مجله تاپ‌ناز‌

پیشگیری از عصبانیت هنگام رانندگی با استفاده از این راهکارها

رانندگی کردن در موقعی که شما دچار عصبانیت شده اید بسیار خطرناک است و می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. کنترل کردن عصبانیت با استفاده از راهکارهای مفید و تکنیک های خوب می تواند به شما کمک کند.

یکی از عوامل مهم در رانندگی ، تسلط و آگاهی داشتن است و باعث حفظ امنیت شما می شود. کنترل کردن شرایط در موقع عصبانیت از طریق روش های زیر ممکن است.

جلوگیری از عصبانیت در هنگام رانندگی

شاید شما هم در اطرافیان خود فردی را دیده باشید که به هر دلیل در موقع رانندگی کردن، دچار عصبانیت می شود و رفتارهای خشونت آمیز از خود نشان می دهد. البته هر چقدر هم افراد در زندگی روزمره خود ساکت و آرام باشند، رانندگی کردن می تواند از آنها یک موجود وحشتناک بسازد که با عصبانیت معمولی فرق دارد و در صورتی که آن را کنترل نکند با عواقب بد و جبران ناپذیری همراه می شود، در ادامه بعضی از تکنیک های موثر برای غلبه کردن به عصبانیت رانندگی را آماده کرده ایم.

پرهیز کردن

مدیریت شخصی داشتن روی شرایط باعث می شود که در هنگام عصبانیت، کنترل و مدیریت داشته باشید و با استفاده از تکنیک هایی خاص از میزان عصبانیت خود کم کنید. با دور نگه داشتن خود از ار شرایط استرس زا می توانید از عصبانیت دور بمانید و بر خشم و عصبانیت خود غلبه کنید و خویشتن داری به شما کمک می کند که شرایط بد را از خود دور کنید.

فرصت دادن به خود

در شرایط بحرانی و استرس زا، عصبانی شدن یک واکنش طبیعی است پس با فرصت دادن به خود این امکان را ایجاد می کنید تا عوامل ایجاد کننده عصبانیت را از خود دور نگه دارید و به آن غلبه کنید.

پیشگیری از عصبانیت هنگام رانندگی با استفاده از این راهکارها

شل گرفتن فرمان

افرادی که بسیار عصبانی هستند، در این لحظات فرمان را بسیار سفت نگه می دارند در این شرایط با آگاهی داشتن از این موضوع می توانید تسلط بیشتری به خود و شرایط داشته باشید.

روشن کردن کروز کنترل

استفاده کردن از این گزینه می تواند سرعت را کنترل کند و در صورت افزایش سرعت بیش از حد مجاز، این سنسور می تواند سرعت را کنترل کند.

نفس عمیق کشیدن

در خیلی از شرایط تنش زا شما می توانید با استفاده از این تکنیک بیشتر به خود مسلط باشید و خود را از شرایط پر تنش دور کنید، این کار اکسیژن تازه را وارد بدن می کند و باعث عملکرد بهتر دستگاه گردش خون شما می شود.

تمیز کردن شیشه ها

اما این موضوع شاید جالب باشد که بعضی از بررسی ها در زمینه علل بروز تصادف نشان می دهد که کثیف بودن شیشه در قسمت جلوی خودرو یکی از عواملی است که باعث تشدید اعصبانیت و بروز تصادف می شود.

توقف خودرو

اگر حس می کنید که به کار برد این تکنیک ها به شما کمکی نمی کند پس خودرو را متوقف کنید و درگیری های ذهنی خود را کمتر کنید.

خوب خوابیدن

کم خوابیدن یکی از عوامل بروز ایجاد عصبانیت و تشدید آن است و می تواند باعث کاهش تمرکز رانندگی هم شود.

صحبت کردن با دیگران

اگر در کنار شما در موقع رانندگی، شخصی درون خودرو بود با بروز عصبانیت می توانید با او حرف بزنید و با این کار آرامش را به خود بدهید.

تشدید نکردن عصبانیت

در شرایطی که دچار عصبانیت می شوید تسلط بر خود می تواند از بیشتر شدن این عصبانیت شما جلوگیری کند و در این زمان از گفتن الفاظ زشت هم باید پیشگیری کنید.

مراجعه به چشم پزشک

با بررسی پرونده های جنایی و تصادفات رانندگی می توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد. خیلی از درگیری های خیابانی در شب رخ می دهند، زیرا بسیار از رانندگان که در روشنایی روز و یا حتی ترافیک های شلوغ و تنش های سخت آرام هستند، ممکن است پس از رانندگی شبانه، کنترل رفتارهای خود را از دست بدهند، از مهمترین دلایل این اتفاق، حساسیت بینایی این افراد به نور خودرو است، این حساسیت می تواند به اندازه ای باشد که حتی نسبت به نور استاندارد هم فرد را عصبی کند و در صورت نور شدید و یا مشاهده نور بالای خودروی دیگر وضعیت بدتر شود. با این وجود، مشکل زیاد نگران کننده نیست و از طریق مراجعه به چشم پزشک قابل حل است.

به ترافیک نخورید

دیگر دلیل برز تنش های عصبی و عواقب ناشی از آن، ماندن در ترافیک های سنگین شهری و عصبانیت ماندن در پشت خودروهای دیگر است. ترافیک حتی برای افرادی که دارای اعصاب قوی و فولادی هم هستند، ممکن است مشکل زا باشد.

پس می توانید با نصب برنامه های نرم افزاری مخصوص ترافیک از این واقعه جلوگیری کنید. جی پی اس ها و نقشه خوان های اینترنتی که در موبایل ها وجود دارد، می توانند به راحتی از وقوع دردسری بزرگ تر پیشگیری کنند.

رفتن به جای امن

خیلی از رانندگان ممکن است دچار تنش بحرانی شوند و کار به برخورد فیزیکی بکشد. گاهی مواقع رانندگان عصبی ممکن است شما را تعقیب کنند تا در فرصتی مناسب با شما درگیر شوند. پس شما باید تا وقتی که در خیابان و جاده در حال حرکت هستید، به صورت آگاهانه رفتار کنید، زبرا هر حرکت اشتباه شما می تواند زمینه و خوراک تنش را برای او فراهم کند.

در اولین فرصت به جای امنی بروید، ایستگاه های پلیس بهترین گزینه برای این منظور هستند. حضور در محل های شلوغ و پرتردد هم مفید است و شما را از شر اقدامات نسنجیده آن راننده عصبانی، حفظ می کند.

مطالب مشابه را ببینید!