مجله تاپ‌ناز‌

باید ببینید : چهار جاذبه طبیعت‌گردی مالزی

مالزی کشور جزیزه‌ها و پر از جاذبه‌های طبیعی زیباست. جاذبه‌هایی که به راحتی می‌توانند ذهن هر دوستدار طبیعتی را ساعت‌ها مشغول کند. شگفتی‌هایی که حتی چشم کسانی که از طبیعت‌گردی گریزانند را خیره کرده و به سمت خود جلب می‌کند. با تهیه تور کوالالامپور علی بابا شما پا به کشوری با طبیعت خارق‌العاده استوایی خواهید گذاشت که خاطره آن بازهم شما را به خودش جلب خواهد کرد. برای مروری بر چهار جاذبه طبیعی زیبای مالزی که حتما باید ببینید، همراه ما باشید.

پارک کرم‌های شب تاب کامپونگ کوانتان

وقتی وارد این پارک می‌شوید انگار به دنیای فانوس‌های کوچک متحرکی پا گذاشته‌اید که اطراف رودخانه را روشن کرده‌اند، تا راه خود را گم نکنید و به داخل رودخانه بیافتید. ستارگان کوچکی که از آسمان پایین آمده‌اند تا در دستهای شما جای بگیرند و شما را گرم کنند. پارک کامپونگ کوانتان فایر فلای از خیره کننده‌ترین جاذبه‌های شهر کوالا سلانگور واقع در 70 کیلومتری کوالالامپور است.

باید ببینید : چهار جاذبه طبیعت‌گردی مالزی

قدم زدن هنگام شب در این پارک، مثل قدم زدن در جنگلی جادویی با فرشتگانی کوچک است، که قرار است در تمام طول مسیر مراقب شما باشند.

 

پارک جزایر لاک‌پشت سانداکان

اگر می‌خواهید با لاکپشت‌ها شنا کنید و از آنها عکس بگیرید، پارک جزایر لاک‌پشت سانداکان مقصد رویایی شماست. شما در این مناطق می‌توانید سوار قایق شوید و غواصی کنید، تخم گذاری لاکپشت‌ها و سر از تخم در آوردنشان را به تماشا بنشینید. این پارک از سه جزیره حفاظت شده، Selingaan، Little Bakkungan و Gulisaan تشکیل شده است و در سه کیلومتری شمال ساندانکان(دومین شهر بزرگ ایالت صباح) قرار دارد. این جزیره‌ها نزدیک مرز مالزی هستند و با کوالالامپور حدودا 1900 کیلومتر فاصله دارند.

چهار جاذبه طبیعت‌گردی مالزی

این جزیره‌ها مکان امنی برای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های سبز و لاک‌پشت‌های پوزه عقابی است. اگر قصد پرواز به این منطقه زیبا را دارید، حتما دوربینی را که زیر آب هم کار کند را همراه خود ببرید.

 

پارک ملی گونونگ مونو

در این پارک سنگ‌های آهکی نوک تیزی که بی شباهت به شمشیر نیستند، در کنار درخت‌ها سر به آسمان می‌سایند، انگار زمین در یک دست شمشیر و در دست دیگر نمادی از صلح را به سمت آسمان بلند کرده و آسمان را به چالش، مرگ و زندگی می‌کشد. حتما تعجب می‌کنید، اگر بدانید که اصلی‌ترین جاذبه طبیعی این پارک این توالی سنگ‌ها و درخت‌ها نیست. گونوگ مونو پر از غار است. غارهایی که شبکه آنها آنقدر در زیر زمین گسترده است که می‌توانید شهری زیر زمینی در آن بنا کنید.

چهار جاذبه طبیعت‌گردی مالزی

همچنین اتاق ساراواک، بزرگترین اتاق زیرزمینی جهان، در این پارک قرار دارد. این اتاق آنقدر بزرگ است که می‌تواند یک بویینگ 747 را در خود به آسانی جای دهد. یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک ملی، مسیر بزرگ غار دییر است، این غار، آن‌قدر بزرگ است که می‌تواند 5 کلیسای سنت پول انگلیس( این کلیسا راهرویی به طول 32 متر دارد) را در خود جای دهد. غار کلیر واتر هم که طولانی‌ترین غار جنوب شرقی آسیاست در این پارک قرار دارد.آن

علاوه بر غارها، پوشش گیاهی و گل‌های رنگارنگ گونوگ مونو آن‌قدر بی نظیر و زیباست که هر بیننده ای را مجذوب خود می‌کند. این پارک 1469 کیلومتر با کوالالامپور فاصله دارد و با قایق‌های تندور، سه ساعت طول می‎کشد که به آن برسید. همچنین پرواز از کوالالامپور به این پارک نیم ساعت طول خواهد کشید.

 

پارک ملی تامان ناگارا

این پارک وسعتی برابر با 4343 کیلومتر دارد. بازدید از این پارک، بازدید از بهشتی پر از ماهی‌های رنگارنگ و پرندگان زیبای جنگل‌های استوایی است. بعضی از درختان پارک 130 میلیون سال قدمت دارند و قسمتی از تاریخ فراموش شده زمین را به تصویر می‌کشند. راه رفتن روی پل معلق و خیره شدن به هجوم آبشارها و تقلای ماهی‌های در جریان آب، ساعت‌ها ذهن هر بیننده‌ای را درگیر عظمت هستی خواهد کرد. طول این پل معلق 530 متر است و در ارتفاع 35 تا 40 متری سطح زمین قرار دارد. فراموش نکنید که برای عکاسی از این منطقه نیاز به مجوز دارید.

چهار جاذبه طبیعت‌گردی مالزی

یکی دیگر از ویژگی‌های تامان ناگارا، در بر گرفتن گونه‌های کمیاب جانوری و گیاهی است. به طور مثال بزرگترین گل جهان، رافلزیا در تامان ناگارا وجود دارد. البته بهتر است نزدیک این گل نشوید. چون وقتی باز می‌شود، بوی تعفن شدیدی را از خود منتشر می‌کند که باعث جلب مگس‌ها به گل شده تا گرد افشانی گل صورت پذیرد. نام مستعار این گل به خاطر بوی بد آن گل جسد است.

 

چگونه ببینیم؟

مسیر رسیدن به شگفتی‌های طبیعی مالزی، از پرواز تهران کوالالامپور شروع می‌شود. خرید اینترنتی بلیط تهران کوالالامپور بهترین راه برای آغاز این سفر شگفت‌انگیز است. شما می‌توانید قیمت بلیط کوالالامپور را که توسط هواپیمایی‎های متفاوت عرضه شده‌اند در این سایت‌ها مقایسه کرده و با یافتن بهترین قیمت بلیط تهران کوالالامپور، آن را انتخاب کنید و خرید خود را برای قدم گذاشتن در این مسیر زیبا انجام دهید.

نگران فاصله زیاد این مقاصد از کوالالامپور نباشید. با قایق‌های تندرو به سرعت به این مقاصد زیبا خواهید رسید. فراموش نکنید، فقط یک بار زندگی می‌کنیم، ندیدن و تجربه نکردن این شگفتی‌های طبیعی، از دست دادن فرصت‌های زندگی است. پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!