحصیلی حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۰
  • داشتن مدرک تخصصی زبان
  • داشتن امتیاز از وضعیت سنی مناسب ۳۵-۴۵
  • وضعیت شغلی با امتیاز ۲۰ با حداقل ۶ ماه کار

 

نحوه دریافت ویزا:

برای دریافت ویزای کار در این کشور می توانید به شکل های مختلفی اقدام نمایید روش اول برای اینکه اقدام به دریافت ویزای کار خود کنید استفاده از تخصص و تحصیلات علمی است. در کشور اتریش به افراد متخصص و مجربی که توانایی بالای کاری دارند و در زمینه حرفه ای خاصی مشغول به کار هستند به راحتی ویزا داده می شود. این اتباع خارجی به مدت یک سال اجازه کار و اقامت در کشور اتریش را دارند به این شرط که فرد متقاضی پیشنهاد شغلی مناسبی از سمت کارفرمای اتریشی خود دریافت نموده باشد.

در روش دوم فرد متقاضی می توانید از طریق یکی از وابستگان خود که در اتریش سکونت دارد و از طریق دعوتنامه کاری یا عمومی اقدام به مهاجرت نماید. این نوع از شیوه مهاجرت به دلیل کم بودن بستگان کمی دشوار است و تنها برای افرادی مقدور است که می توانند دعوتنامه بدهند.

در روش سوم فرد برای دریافت ویزای کار اتریش می تواند از طریق ویزای تحصیلی و دانشجویی اقدام کند و در نهایت در کشور اتریش مشغول به کار شود. همچنین باید توجه داشته باشید که دریافت ویزا برای مهاجرانی که پناهنده هستند به شکل کاری نمی باشد و تنها ویزای اقامتی است. همچنین می توانید برای آشنایی با شرایط و نحوه تحصیل در اتریش کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: نحوه گرفتن ویزای اتریش

مطالب مشابه را ببینید!