مجله تاپ‌ناز‌

پژو 307 | مشخصات و قیمت پژو 307 ایران خودرو

پژو 307
بررسی خودروی پژو 307 جایگزین 405 در ایران و تولید جدید ایران خودرو
چندیپیش فرصتی بدست آمد که با یک 307 مدل 2007 راننگی کنم و تصمیم گرفتم کهنتایج این تست و رانندگی دو روزه را به اطلاع علامندان برسانم.اگر قبلا با206 رانندگی کرده باشید بعد از سوار شدن به 307 خواهید گفت چقدر آشناست،در واقع تمام موارد داخل اتاق کاملا منطبق بر ارگونومی خاص اتومبیلهای پژومی باشد که باعث این شباهت شده است. طول 307 حدود 10 سانتیمتر بیشتر از206 می باشد که این افزایش طول نمود خوبی در داخل داشته است. بطوریکه جایپای سرنشینان عقب بطور محسوس زیاد شده است (در مقایسه با 206) البته هنوزهم این جای پا کافی نیست ولی برای یک هاچ بک در این کلاس مناسب می باشد.در قسمت عقب دو نفر به راحتی و سه نفر به سختی زیاد می نشینند درست مثل206 .
پژو 307
وضعیت قرار گرفتن راننده خوب و مناسب می باشد و دسترسیبه ادوات کنترل به راحتی صورت می پذیرد ولی عدم وجود تنظیم کننده ارتفاعصندلی را می توان از نقاط ضعف طراحی صندلی دانست. زیرا در هنگام تستهمواره احساس می شد که در ارتفاع نامناسب و نزدیک به سقف نشسته اید، مضافااینکه نوع قرار گیری ستون های کناری جلو احساس نزدیک بودن بیش از حد بهستون را تداعی می کرد. دربها بصورت خیلی خوب و تقریبا عمود بر بدنهاتوبمیل باز می شوند (مخصوصا دربهای عقب) که پیاده و سوار شدن مسافران راراحت تر می کند. متاسفانه کیفیت صندلی ها خوب نیست و نشیمنگاه سفت و خیلینازکی دارد که در دراز مدت راننده را اذیت می کند. فرمان زیبا و خوشدستپژو جنبه های اسپرتی بودن را به خوبی القاء می کند، کار کرد جعبه فرمان همبسیار دقیق و بودن ایراد می باشد که از این نظر می توان به پژو تبریک گفت،دسته دنده در وضعیت مناسب و تعویض آنها به سرعت و بدون تاخیر انجام می شودولی در هنگام تعویض دنده به صورت تیپترونیک مکث چند دهم ثانیه ای در تعویضدنده مخصوصا در حالت معکوس بسیار عجیب و نامانوس می باشد. در هنگام تستچندین بار احساس بلاتکلیفی دنده پیش آمد که با کم و زیاد  کردن گاز اینحالت رفع شد ولی در کل گیربکس آن اگر با گیربکس های طراز اول مقایسه نشود،در وضعیت مناسب قرار دارد.
جواهر درون 307 را به جرات می توان موتور آنعنوان کرد، این موتور 2 لیتری با قدرت 103 kw در 4000 دور در دقیقه و تورگ200 Nm که 90% این تورگ در دورهای 2500 دور در دقیقه بدست می آید مثلجواهری در 307 می درخشد که شتاب 9/8 ثانیه ای آن به همراه عکس العمل مناسبپدال گاز و هماهنگی خوب آن با گیربکس می تواند هر راننده را به وجد آورد وبهترین مشخصه آن تورگ خوب و مناسب آن می باشد به طوریکه شتاب بسیار خوبیرا در دورهای میانی برای آن به ارمغان می آورد که گاهی احساس مبارزه بااتومبیلهای خیلی قویتر از آن را در راننده بوجود می آورد. صدای موتورچندان جذاب نمی باشد ولی با تعویض اگزوز شاید بتوان صدایی مناسب تر راایجاد کرد.
هندلینگ اتومبیل بسیار خوب و در حد بهترینهای این کلاسهاچ بک می باشد به صورتی که در پیچ های تند بسیار با قدرت و بدون انحرافحرکت می کند البته رینگهای 16 اینچی با لاستیکهای 205 نقش بسزایی در کیفیتهندلینگ دارند ولی در کل پژو را باید استاد در طراحی فنربندی دانست که در307 هم نمود پیدا کرده است.
متاسفانه همانند 206 سرنشینان عقب لذتزیادی نمی برند زیرا کمبود جا و همچنین تکانهای زیاد و صندلی های ناراحتعقب باعث می شود که بعد از چند بار تست با سرعت و شتاب بالا احساس تهوع میکنند.
سیستم ارکاندیشن آن خوب و نه عالی می باشد ولی در کل مناسباست. از نظر ظاهری به نظر نگارنده می توان به آن لقب معمولی داد چونهیچگونه مشخصه بارز و قابل تعمقی در آن وجود ندارد و بطور کلی جسارت 206را ندارد مضافا اینکه متاسفانه طراحی اتومبیلهای پژو رفته رفته بطرف طراحهای بسیار معمولی پیش می رود که باعث می شود تصویر خوشایند پژو که دراواخر دهه 90 با طراحی 206 و 406 بسیار پیشرو معرفی می شد مخدوش شود.
در انتها می توان به 307 لقب معمولی داد چون به غیر از موتور خوب و هندلینگ عالی در بقیه موارد بسیار معمولی می باشد.

 

مشخصات فنی:
حداکثر سرعت :
km/h  204
شتاب 0 تا 100 : 9 ثانیه
شتاب 80 تا 120 کیلومتر : 1/11 ثانیه
شتاب در طی مسیر 400 متر : 5/16 ثانیه
شتاب در طی مسیر 1000 متر : 2/30 ثانیه
پژو 307 پژو 307 پژو 307 پژو 307 پژو 307 پژو 307 پژو 307
خودرو پژو 307

مطالب مشابه را ببینید!