مجله تاپ‌ناز‌

بررسی زمان تحویل پروژه پدافند ارتش منطقه 22 تهران

ساخت پروژه پدافند ارتش از سال 97 شروع شده است. این پروژه بسیار سریع پیشرفت می کند و به همین دلیل در نزدیک به 6 سال به خریداران تحویل داده می شود. زمان تحویل این پروژه سال 1403 گزارش شده است.

پیش فروش پروژه پدافند ارتش چیتگر

پروژه پدافند ارتش در حال حاضر در مرحله پیش فروش بوده و امکان خرید امتیاز یا سهم آن وجود دارد اما واحد مجزایی در پیش فروش فروخته نمی شود و امکان خرید واحد دلخواه پس از اتمام ساخت و تحویل پروژه فراهم می شود.  به دلیل این که کارفرمای این پروژه شرکت تعاونی پدافند خاتم الانبیا است، امکان خرید واحد کاملی از آن وجود ندارد.

امکان خرید سهامی از این پروژه وجود دارد با این حال افراد می توانند با خرید سهم پروژه یا خرید امتیاز آن، واحدی را پس از اتمام ساخت تحویل بگیرند یا در بخشی از آن شریک باشند.

زمان تحویل پروژه پدافند ارتش

زمان انتخاب واحد پروژه پدافند ارتش چیتگر

از اواخر سال 99 انتخاب واحد سهام داران آغاز شد و افرادی که سهامی از این پروژه را خریده بودند، اقدام به انتخاب واحد دلخواه خود کردند. افراد دارای یک سهام تنها می توانستند واحدهای شصت متری را انتخاب نمایند.

تا اردیبهشت سال 1400، تقریبا نیمی از واحدهای برج های این پروژه توسط سهام داران انتخاب شده بود. در این پروژه 560 واحد ساخته خواهد شد که نزدیک به 250 عدد از آن ها در سه ماه اول انتخاب شد.

وضعیت پیشرفت پروژه پدافند هوایی ارتش

در حال حاضر می توان گفت 40 الی 50 درصد از پروژه تکمیل شده و روند پیشرفت آن سریع است. نزدیک به سه سال به زمان تحویل پروژه باقی مانده است.

در حال حاضر زیربنای هر دو برج ساخته شده و بنای برج ها در حال ساخت است. تعدادی از طبقات برج ها ساخته شده و در مرحله فونداسیون قرار دارند. اسکلت کلی بخشی از هر دو برج ساخته شده و مابقی برج نیز روز به روز در حال تکمیل شدن است. نیمی از این پروژه تا خرداد سال 1400 تقریبا ساخته شده بود.

پروژه پدافند ارتش

عوامل موثر بر زمان تحویل پروژه پدافند ارتش چیتگر

از عوامل موثر بر زمان تحویل پروژه پدافند ارتش چیتگر می توان به تعداد بلوک، متراژ واحدها، تعداد طبقات و زمان اشاره کرد.

·        تعداد بلوک

پروژه پدافند ارتش از بلوک های مختلفی تشکیل شده است که ساخت هر کدام از آن ها نیاز به زمان دارد. این پروژه از دو بلوک کلی C و H تشکیل شده است که هر بلوک شامل یک برج است.

بلوک C از به هم پیوستن سه بلوک a، b و c تشکیل شده و از این رو زمان زیادتری برای ساخت آن نیاز است. این بلوک که دارای 32 طبقه است، هم اکنون در مرحله فونداسیون بوده و اسکلت برخی از طبقات آن تکمیل شده است.

بلوک H دارای طبقات منفی است و اسکلت زیربنا و طبقات منفی آن تکمیل شده اند. در ساخت این بلوک فونداسیون تمام شده و اسکلت طبقات منفی آن ساخته شده است.

·        متراژ واحدها

واحدهای این پروژه متراژ یکسانی نداشته و به طور کلی واحدهای آن 60، 120، 180 و 240 متری هستند. ساخت هر یک از این واحدها زمان بر بوده و به دلیل تنوع متراژ واحدها و تفاوت زیاد متراژ برخی از واحدها با یک دیگر، زمان ساخت پروژه افزایش می یابد.

زمان تحویل پروژه پدافند ارتش منطقه 22 تهران

·        تعداد طبقات

ساخت طبقات برج بلوک C به دلیل این که به سه بلوک تقسیم شده اند، آسان تر از ساخت برج بلوک H است. برج بلوک H به دلیل این که 40 طبقه است، ارتفاع بسیار بیشتری دارد و در نتیجه ساخت آن زمان زیادتری به طول خواهد انجامید.

·        زمان ساخت برج ها

مشخصا پیشرفت پروژه در زمستان و روزهای سرد سال کاهش یافته و سرعت کارگران پایین تر می آید. با این حال ساخت این پروژه روزانه و گاهی اوقات به صورت شبانه روزی ادامه می یابد تا واحدهای خریداران در سریع ترین زمان به آن ها تحویل داده شود.

سخن پایانی

پروژه پدافند ارتش یکی از پروژه های چیتگر در منطقه 22 است که زمان تحویل آن طبق تخمین کارشناسان سال 1403 است. واحدهای سهام داران و امتیازداران این پروژه تعیین شده و پس از ساخت طبقه و بلوک واحد هر سهام دار نیز تعیین می شوند. در حال حاضر نیز امکان پیش خرید واحدهایی از این پروژه با قیمت بسیار کمتر وجود دارد.

مطالب مشابه را ببینید!