مجله تاپ‌ناز‌

چطور ارزان سفر کنم؟ | راهکارهای کاهش هزینه های سفر

عده ای از افراد گمان می‌کنند رابطه میان پول و کیفیت سفر، دو سویه بوده و تا زمانی که شما هزینه‌ای هنگفت را خرج نکنید، مسافرتی لذتبخش نخواهید داشت؛ اما ما در اینجا به شمامی گوییم که چنین نیست.

آیا تا به حال درباره داشتن سفری ارزان تامل کرده‌اید ؟ علی رغم پیشرفت در حوزه مسافرت‌های داخلی و خارجی عده کثیری از افراد گمان می‌کنند رابطه میان پول و کیفیت سفر رابطه‌ای دو سویه بوده و تا زمانی که شما هزینه‌ای هنگفت را خرج نکنید، مسافرتی لذتبخش نخواهید داشت! در واقع در دنیای کنونی، دیگر این موضوع صادق نیست. شما می‌توانید با رعایت نکاتی جالب و هوشمندانه، علاوه بر کاهش هزینه‌های سفر مسافرتی به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز را تجربه نمایید. سالانه افراد بسیار زیادی به دلیل این طرز فکر و دیدگاه خود را از داشتن سفر به اقصی نقاط جهان محدود می‌کنند.

چطور ارزان سفر کنم؟ | راهکارهای کاهش هزینه های سفر

انتخاب فصلی مناسب برای سفر

یکی از عوامل مؤثر در داشتن سفری با کیفیت اما کم هزینه، می‌تواند انتخاب زمان مناسب برای سفر باشد؛ چرا که عدم توجه به این موضوع می‌تواند شما را با افزایش بی‌سابقه قیمت بلیط‌های هواپیما، وسایل نقلیه عمومی، رزرو هتل یا اقامتگاه، ورودی گران قیمت جاذبه‌های گردشگری و… رو به رو کند. بدین منظور توصیه می‌کنیم در وهله اول مقصد سفر خود را مشخص کنید. در واقع منظور از مشخص نمودن مقصد شهر‌های داخل کشور یا خارج کشور است.

در گام بعدی می‌بایست هدف خود را از سفر جویا شوید؛ چرا که بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله تفریح، سفر‌های کاری، سفر‌های تحصیلی و… وارد یک شهر یا کشور می‌شوند. افرادی که به منزله اوقات فراغت و تفریح قصد مسافرت دارند، باید پس از یافتن جاذبه‌های گردشگری منطقه مورد نظر از طریق منابع معتبر چون lahzehakhar، ارزان‌ترین زمان خرید بلیط را جویا شوند. با این کار نه تنها به فراغت و تفریح می‌پردازند، بلکه نسبت به سایر زمان‌های سال هزینه بسیار کمتری را نیز پرداخت خواهند کرد.

جایگزین نمودن هاستل به جای هتل

برخی از افراد گمان می‌کنند تنها هتل‌های لوکس برای اقامت مناسب هستند. این تفکر کاملاً نادرست بوده و شما می‌توانید پس از آشنایی با هاستل، به منظور کاهش هزینه‌های جانبی، این مکان را برای اقامت خود انتخاب کنید. امکانات موجود در هاستل‌ها شباهت زیادی به هتل داشته و تنها تفاوت آن در تعداد و نحوه قرارگیری اتاق‌ها است. در واقع شما می‌توانید به عنوان گردشگر یا مسافر با توجه به تعداد نفرات حاضر یک یا چند تخت را انتخاب کرده و در یک اتاق ساکن شوید.

اتاق‌های هاستل دارای چندین تخت بوده که به شما این امکان را می‌دهند تا به صورت مشترک با یک یا چند نفر در اتاق ساکن باشید. البته این به خواسته شما می‌تواند متغییر باشد و در یک اتاق تنها اعضای یک خانواده ساکن شوند. جالب است بدانید هاستل نسبت به هتل دارای مزایایی چون قیمت مقرون به صرفه، مناسب برای سفر‌های گروهی، دسترسی آسان، آشپزخانه، تفریحات گروهی، انتخاب نوع اتاق و… است.

