مجله تاپ‌ناز‌

چای زنجبیل و لیمو چه فوایدی دارد؟

چای

چای زنجبیل و لیمو چه فوایدی دارد؟

قرنهاست که از زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی قوی استفاده می شود . این گیاه دارویی نه تنها خودش خواص شفا بخشی و دارویی بسیاری دارد بلکه باعث می شود که مزایا و خواص دارویی گیاهان دیگر هم بیشتر شود. وقتی لیمو با این گیاه پرخاصیت همراه می شود آن را کامل میکند و طعم بسیارخوبی به آن می بخشید و به همین دلیل است که چای زنجبیل و لیمو یک نوشیدنی بسیارمطبوع و نیرو زا است و با اینکه کافئین ندارد انرژی شما را افزیش می دهد. چای زنجبیل و لیمو علاوه بر بالابردن انرژی ،به بهبود سرماخوردگی ، آنفولانزا، دردهای معده و شکم و سایر بیماریهای دیگر نیز کمک می کند.

کمک به هضم غذا

مردم کشورهای هند و چین سالهاست که از زنجبیل برای بهتر هضم شدن غذا استفاده می کنند. این گیاه پرخاصیت اسید معده را خنثی می کند و مشکلات وناراحتی های معده مثل سوء هاضمه را تسکین می دهد. هم زنجبیل و هم لیمو باعث ترشح شیره معده می شوند و بدون بوجود آوردن عوارض جانبی معده را تسکین می دهند.

 

درمان حالت تهوع

 

زنجبیل یک داروی طبیعی برای درمان و تسکین حالت تهوع است مخصوصا” اگر این حالت تهوع در اثر حرکت زیاد ایجاد شده باشد.

 

افزایش متابولیسم

 

چای زنجبیل و لیمو متابولیسم بدن و گردش خون را افزایش می دهد . علاوه براین ، نوشیدن این چای مفید به تحریک اشتها و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

 

کاهش شدت علائم سرماخوردگی

 

زنجبیل ریه ها و معده را گرم می کند، مثل یک خلط آور عمل می کند و احتقاق بینی را برطرف می کند. زنجبیل برای درمان و تسکین درد گلو ودردهای سینوسی نیز مفید است.

 

تسکین میگرن

 

تحقیقات نشان داده است که چای زنجبیل با از بین بردن مواد شیمیایی که باعث التهاب رگهای خونی می شوند ، دردهای میگرنی را تسکین می دهد./پرتال آفتاب

 

 

مترجم: فرشته مشاور

مطالب مشابه را ببینید!