مجله تاپ‌ناز‌

ویزای کار فنلاند + شرایط و مراحل گرفتن ویزای کار در کشور فنلاند

ویزای کار فنلاند

فنلاند کشوری پیشرفته در دنیا است که مهاجران زیادی از کشورهای مختلف را پذیرش می کند و با استفاده از ویزای کار فنلاند می توانند خیلی راحت در این کشور اقامت داشته باشند و مهاجرت کنند. پیدا کردن موقعیت کاری خوب در کشورهای دیگر به ویژه فنلاند می تواند برای هر فردی سخت باشد زیرا در سال های اخیر پذیرش بعضی از مهاجران با مشکلاتی همراه شده است که دریافت ویزا را برای آنها سخت تر از قبل کرده است و به همین دلیل دریافت ویزای کار فنلاند هم با سختی می تواند همراه باشد.

در اولین قدم برای دریافت ویزای کار، پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب و مطمئن در کشور مهاجر می باشد که این شغل باید متناسب با توانایی، مهارت و تحصیلات فرد باشد تا از سوی کارفرمای فنلاندی مورد پذیرش و تایید باشد.

نحوه گرفتن ویزای کار فنلاند برای افراد متقاضی

یکی از دلایل عمده ای که باعث می شود تا متقاضیان زیادی به قصد مهاجرت به دیگر کشورها بروند، پایین بودن نرخ تورم و برخوداری از موقعیت های شغلی با پیشرفت های خوب ات که سطح درآمد و رفاه زندگی را افزایش می دهد و روز به روز در حال پیشرفت های بیشتر است. کشور فنلاند به دلیل دارا بودن این ویژگی ها مقصد مهاجران زیادی است و فرد متقاضی با پیدا کردن یک کارفرمای فنلاندی می تواند اقدام به دریافت ویزای این کشور کند.

مشاغلی که در کشور فنلاند سالانه مهاجران زیادی را جذب می کند شامل حرفه های زیر می باشد که بعضی از آنها مهارتی و بعضی دیگر مرتبط با مدارک تحصیلی و تخصص فرد می باشد:

نظافتچی، آشپز، پرستار کودک، کارآموز، کارشناسان ویژه، مدیریت شرکت ها، پژوهشگر علمی فرهنگی و هنری، باغبان و شغل های فصلی مربوط به فستیوال ها از جمله شغل هایی هستند که پذیرش در آن ها می توانند راحت تر صورت بگیرد. همچنین مدارک مربوطه و مورد نیاز برای دریافت ویزای کار فنلاند شامل مدارک زیر هستند:

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای کار

  • گذرنامه سه ماه اعتبار
  • بیمه نامه برای مسافرت
  • فرم درخواستی برای ویزای شینگن
  • دعوت نامه کار از سوی کارفرمای فنلاند
  • نامه اجازه اقامت و کار
  • شناسنامه با زبان انگلیسی
  • در صورت نیاز ارائه مدارک دعوتنامه های تجاری

بعضی از مشاغل در این کشور مطابق با رشته تحصیلی و تخصص فردی هستند مثلا پزشکی، پرستاری و هندسی نیاز به دانش و تجربه کافی دارند تا فرد بتواند از این روش ویزای کار فنلاند را بگیرد. اما باید بدانید که در این کشور اجازه اقامت بنا به نوع مهاجرت متفاوت است یعنی افراد متقاضی با ویزای مهارتی باید اجازه اقامت در همین رده را دریافت کنند و افزاد متخصص باید از طریق تخصصی که دارند اجازه اقامت داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت کاری ایرانیان | معرفی 5 کشور ویژه برای کار مناسب برای ایرانیان

مطالب مشابه را ببینید!