مجله تاپ‌ناز‌

پیام تسلیت عربی با جملات ادبی برای فوت عزیزان با ترجمه فارسی

چنانچه قصد تسلیت گفتن به زبان عربی را دارید در این بخش جملات زیبای ادبی و صمیمانه تسلیت به زبان عربی و با ترجمه فارسی را ارائه کرده ایم.

پیام و جملات تسلیت عربی

بقلوب ملیئه بالأیمان بالله عز و جل و راضیه بقضائه و قدره نتقدم بأحر التعازی و أصدق المواساه للأخ الغالی على قلوبنا.

معنی:

با قلب‌هایی سرشار از ایمان به خداوند متعال و با رضایت از قضا و قدر و سرنوشتی که تعیین کرده؛ ضمن ابراز همدردی با برادر عزیزمان، عمیقا به او تسلیت می گوییم.

**

عظم الله أجرک أخی العزیز الغالی الموت کأس یشربه الجمیع هذا الکأس الوحید الذی یلف بنفسه على الخلق و لیس الخلق من تذهب له مختاره إلا ما ندر…

معنی:

برادر عزیزم خداوند پاداشت را افزون کند. مرگ مانند پیمانه‌ای‌ست که هر موجودی از آن سر می‌کشد.

**

تغمَّد الله الفقید بواسع رحمته…

معنی:

از خدا می‌خواهیم به واسطه‌ی رحمتش موجب آرامش روح آن مرحوم شود.

**

پیام تسلیت عربی

إنَّا لله وإنَّا إلیه راجعون. نتقدم بأحرِّ التعازی إلیکم و إلى أفراد العائله الکریمه کافه بمناسبه وفاه (أسم المتوفی) تغمَّد الله الفقید بواسع رحمته. أخلص التعازی لکم ولأفراد أسرتکم بوفاه…

معنی:

به مناسبت درگذشت (نام آن مرحوم) به شما و کلیه اعضای محترم خانوادتان از صمیم قلب تسلیت عرض می نماییم. از خواند مسئلت داریم که درود و رحمتش را قرین روح آن مرحوم قرار دهد. مراتب غم، اندوه و تسلیت را از ما بپذیرید.

**

تغمده الله بواسع رحمته و أسکنه فسیح جناته و ألهمکم جمیعاً الصبر و السلوان.. إنَّا لله وإنَّا إلیه راجعون.

معنی:

از خدا می‌خواهم رحمتش را بر او افزون کند. و او را از بهشتیان قرار دهد. برای همه‌ی شما صبر و آرامش آرزومندم. همه از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم.

**

جملات زیبای تسلیت عربی برای فوت عزیزان

الله یرحم میتکم و یغفر له و یجعل قبره روضه من ریاض الجنّه إنّا لله و إنّا إلیه لراجعون: الدّعاء، علیکِ بالدّعاء فهو أفضلُ مواساه.. أعانکم الله.

معنی:

خداوند بر از دست رفته‌ی شما رحم کند و گناهانش را بیامرزد و قبر او را باغی از باغ‌های بهشت قرار دهد. از خداییم و به سوی او باز می گردیم. التماس دعا، پس باید دعا کنی زیرا او بهترین دلداری دهنده است. خداوند به شما کمک کند

**

عظم الله أجرهم و جبر مصابهم و غفر لمیتهم اللهم أرحمه و وسع نزله و أکرم مدخله و أجمعنا بهم فی مستقر رحمته…

اللهم أرحمنا أذا صرنا إلى ما صارو إلیه لا حول ولا قوه إلا بالله…

معنی:

خداوند اجر شما را افزون کند. و مصیبت شما را جبران کند. و گناهان عزیز از دست رفته شما را بیامرزد. خداوند به او رحم کند و او را گرامی بدارد. و رحمتش را بر ما پایدار گرداند.

زمانی که مصیبت می‌رسد بر ما خداوند به ما رحم کند که نیرویی به جز نیروی خداوند وجود ندارد.

**

اللهم اغفر للمؤمنین و المؤمنات الأحیاء منهم والأموات. یا من یعز علینا إن نفارقهم وجداننا کل شیء بعدکم عدم.

أصبر لکل مصیبه و تجلد وأعلم بأن المرء غیر مخلد. یا رب ألق على النفوس المضطربه سکینه وأثبها فتحاً قریباً.

معنی:

پروردگارا گناهان مومنان زن و مرد و همچنین زندگان و رفتگانشان را بیامرز. هر کس که برای ما عزیز است زمانی که از دست می‌رود انگار چیزی بعد از او وجود ندارد.

با وجود همه‌ی سختی‌ها صبر پیشه کن و بدان انسان جاودانه نیست. پروردگارا، به ارواح آشفته آرامش بده و آن را به یک فتح قریب الوقوع ثابت کن.

**

لا تجعلها حفره من حفر النار. اللهم أغفر له وأرحمه وأعف عنه و إکرم نزله. اللهم أبدله داراً خیراً من داره… و أهلاً خیراً من أهله…

معنی:

خدایا او را در حفره‌ای از حفره‌های جهنم قرار نده. پروردگارا او را ببخش و بیامرز و به او رحم کن و جایگاهش را گرامی بدار. او را در منزلی بهتر از منزلی که در این دنیا داشت قرار بده. و خانواده‌ای بهتر از خانواده‌ای که در دنیا داشت نصیبش کن…

**

اللهم أرحم (أسم المتوفی) رحمه واسعه و تغمده برحمتک. اللهم أرحمه فوق الأرض و تحت الارض و یوم العرض علیک…

اللهم قه عذابک یوم تبعث عبادک. اللهم أنزل نوراً من نورک علیه. اللهم نور له قبره و وسع مدخله و آنس وحشته. اللهم أرحم غربته و أرحم شیبته. اللهم أجعل قبره روضه من ریاض الجنه…

معنی:

پروردگارا رحم کن بر (نام شخص فوت شده) خداوندا رحمتت را بر او افزون کن و او را با رحمتت بپوشان. پروردگارا به او روی زمین، زیر زمین و روز قیامت رحم کن.

