مجله تاپ‌ناز‌

چک ‌لیست لوازم سفر ساحلی (وسایل موردنیاز سفر به کیش، قشم و چابهار)

1 6 e1668506782416

سفر به شهرهای ساحلی از جذاب‌ ترین برنامه هایی است که متناسب با هر بودجه و سلیقه ‌ای، گزینه های بسیاری برای آن وجود خواهد داشت. ساحل های جذاب و تماشایی خلیج ‌فارس در شهرهای جنوبی یا ترکیب جذاب ساحل دریای خزر با جنگل های زیبای خطه شمال، از انتخاب های مسافران برای سفر به شهرهای شمالی است. در این مقاله با توجه ‌به محبوبیت روزافزون شهرهای جنوبی، به طور اختصاصی همراه شما هستیم تا درباره مهم ‌ترین وسایل سفر به قشم و ضروری ‌ترین وسایل سفر به کیش و وسایل سفر به چابهار صحبت کنیم.

هواپیمای تور کیش آماده حرکت است!

کیش از مدرن ‌ترین و لاکچری ‌ترین شهرهای ایران به‌حساب می آید. راحت ‌ترین و بهترین وسیله سفر به کیش، هواپیما است؛ با یکی دو ساعت پرواز، از شمال شرق به جنوب می رسید. به همین دلیل است که تور کیش از مشهد و سایر شهرها یکی از شلوغ ‌ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری است.

برای مشاهده قیمت تور کیش از مشهد و سایر شهرها همین حالا کلیک کنید!

چک ‌لیست لوازم سفر ساحلی (وسایل موردنیاز سفر به کیش، قشم و چابهار)

اولین چیزی که بعد از فرود هواپیما در فرودگاه کیش و خارج ‌شدن از هواپیما متوجه خواهید شد، گرما و رطوبت هوا است؛ در این لحظه اگر کرم ضدآفتاب مناسب یا لباس خنک و نخی خوب به همراه نیاورده باشید، زمان بلیت برگشت خود را هرچه سریع ‌تر به جلو می اندازید. اما از طرف دیگر با استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب، کلاه آفتابی، لباس های نخی راحت و با همراه داشتن بطری آب، آرزو خواهید کرد که هیچ ‌وقت از این شهر دوست‌ داشتنی برنگردید.

علاوه بر لوازم بهداشتی و آرایشی و لباس مناسب، پیشنهاد می کنیم که اگر قصد استفاده از بازی های آبی را دارید، دارو و قرص هم همراه خود بردارید. البته با وجود پاساژهای بزرگ و جذاب کیش، به فکر جای مناسب برای اقلام خریداری شده باشید؛ چراکه هرچقدر هم که به هدف خریدکردن به کیش سفر نکرده باشید، محال ممکن است که دست‌ خالی از پاساژهای کیش خارج شوید. تا به اینجا با ضروری ‌ترین وسایل سفر به کیش آشنا شدید؛ اما اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید، توصیه می کنیم این مقاله را در گوگل سرچ کنید: در سفر به کیش چه چیزهایی به همراه ببرم؟

از کشتی تور قشم جا نمانید!

از مهیج ‌ترین مسیرهای سفر به قشم، رفتن به بندرعباس و حرکت به سمت قشم با کشتی، لنج یا قایق های تندرو است. به این منظور می توانید خود را با هر وسیله ‌ای که امکانش را دارید به بندرعباس برسانید و بعد از آن چشم های خود را به مدت یک الی دو ساعت مهمان جذابیت آب های خلیج ‌فارس بکنید. به غیر کشتی، می توانید مستقیما از شهری که هستید، خود را با هواپیما به قشم برسانید.

چک ‌لیست لوازم سفر ساحلی (وسایل موردنیاز سفر به کیش، قشم و چابهار)

معمولا تور قشم از تهران با یکی از روش های گفته شده انجام می گیرد؛ اگر به دنبال تور اقتصادی می گردید می توانید با قطار خود را به بندرعباس برسانید، سپس با لنج به سمت قشم حرکت کنید یا اگر زمان چندانی برای سفر ندارید و می خواهید در کمترین زمان ممکن بیشترین استفاده را از سواحل جذاب قشم ببرید، می توانید مستقیما با هواپیما به سمت قشم حرکت کنید.

