مجله تاپ‌ناز‌

پیش نیازها برای داشتن زندگی آرام و عاشقانه

عاشقانه

آشنایی با پیش نیازهای ضروری برای داشتن یک زندگی عاشقانه و زیبای زن و شوهری

همه افراد در طول مدت زندگیشان، از لحظه تولد تا زمان مرگ، یک سری نیازهایی را دارند. در کل افراد زندگی می کنند تا به ارضاء نیازهایشان برسند. وقتی که کوچکتر هستیم نیاز شدید به تعلق پذیری یعنی محبت دیدن و همچنین نیاز به امنیت در ما بالا است. اگر نیازهای افراد برآورده شوند در سنین بالاتر به خودشکوفایی و اعتماد به نفس می رسند ولی اگر نیازهای ما برآورده نشوند هم یادگیری صورت نمی گیرد و هم این که افراد فاقد اعتماد به نفسی می شویم. همین که با گذر زمان در ابعاد مختلف جسمانی، زبانی، حرکتی و … رشد  می کنیم در زمینه نیازها هم رشد می کنیم. یعنی نیازهای ما با بالا رفتن سن، بیشتر می شوند و نوع شان کمی تغییر می کند.
ازدواج:
هر فردی در طول مسیر پر پیچ و خم زندگیش باید انتخاب هایی را داشته باشد. انتخاب گروه همسالان، مدرسه، رشته تحصیلی، دانشگاه، شغل و … . ولی یکی از مهم ترین انتخاب ها، ازدواج است. در ازدواج افراد با نیازها و انتظارات متفاوت، تصمیم می گیرند مدت زمان زیادی را در کنار یکدیگر سپری کنند. اگر زوج ها تلاش برای برطرف کردن نیازهای یکدیگر داشته باشند، زندگی های زیبا و دلنشینی را تجربه خواهند کرد.
مهم ترین مشکلات زوج ها این است که نیازهای یکدیگر را نمی شناسند و برای برآورده کردن آنها نیز هیج تلاشی را نمی کنند.  پس این جمله را به یاد داشته باشید که برای داشتن زندگی پر از آرامش باید به شناخت نیاز های همسرم بپردازم.
نیاز به بقا:
از اولین نیازهای هر فرد، نیازهای فیزیولوژیک او است. نیاز به آب، غذا، پوشاک، مسکن و در واقع نیازهای اولیه انسان ها. اگر این نیاز برآورده شود گام اول برای رسیدن به آرامش برداشته شده است. پس باید در جهت برآورده کردن نیازهای فیزیولوژیک همسرمان تلاش خودمان را انجام دهیم.
«شاید بهتر است بگوییم، خانم محترم پختن غذا، اتو کردن لباس همسرت خیلی می تونه برای داشتن زندگی زناشویی آرام کمکت کنه. آقای محترم، خرید به موقع مایحتاج خونه و لباس برای خانمت خیلی می تونه برای رسیدن به آرامش در زندگی مشترک کمکت کنه.»
نیاز به آزادی:
همه انسان ها تمایل دارند که کاملا مستقل بوده و با آزادی مشغول فعالیت های خودشان باشند. بعد از ازدواج آزادی ها محدود می شود و حد و مرز پیدا می کنند. اگر بعد از ازدواج به میزان قبل از ازدواج آزاد باشیم برای زندگی زناشویی  ما خطرناک است.
نیاز به قدرت:
قدرت مندی؟ دلت می خواد تصمیم گیرنده نهایی خودت باشی؟
انسان ها تمایل به قدرتمندی دارند، باید بعد از ازدواج، بهتر است خانم و آقا لیست کارهای مختلفی را که در منزل باید انجام بدهند، بنویسند. حال زمان این است که با یکدیگر به تفاهم برسند و حداقل 50 درصد تصمیم گیری ها را خانم و 50 درصد آن ها را آقا انجام دهد. البته باید در هر کاری خانم و آقا با هم صحبت کنند، مشورت کنند ولی آخرین تصمیم را یکی از طرفین در حوزه مسئولیت های خودش انجام دهد.

پیش نیازهای زندگی خوب

تفریح  از ساده ترین نیازهای هر فردی در طول دوران زندگیش است

 

نیاز به تفریح:
تفریح  از ساده ترین نیازهای هر فردی در طول دوران زندگیش است. تفریح از نیازهایی است که به راحتی برآورده می شود مثل یک پیاده روی ساده، یا شام درست کردن میل کردن در پارک. این نیاز از نیازهایی است که لزوم برآورده شدنش بسیار مهم است.
نیاز به محبت:
محبت کردن و مورد محبت  واقع شدن، از نیازهایی است که برای داشتن یک زندگی زیبا، بسیار مهم و اساسی است. هر انسانی منحصر به فرد است، پس نوع محبت کردنش با نوع محبت کردن دیگری می تواند متفاوت باشد. حتما همسران در ازدواج ابتدا به شناخت نوع محبت کردن خودشان و بعد به شناخت درباره نوع محبت کردن همسرشان بپردازید و سعی کنید این نیاز مهم زندگی را صحیح برآورده نمایید.
اگر نیازهای افراد برآورده شوند در سنین بالاتر به خودشکوفایی و اعتماد به نفس می رسند ولی اگر نیازهای ما برآورده نشوند هم یادگیری صورت نمی گیرد و هم این که افراد فاقد اعتماد به نفسی می شویم.
نیازهای کلیدی زنانه:
بعد از برآورده شدن نیازهای مشترک تمام انسان ها، باید نیازهای انحصاری جنس خانم ها و آقایان شناسایی و برآورده بشود. از نیازهای مهم و منحصر به فرد خانم ها عبارتند از:
1- نیاز به درجه یک و تک بودن برای همسرش
2- نیاز به شنیدن و دیدن کلمات عاطفی مثل گفتن دوستت دارم و یا نوشتن جملات عاطفی
3- نیاز به تشکر از همراه بودن در سختی های زندگی
4- نیاز به حمایت های عاطفی
5- نیاز به تمجید در حضور دیگران و…
پس اگر مردان این نیازها را بشناسند و سعی کنند برای همسرشان برآورده نمایند می توانند گام های رسیدن به صمیمیت و داشتن یک زندگی زیبا و مملو از عشق را تجربه کنند.
نیازهای کلیدی مردانه:
مردان هم مانند خانم ها نیازهای انحصاری دارند که برای داشتن ارتباط همسران موفق، خانم ها باید در برآورده کردنشان تلاش نمایند. برخی از این نیازها عبارتند از:
1- نیاز به اعتماد
2- نیاز به تشکر در مقابل کارهایی که انجام می دهند
3- نیاز به تحسین
4- پرهیز از انتقاد
5- نیاز به ریاست
6- رها کردن در غار تنهایی و…

برای داشتن یک زندگی دل آرام و زیبا، در ابتدا باید به شناخت نوع نیازهای خود و همسرمان برسیم و تلاش کنیم تا آنها را برآورده نماییم.

مطالب مشابه را ببینید!