مجله تاپ‌ناز‌

پاي استيك و موسير

پاي استيك و موسير

مواد لازم پاي استيك و موسير براي 12 نفر:

روغن زيتون2 قاشق سوپ‌خوري
كنسرو گوشت مرغ خرد شده140 گرم
 استيك كه روي آتش ملايم پخته شده و خرد شدهيك كيلوگرم
آرد ساده4 قاشق سوپ‌خوري
 سركه قرمز كه با 2 ليوان آب مخلوط شده باشد10 قاشق غذاخوري
عصاره گوشت گاويك‌ويك‌سوم قاشق سوپ‌خوري
آويشن4 شاخه
  موسير تازه600 گرم
ژل زغال‌اخته2 قاشق سوپ‌خوري
زرده تخم‌مرغيك عدد

مواد لازم براي رويه خردلي:

 آرد350 گرم
 پودر خردليك قاشق سوپ‌خوري
كره فريز شده200 گرم
آب سرد6 تا 8 قاشق سوپ‌خوري

روش تهیه پاي استيك و موسير:
1. نصف روغن زيتون را در يك تابه بزرگ گرم كرده و گوشت مرغ كنسروي را براي چند دقيقه بپزيد تا طلايي شود. بعد گوشت‌ها را از تابه بيرون بياوريد و كنار بگذاريد. به استيك كمي آرد بپاشيد و بعد آن را در همان تابه، سرخ كنيد و بعد مرغ‌ها را دوباره به آن اضافه كنيد.

2. حالا مخلوط آب و سركه و آويشن را به تابه اضافه كرده و صبر كنيد به جوش بيايد. در تابه را طوري بگذاريد كه يك سانتي‌متر باز باشد، حرارت را كم كنيد و اجازه دهيد براي 2 ساعت گوشت‌ها حسابي بپزند. مخلوط را گاه به گاه هم بزنيد و هر وقت احساس كرديد سس غذا غليظ شده، در تابه را كامل بگذاريد.

3. فر را با درجه 200 سانتي‌گراد گرم كرده، باقي‌مانده روغن زيتون و موسيرها را با هم مخلوط كنيد. حالا اين مخلوط را روي يك ورق خمير شيريني‌پزي پخش كرده و براي 45 دقيقه در فر بپزيد تا خمير نرم شده و به رنگ قهوه‌اي طلايي درآيد. آشپزی

4. حالا آرد و خردل را در يك كاسه بزرگ ريخته، كره فريز شده را با آن مخلوط كنيد. آب سرد را هم در اين مخلوط بريزيد و آن‌قدر هم بزنيد تا خمير نرمي حاصل شود. روي خمير را با يك تكه نايلون پوشانده و براي 30 دقيقه در يخچال بگذاريد.

5. موسيرهاي كباب شده و ژله و گوشت گاو را با هم مخلوط كرده و به آن ادويه اضافه كنيد. بعد مخلوط را به يك ظرف 2 لیتری مخصوص پای منتقل كنید. درجه فر را به 220 درجه سانتی‌گراد برسانید.

6. حالا خمیر شیرینی پخته شده را روی ظرف پای بگذارید. زرده تخم‌مرغ را با كمی نمك بزنید و بعد آن را با یك قلم‌مو روی سطح خمیر بمالید. ظرف را برای 30‌دقیقه در فر گذاشته تا خمیر ترد و طلایی شود. تا محتویات درون ظرف داغ است، آن را سرو كنید.

نكته: بهتر است محتویات داخل پای را از یك روز قبل آماده كنید تا در طول شب خنك شود.

 

مطالب مشابه را ببینید!