با توجه ‌به شباهت زیاد قشم به کیش از لحاظ آب ‌و هوایی، پیشنهاد می شود که برای سفر به قشم نیز حتما کرم ضدآفتاب مناسب و پوشاک نخی و خنک به همراه داشته باشید. به علاوه، داشتن صندل مناسب لذت پیاده‌ روی بر روی سواحل خلیج‌ فارس را برای شما دوچندان می کند.

جدای از بحث لباس و پوشاک، اگر قرار نیست که در هتل سکونت کنید، داشتن مواد غذایی مختلف و طبخ آنها با ترشی و ادویه های جنوبی بسیار مزه می دهد.  در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه وسایل سفر به قشم، توصیه می کنیم به مقاله «در سفر به قشم چه چیزهایی به همراه ببرم؟» از وبلاگ تورگردان مراجعه کنید.

تور چابهار، جذابیت کمتر دیده شده!

چند سالی نمی گذرد از دیده ‌شدن چابهار و آگاهی همگان از جذابیت های این بهشت گمشده؛ اما در همین مدت ‌زمان اندک، تعداد زیاد جذابیت های گردشگری و توریستی و زیبایی چشم‌نواز آنها باعث شده که تور چابهار از تهران به یکی پرطرفدارترین و شلوغ ‌ترین خطوط گردشگری تبدیل شود.

علاوه بر جاذبه های گردشگری، آشنایی با مردم شریف و مهمان‌نواز سیستان و بلوچستان، بازارهای محلی و محصولات خانگی و محلی آنها و منطقه آزاد بودن چابهار باعث شده که سفر به چابهار به یکی از اولین اولویت هر مسافری تبدیل شود. برای اینکه بیشترین استفاده را از مناطق گردشگری و بازارهای جذاب چابهار ببرید، قبل از هر چیزی به شما پیشنهاد می کنیم که آشنایی کامل با نقشه و مسیرهای رفت ‌و آمدی این شهر داشته باشید تا در کمترین زمان ممکن به مکان موردنظر برسید.

گرما و رطوبت شاخصه اصلی شهرهای جنوبی است؛ به همین دلیل کلیه لوازمی را که برای سفر به کیش و قشم معرفی کردم در چابهار نیز نیاز است که به همراه داشته باشید. به ‌عبارت‌ دیگر از ضروری‌ ترین وسایل سفر به چابهار می توان از محصولات بهداشتی و آرایشی مناسب مثل کرم ضدآفتاب، پوشاک مناسب و راحت و در صورت نیاز مواد غذایی یاد کرد. با این ‌وجود، اگر به دنبال اطلاعت بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله «لوازم موردنیاز سفر به چابهار؛ با هواپیما، قطار یا خودروی شخصی» را از دست ندهید.

مقصد کجاست؟

اگر هدف شما تنها تفریح است و کل زمان اقامت خود را می خواهید وقف تماشای دریا و استفاده از تفریحات دریایی بکنید، همین که چند دست لباس نخی یا لباس مناسب برای داخل آب به همراه داشته باشید، کفایت می کند. اما اگر علاوه بر تفریح به دنبال خرید از مراکز خرید و مال ها هستید، داشتن پوشش مناسب برای استایل کژوال و اسپرت از نیازهای شما برای این هدف است.

در نهایت اگر می خواهید با یک تیر چند نشان را بزنید که خیلی هم برایتان گران تمام نشود، می توانید با خودرو شخصی خود به سمت شهرهای ساحلی حرکت کنید تا هم از طبیعت زیبای مسیر استفاده کنید و هم در داخل شهر با خودروی خود به هر منطقه‌ای که می خواهید به‌راحتی برسید.

مسافرتی دلچسب است که برای لحظه  ‌به ‌لحظه آن برنامه داشته باشید و وسایل متناسب با آن را نیز به همراه داشته باشید. قبل از اینکه به دنبال جمع‌ کردن یا تهیه «وسایل سفر به کیش» یا «وسایل سفر به چابهار» باشید، بهتر است به طور واقع ‌بینانه هدف خود را از سفر مشخص کنید،  بعد متناسب با  اهداف به جمع ‌آوری وسایل سفر به قشم ، کیش یا چابهار باشید.

مطلب مشابه: این 10 ساحل، گرم ترین آب های دنیا را دارند + تصاویر

مطالب مشابه را ببینید!