مجله تاپ‌ناز‌

پاک کردن تاتو + انواع روش های خانگی برای محو کردن خالوبی و تاتو

پاک کردن تاتو

پاک کردن تاتو و خالکوبی در خانه با روش های مختلف ممکن است.تاتو یا خالکوبی جزو روش های زیبایی هستند که بعضی از افراد، پس از زدن تاتو ممکن است پیشمان شوند و با توجه به اینکه این کار روی پوست صورت می گیرد، ممکن است پاک کردن آن کمی سخت باشد. در این صورت نخستین راه برای پاک کردن تاتو لیزر  است که بعضی ها انجام می دهند.

یکی از روش های رایج برای از بین بردن تاتو از روی بدن و ابروها، انجام عمل لیزر می باشد ولی از سویی دیگر بعضی از افراد روش های خانگی و طبیعی را  برای انجام این کار پیشنهاد می کنند. ولی آیا می توان با روش های خانگی و طبیعی، تاتو را از روی پوست و بدن پاک کرد؟

باید بگوییم که پاک کردن تاتو به میزان مواد تاتو در پوست بستگی دارد. برای خانم هایی که از روش تاتو برای ابروهایشان استفاده کرده اند می توانند از روش های خانگی استفاده کنند ولی افرادی که تاتو روی بدن خود زده اند پیشنهاد می شود تا از طریق لیزر این کار را انجام دهند.

روش های خانگی برای پاک کردن تاتو در خانه

تاتو ممکن است پس از چند وقت تکراری شود و فرد پشیمان شود و به دنبال راهکارهای مختلف برای پنهان کردن آن باشد. در این بخش راه های خانگی و طبیعی را به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید تاتو را پاک کنید.

 

عسل

این ماده طبیعی اگر با مواد دیگر ترکیب شود می تواند به عنوان محلولی پاک کننده مورد استفاده قرار بگیرد، ترکیب عسل با ماست، آلوئه ورا، نمک و لیمو ترکیبی معجزه آسا برای رفع تاتو می باشد.

 

صندل و سنگ آسیاب

اگر به صورت منظم از ترکیب پودر صندل و سنگ آسیاب استفاده کنید می توانید براحتی تاتوی موجود روی پوست خود را پاک کنید. جالب است بدانید که این ترکب سلول های تاتو شده پوست را از بین می برد برای اینکه تاثیر بیشتر این ماده را ببینید می توانید ترکیبی سفت تر تهیه کنید.

بخوانید: پاک کردن تتو و عوارض پاک کردن خالکوبی و تتو

لایه بردارهای طبیعی

ما می توانید لایه بردارهای طبیعی را در منزل تهیه کنید که به راحتی و با استفاده از مواد خانگی تهیه می شوند روغن ویتامین، زردآلو و آلو ءورا را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را به مدت ۵ دقیقع بر روی پوست خود قرار دهید. برای پاک کردن تاتو بهتر است از آب سرد استفاده کنید و در طول روز چند بار این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید.

 

سمباده

یکی دیگر از نکات مهم و روش هایی که می توانید برای تمیز کردن مواد تاتو از روی پوست باید به آن توجه شود مالش سمباده بر روی قسمتی است که تاتو شده است.

 

لیزر

همانطور که در بالا به آن اشاره شد یکی دیگر از روش ها برای از بین بردن طرح تاتو استفاده از روش لیزر کردن پوست و مواد تاتویی روی پوست است که در ۱۰ جلسه صورت می گیرد و به طور کلی مواد از روی سطح پوست شما رفع خواهد شد. لیزر نیز دارای انواع مختلفی است که با توجه به هزینه ها و نوع تاتویی که بر روی پوست شما وجود دارد می توانید از روش های مختلف آن استفاده کنید.

پاک کردن تاتو

کرم ها

به تازگی بسیاری از برندها با ارائه کرم هایی که حاوی ترکیبات اسیدی هستند بازار داغی برای خود فراهم کرده اند و بسیاری از افرادی که عمل تاتو را انجام داده اند از این روش ها برای پاک کردن تاتو استفاده می کنند. این کردم ها نیز در دسته بندی های مختلفی ارائه می شوند که برخی از آن ها حاوی مواد اسیدی هستند و برخی دیگر نیز از ترکیبات لایه بردار و سفید کنده تشکیل شده اند.

 

استفاده از نمک

نمک یکی از روش هایی است که برای پاک سازی این کار انجام می شود استفاده از نمک به این علت که یک ماده ساینده است می تواند تاتو موجود در روی پوست را پاک کند. همانطور که می دانید که نمک حاوی سدیم و کلر است و چون ساختاری جوهری دارد می توانید به عنوان یک پاک کننده از آن استفاده کنید. برای استفاده از این ماده باید مقداری نمک را با اسفنج به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست بمالید.

 

لیموی تازه

یکی دیگر از روش ها برای پاک کردن تاتو استفاده از لیموی تازه است لیمو یک ماده اسیدی است و برای خانم هایی که از تاتو ابرو استفاده کرده اند می تواند بسیار مناسب باشد و به محو کردن تاتو کمک خواهد کرد. این ماده چون خاصیت سفید کنندگی دارد و لک ها را از بین می برد به از بین برن تاتو نیز کمک می کند همچنین می توانید برای بالا بردن خاصیت این ماده بر روی پوست مقداری نمک میز به آن اضافه کنید.

 

زردآلو

اسکراب زردآلو و نمک نیز می تواند به عنوان یک لایه بردار قوی برای پوست تاتو شده شما عمل کند خاصیت اسیدی موجود در نمک و زردآلو به عنوان یک محلول برای تمیز کردن تاتو است.

پاک کردن تاتو

آلوءورا

همانطور که می دانید آلوءورا یک ماده پاک کننده قوی برای پوست است و علاوه بر آن خواص مختلف درمانی برای پوست دارد استفاده از این ماده می تواند در از بین بردن تاتو پوست نیز موثر باشد. برای مصرف این ماده باید هر روز مقداری از آلوءورا را بر نقاطی که دارای تاتو است قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

استفاده از روش های شمیایی و لیزر برای از بین بردن تاتوها روشی خوب و موثر است و با توجه به اینکه تاتو ماده است که در منافذ پوست نفوذ می کند پاک کردن آن کاری آسان و راحت نمی باشد. به همین دلیل بیشتر افراد سعی می کنند تا از روش های لیزر برای رفع تاتو استفاده نمایند.

تور درمانی، سالابریژن، روش های طبیعی و کرم های شیمایی از عمده روش های تمیز کردن تاتو هستند و در این بخش توضیحاتی کامل در این خصوص دادیم. در آخر به شما پیشنهاد می کنیم برای نتیجه بهتر، باید به پزشک مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع تاتو (لب چشم ابرو) و نحوه پاک کردن تتو خالکوبی

مطالب مشابه را ببینید!