مجله تاپ‌ناز‌

پاک کردن لکه عطر از لباس با استفاده از ترفندهای کاربردی و ساده

در این مطلب با تکنیک های ساده و کاربردی برای پاک کردن لکه عطر و هر گونه لکه دئودورانت از روی لباس آشنا می شوید.

ممکن است که شما عطر را روی لباس بزنید و سپس لکه ای روی لباس شما ایجاد شود که زیاد خوشایند نباشد. می توانید با استفاده از روش های ساده این لکه ها را از بین ببرید که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

روش هایی برای پاک کردن لکه عطر

چنانچه لکه هایی روی لباس شما ایجاد شده است و آن را پاک نکنید، پس از مدتی دیگر شاید این لکه ها اصلا پاک نشوند و لباس شما غیر قابل استفاده شود. در ادامه بهترین روش ها برای پاک کردن لکه عطر از روی لباس را به شما آموزش می دهیم.

استفاده از شوینده ها

خیلی از افراد برای پاک کردن لکه ها از شوینده ها استفاده می کنند که کار عاقلانه ای است و آنزیم هایی که درون شوینده ها وجود دارند می توانند آلودگی را از بین ببرند و لکه های لباس را هم تمیز کنند. اگر نمی خواهید که تمام لباس خود را بشویید می توانید همان بخشی که لکه دارد را با استفاده از مواد شوینده و خیس کردن با آب بشویید.

دستمال مرطوب

دیگر تکنیک برای پاک کردن لکه عطر، استفاده از دستمال مرطوب است. برای این که از این روش استفاده کنید فقط کافی است که دستمال مرطوب را آرام روی لکه ها بکشید تا لکه ها از روی لباس شما محو شوند.

پاک کردن لکه عطر از لباس با استفاده از ترفندهای کاربردی و ساده

سرکه

سرکه یکی از مواد خوبی است که می توانید برای پاک کردن لباس از آن استفاده کنید بدون اینکه به لباس شما هیچ آسیبی وارد شود. برای استفاده از این روش کافی است که سرکه را با کمی آب رقیق کنید و با استفاده از پنبه سرکه را به لکه ها بزنید و اجازه دهید 15 دقیقه این محلول روی لباس شما بماند. پس از این مدت می توانید همان بخش از لباس را با آب سرد بشویید و سپس با اتو خشک کنید.

الکل

دیگر پاک کننده که می تواند هر نوع لکه عطر و دئودورانت را از روی لباس شما پاک کند، الکل است. برای استفاده از این پاک کننده نیاز به کمی پنبه دارید. پنبه را به الکل آغشته کنید و خیلی سریع روی لکه بکشید.

مطلب پیشنهادی: نحوه تمیز کردن لکه شکلات و آبنبات از روی لباس و فرش

آسپرین

پاک کردن لکه با استفاده از آسپرین هم ممکن است. این ماده دارای ترکیبی است که می تواند لکه ها را از بین ببرد و لباس شما را بسیار تمیز کند. آسپرین را می تواند در آب حل کنید و با استفاده از دستمالی تمیز روی لباس بکشید و بگذارید که 15 الی 30 دقیقه روی لباس بماند. پس از این مدت زمان می توانید همان بخشی از لباس که لکه شده بود را با آب خنک بشویید.

پاک کردن لکه عطر از لباس با استفاده از ترفندهای کاربردی و ساده

لیمو

استفاده کردن از لیمو برای پاک کردن لکه عطر و دئودورانت یکی از راهکارهای قدیمی است و می تواند بسیاری از لکه ها را پاک کند. این میوه دارای اسید سیتریک زیادی است و PH آن به لباس آسیبی وارد نمی کنید و می توانید خیلی راحت برای از بین بردن لکه ها از روی لباس از این میوه استفاده کنید. باید دقت کنید که برای این کار نیاز به پارچه تمیز دارید تا بتوانید آن را روی لباس بکشید و لکه را از بین ببرید.

نکته : یادتان باشد که پارچه انتخابی شما نباید رنگ پس بدهد بنابراین توصیه می کنیم از پارچه های نخی سفید رنگ استفاده کنید.

جو ش شیرین

جوش شیرین قدرت پاک کنندگی زیادی دارد و می توانید هر نوع لکه ای را با استفاده از این ماده از بین ببرید. برای استفاده از این روش کافی است که 3 پیمانه جوش شیرین را با یک پیمانه آب مخلوط کنید و خمیری تهیه کنید و آن را روی لکه های لباس خود قرار دهید. اجازه دهید که این خمیر نیم ساعت روی لکه بماند و سپس لباس را با آب خنک و شوینده بشویید.

نکات مهم

به جای استفاده از پودر لباسشویی، می توانید از دستمال مرطوب برای پاک کردن لکه استفاده کنید.

سعی کنید قبل از این که موادی را که برای پاک شدن لکه ها استفاده کنید در ابتدا در بخش های داخلی لباس کمی از آن را تست کنید و اگر لباس تغییر رنگ داد از آن استفاده نکنید.

پاک کننده های تجاری یکی از روش های راحت هستند که می توانید در زمانی کم لباس ها را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: پاک کردن چرک یقه لباس + روش های فوری سفید کردن و تمیز کردن یقه

مطالب مشابه را ببینید!