پروردگارا روز قیامت که بر بندگانت عذاب نازل می کنی. نوری از نور خودت را بر او نازل کن. پروردگارا نور در قبرش قرار بده و بر او سخت نگیر و مونس وحشتش باش. پروردگارا بر غربت و جوانی اش رحم کن. و قبرش را باغی از باغ‌های بهشت قرار بده.

**

پیام تسلیت عربی

إنا لله و انا الیه راجعون… اللهم أجعل قبره روضه من ریاض الجنه و لا تجعلها حفره من حفر النار.

معنی:

همانا از خداییم و به سوی او بازگزدانده خواهیم شد… خداوندا مزارش را باغی از باغ‏‌های بهشت قرار بده نه حفره هایی از حفره های جهنم

**

أنزله منازل الصدیقین و الشهداء و الصالحین و حسن أولئک رفیقاً. راجین من الله العلی القدیر أن یتغمد الفقیده بالرحمه و المغفره و أن یلهم ذویها الصبر و السلوان. اللهم تجاوز عن سیئاتها وزد فی حسناتها، و أحسن لقاءها، و أجعل العمل الصالح رفیقها و أبدلها داراً خیراً من دارها إنک سمیع مجیب. نوصیکم بالصبر و الإحتساب، و التعاون على البر و التقوى، و الإستغفار لوالدکم، و الدعاء له بالفوز بالجنه و النجاه من النار.

معنی:

خداوند او را در جایگاه راستگویان و شهدا و نیکان قرار دهد و بهترین آن ها را همراه او گرداند. از خداوند متعال مسئلت داریم که مرحوم را مورد رحمت و مغفرت قرار داده و برای خانواده وی صبر و آرامش قرار دهد. خداوندا از بدی‌هایش درگذر و به خوبی‌هایش بیافزا و دیدارش با خودت را به بهترین وجه ممکن فراهم کن. او را همدم عمل صالح قرار بده و خانه‌ای در بهشت بهتر از خانه خودش نصیبش کن که تو شنوا و اجابت کننده هستی. ما به شما توصیه می‌کنیم صبور و امیدوار باشید. در درستی و تقوا همکاری کنید، برای پدرتان آمرزش بجویید و برای او دعا کنید تا در بهشت جای بگیرد. و از جهنم نجات یابد.

**

متن و شعر تسلیت عربی

اللهم أغفر له و أرحمه وأعف عنه و إکرم نزله و وسع مدخله

و أغسله بالماء و الثلج و البرد و نقه من الخطایا کما ینقى الثوب الأبیض من الدنس.

معنی:

پرورگارا گناهانش را ببخش و به او رحم کن و او را گرامی دار و او را با آب و برف و سرما بشوی

و از گناهان پاک کن. همان گونه که لباس سفید از پلیدی ها پاک می شود.

**

أنزله منازل الصدیقین والشهداء والصالحین وحسن أولئک رفیقاً. راجین من الله العلی القدیر أن یتغمد الفقیده بالرحمه والمغفره وأن یلهم ذویها الصبر والسلوان. اللهم تجاوز عن سیئاتها وزد فی حسناتها، وأحسن لقاءها، وأجعل

**

نسأل المولى إن یغفر له ویرحمه ویوسع مدخله وینقله من ضیق اللحود إلى جنات الخلود أنه القادر على ذلک.

**

بقلوب ملیئه بالأیمان بالله عز وجل وراضیه بقضائه وقدره نتقدم بأحر التعازی وأصدق المواساه للأخ الغالی على قلوبنا.

**

تغمده الله بواسع رحمته وأسکنه فسیح جناته، وألهمکم وذویکم الصبر والسلوان..

**

إنَّا لله وإنَّا إلیه راجعون. تلقیت بأسى بالغ نبأ وفاه الغالی، ولظروف أعتذر لکم لعدم المشارکه شخصیًّا، سائلاً المولى أن یمنَّ على الفقید بالرحمه والرضوان، ولکم من بعده الصبر والسلوان..

**

قد أصابنی من الحزن ما أصابکم فلا تیأسو و الله یسمع دعائکم. عظم الله أجرکم و أحسن عزائکم و غفر لمیتکم.

همانا مصیبتی که باعث اندوه شما شد؛ مرا نیز اندوهگین ساخت. نا امید نشوید..خداوند دعای شما را می شوند. خداوند اجرتان دهد و ناراحتی غم شما را به بهترین وجه پایان دهد. و گناهان عزیز از دست رفته شما را ببخشاید.

**

اللهم أغفر له و أرحمه وأعف عنه و إکرم نزله و وسع مدخله و أغسله بالماء و الثلج و البرد و نقه من الخطایا کما ینقى الثوب الأبیض من الدنس

پرورگارا گناهانش را ببخش و به او رحم کن و او را گرامی دار و او را با آب و برف و سرما بشوی و از گناهان پاک کن. همان گونه که لباس سفید از پلیدی ها پاک می شود.

**

و لا یسعنی إزاء مصابکم الألیم إلا أن أتقدم إلیکم و إلى عائله الفقید بصادق المواساه…

تسلیت من بر اثر غم و اندوه فراوانی که در اثر مصیبتتان به شما رسیده تا زمانی که در کنار شما نباشم به شما کمکی نمی‌کند.

مطالب مشابه را ببینید!