مجله تاپ‌ناز‌

چگونه عطری مناسب انتخاب کنیم

امروزه انتخاب عطر اورجینال و مناسب به یکی از دغدغه‌های روزمره تبدیل شده است. زیرا هر عطر به نوعی امضای شخص به حساب می‌آید و برند شخصیتی افراد را می‌توان به راحتی با توجه به عطری که از آن استفاده می‌کند متوجه شد. وجود عطرهای اصلی متنوع با رایحه‌های متفاوت و نت‌های مختلف، سبب دشوار شدن این چالش سخت برای خانم‌ها و آقایان شده است.

خرید عطر اصلی جزیره عطر

گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب عطر مناسب وجود دارد که با توجه به سلایق و علایق افراد متفاوت می‌باشد. انتخاب یک عطر اورجینال باید با روحیات و خصوصیات شما نیز سازگار باشد و عواملی همچون رنگ پوست، زمان، سن و جنس بسیار در آن مؤثر می‌باشد. ما در این مقاله سعی داریم تا به مواردی که باعث انتخاب یک عطر اصلی مناسب می‌شود، بپردازیم تا راهنمایی برای شما عزیزان باشد.

اصول و لازمه‌های خرید عطر اورجینال:

انتخاب کردن یک چهارچوب یا محدوده، اولین نکته‌ای می‌باشد که باید در خرید کردن عطر اورجینال به آن توجه داشته باشید زیرا که اگر قرار بر این باشد که از بین صد‌ها عطر یک نمونه را انتخاب کنید خرید مناسب‌تری خواهید داشت چرا که اگر محدوده انتخاب خود بین هزاران عطر باشد احتمالا در حالت سردرگمی قرار می‌گیرید. حال برای مشخص کردن این چهارچوب، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

بودجه خود را تعیین کنید:

عطر اورجینال کالاهای لوکسی محسوب می‌شوند که دارای طیف قیمتی بسیار متنوعی می‌باشند، پس در قدم اول مشخص کنید که قرار است تا چه میزان برای خرید عطر اصلی هزینه کنید و حتما به این نکته توجه داشته باشید که در محدوده قیمتی مورد‌نظرتان چه نوع عطر ادکلن‌هایی قرار خواهند گرفت.

برای مثال اگر قصد دارید عطر را به عنوان یک هدیه استفاده کنید باید دو گزینه را در نظر بگیرید، اول اینکه وضعیت مالی شما چگونه است و دوم اینکه تا چه اندازه فرد موردنظر به شما نزدیک می‌باشد. آیا خرید این عطر ادکلن به منظور هدیه به همسر یا یکی از عزیزانتان می‌باشد؟! یا اینکه برای یکی از آشنایان دور است؟! شما میتوانید با خرید عطر شرکتی هزینه خود را نسبت به خرید عطر اصلی پایینتر بیاورید. عطر شرکتی با شباهت بسیار به عطر اورجینال و باکیفیت بالا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

خرید عطر اورجینال جزیره عطر

عطر متناسب با شخصیت خود را انتخاب کنید:

افراد شخصیت‌های مختلفی دارند و عطرها هر کدام مناسب با شخصیت‌های هر فرد در نظر گرفته شده‌اند که در مدل‌های گوناگون نیز به تولید رسیده‌اند. به عنوان مثال اگر که شما یک فرد لاغر اندام هستید، پیشنهاد می‌شود که از عطری با رایحه‌ خنک و ملایم استفاده کنید یا اگر شما فردی دارای اضافه وزن می‌باشید، عطری با رایحه تلخ گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

همچنین ویژگی‌های اخلاقی نیز بر روی انتخاب عطر تاثیر‌گذار می‌باشد، یعنی اگر چه شما فردی خونگرم و اجتماعی محسوب می‌شوید، عطر‌هایی همچون عطر میوه‌ای مناسب شما می‌باشد. پس دقت داشته باشید که پیش از انتخاب عطر مناسب خود، از چنین موضوعاتی مطلع شوید و بعد خرید خود را انجام دهید.

عطر شرکتی جزیره عطر

به هیچ‌وجه مد را دنبال نکنید:

عطرها را بر اساس محبوبیت یا آنچه که مد روز است خریداری نکنید. ممکن است بهترین رایحه برای یک شخص نیز به شما تعلق نداشته باشد. قبل از متعهد شدن به یک عطر، به سلیقه خود بپردازید.

ارتباط عطر با پوست:

پوست یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب یک عطر اصلی می‌باشد. عطرها بر روی پوست‌ها با رنگ‌های متفاوت، رایحه‌های مختلفی را از خود نشان می‌دهند سپس انتخاب یک عطر مناسب می‌تواند ارتباط تنگاتنگی با پوست بدن شما داشته باشد.