چطور ارزان سفر کنم؟ | راهکارهای کاهش هزینه های سفر

صرف غذاهای محلی یا خیابانی

اغلب افراد نسبت به صرف غذا در زمان‌های سفر حساس بوده و می‌خواهند با کسب اطلاعات درباره بهترین رستوران‌ها و کافه‌های از طریق lahzehakhar، اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند. سفر به اقصی نقاط جهان و میل نمودن غذا‌های بومی و خیابانی آن منطقه موجب می‌شود شما علاوه بر آشنایی با تاریخچه آن منطقه، اصالت و طعم غذا‌های اصیل آن محدوده را نیز بشناسید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم با به کار گرفتن از نکاتی چون عدم حساسیت نسبت به تمیزی و اصول پخت وعده‌های غذایی خود را به بهترین شکل ممکن صرف کنید.

بر اساس نظرسنجی انجام شده از مسافران می‌توان به این جمع‌بندی رسید که حین سفر در مناطق مختلف به دلیل اینکه مسافران از غذا‌های بومی آن شناخت کافی ندارند، عمدتاً تحت تأثیر رنگ و لعاب برخی رستوران‌های لوکس قرار گرفته و همین امر باعث می‌شود پس از پرداخت هزینه‌های نجومی و عدم ارائه سرویس مناسب، دچار عذاب وجدان گردند.

داشتن برنامه ریزی منعطف

اگرچه رعایت نظم و قوانین می‌تواند در موقعیت‌های بسیار زیاد جوابگو باشد، اما این موضوع برای داشتن سفری ارزان مناسب نیست. در واقع وجود انعطاف در برنامه‌ریزی سفر، می‌تواند باعث شود شما در زمانی مناسب نسبت به انجام هر یک از کار‌های خود بشتابید و آن را به بهترین نحو به سرانجام برسانید. برای مثال در برخی از زمان‌های سال برخی از رستوران‌های خیابانی، جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید و… از مشتریان بسیار زیادی برخوردار هستند. تمامی افراد شاغل در این بخش‌ها به منظور افزایش سود خود، مبالغ را بالا برده و باعث می‌شوند میزان هزینه‌های جانبی شما روندی صعودی داشته باشد. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از وقوع این اتفاق با تغییر و ایجاد انعطاف در زمان خود، سعی کنید در زمان‌های نسبتاً خلوت به انجام امور این چنینی بپردازید.

چطور ارزان سفر کنم؟ | راهکارهای کاهش هزینه های سفر

در نظر داشتن رزرو پیش از شروع سفر

از آنجا که عده زیادی از افراد برای سفر خود استفاده از وسایل نقلیه عمومی را انتخاب می‌کنند اگر در زمان‌های آخر و نزدیک به سفر به دنبال دریافت بلیط مورد نظر نباشید، توصیه می‌کنیم پس از انتخاب وسیله نقلیه مورد نظر خود از جمله اتوبوس، هواپیما یا قطار در زمان مورد نظر نسبت به رزرو آن اقدام نمایید. قطعاً برای رزرو می‌بایست بودجه خود را در نظر داشته و از طریق منبعی معتبر همچون سایت lahzehakhar.com نسبت به کسب اطلاعات پیرامون انجام این کار آگاه شوید.

می‌توان گفت انتخاب وسیله نقلیه مناسب با اعضای خانواده می‌تواند تأثیر بسزایی در میزان لذتبخش شدن سفر داشته باشد. همچنین از رزرو هتل یا اقامتگاه نیز غافل نشوید؛ چرا که در برخی از مناسبت‌های سال از جمله اعیاد هزینه اقامت بسیار گران شده و همین امر می‌تواند سبب افزایش هزینه‌های جانبی حین سفر گردد. با انجام رزرو مکان اقامتی خود نه تنها در پس انداز بودجه گامی مهم برمی دارید، بلکه می‌توانید بسیار آزادانه روز و زمان مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید.

سخن پایانی

امروزه دیگر بازدید از اقصی نقاط جهان آرزو نبوده و شما می‌توانید با بهره‌مندی از راهکار‌های اصولی و دقیق با کاهش میزان هزینه‌های جانبی سفر، تعداد مسافرت‌های خود را افزایش دهید. بر اساس تصاویر و فیلم‌های بارگذاری شده در فضای مجازی اغلب افراد گمان می‌کنند برای داشتن سفری خوشایند، باید هزینه بسیار زیادی را صرف کرد؛ اما این باور کاملاً نادرست بوده و تنها کافیست با استفاده از مطالب صحیح و اصولی  با ترفند‌های سفری ارزان آشنا شوید. در این زمان تنها کافیست هوش و ذکاوت خود را به کار گیرید تا از تجربه خوشی‌های به یاد ماندنی محروم نمانید.

مطالب مشابه را ببینید!