پوست‌های چرب:

تشخیص دادن پوست‌های چرب از خشک کار ساده‌ای می‌باشد. معمولا عطرها بر روی پوست‌های چرب ماندگاری بالاتری دارند، پس از اسپری کردن بیش از حد عطر بر روی پوست چرب خودداری کنید چرا که سبب تشدید بو و ناخوشایند شدن رایحه عطر می‌شود. اگر چه پوست چربی دارید، عطرهایی با رایحه مرکبات، گل و گیاه انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

پوست‌های خشک:

معمولا عطر و ادکلن‌ها بر روی پوست‌های خشک ماندگاری کمتری دارند، پس بهتر است که عطرهای قوی‌تری را برای پوست خشک استفاده کنید. برای آن دسته از افرادی که دارای پوستی خشک می‌باشند، عطرهایی با رایحه چوبی، مشک و نت‌های قوی که ماندگاری بالاتری دارند، پیشنهاد می‌شود.

ارتباط عطر ادکلن با سن شما:

عطر ادکلن‌ها برای گروه‌های سنی مختلفی تولید می‌شوند پس “سن” می‌تواند که عامل بسیار مهمی در انتخاب یک عطر مناسب باشد. در کل استفاده از عطر ادکلن‌ها در گروه‌های سنی مختلف مشکلی ندارد اما بهتر است که هر شخص عطر مناسب با سن خود را استفاده کند. بیشتر متخصصان در حوزه عطرها بر این اعتقاد هستند که عطرهایی با رایحه شیرین، گلی و میوه‌ای سبب می‌شود تا جوان‌تر به نظر برسید و استفاده از عطرهایی با رایحه سنگین گلی و پودری برای اشخاص مسن‌تر نیز مناسب می‌‌باشد. رایحه‌ها از لحاظ سنی به سه گروه تقسیم‌بندی می‌شوند:

عطرهای جوان‌ها و نوجوان‌ها:

برای این دسته از افراد، عطرهایی با رایحه شیرین و میوه‌ای انتخاب مناسب‌تری می‌باشد. اگر که گروه سنی شما بین 15 تا 30 سال است، بهتر است که از این رایحه‌ها استفاده کنید.

عطر بزرگسالان:

گاهاً انتخاب عطر در بزرگسالان بسیار کار ساده‌ای می‌باشد چرا که تنوع عطر ادکلن‌ها در این دسته بیشتر است. اگر که گروه سنی شما بین 30 تا 55 است، عطرهایی با رایحه اقیانوس، چوبی و خنک، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

عطر افراد مسن:

به افرادی که سن آن‌ها بالای 55 سال می‌باشد، عطرهایی با رایحه چوب صندل، عود، بلوط، عنبر و… نیز پیشنهاد می‌شود.

خرید عطر

عطرهای مناسب برای موقعیت‌های مختلف:

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند همیشه یک عطر را که به آن علاقمند هستند استفاده کنند، اما هر موقعیت رایحه خود را میطلبد زیرا که عطرهای متفاوت در ذهن اشخاص باعث ایجاد تاثیرات متفاوتی می‌شود. پس توجه داشته باشید که بهتر است در رابطه خودتان با دیگران و موقعیت‌های مختلفی که در آن قرار می‌گیرید عطر ادکلن‌های مناسبی را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، هنگامی که در محل کار خود هستید بهتر است که عطرهای ملایم‌تری را استفاده کنید زیرا که اکثراً افراد با این سبک رایحه ارتباط بهتری دارند و حس‌و‌حال شکیل‌تری رقم می‌خورد. ولی زمانی که شما در یک مهمانی قرار گرفتید بهتر است که از عطرهای گرم و تلخ استفاده کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که عطرهایی که در مهمانی‌ها استفاده می‌کنید وابسته به موقعیت برگذاری مهمانی‌ها می‌باشد. به عنوان مثال، بهتر است که در مهمانی‌هایی با فضای بسته از عطرهای ملایم‌تر استفاده کنید چرا که در فضاهای محدود عطرهای گرم و تلخ آزاردهنده می‌باشند، و همچنین برعکس در مکان‌های باز بهتر از از عطرهای گرم و تلخ استفاده کنید زیرا فضا، رایحه‌ها را ملایم‌تر خواهد کرد.

به غلظت عصاره عطر ادکلن دقت فرمائید:

اگر آپشن‌های یک عطر را طبقه بندی کنیم بی‌شک ماندگاری و قدرت پخش بوی آن اولین گزینه خواهد بود و دقیقا همین فاکتور، کیفیت و مرغوبیت عطر ادکلن‌ها را تعیین می‌کند ولی امکان دارد که آیتم‌های مختلفی بر روی کیفیت و ماندگاری یک عطر نیز تاثیر برانگیز باشند. حجم عصاره یا روغن‌های به کار رفته، اولین گزینه‌ای می‌باشد که می‌تواند ماندگاری عطر ادکلن‌ها را مشخص کند که بر این اساس، عطر ادکلن‌ها نیز شامل موارد زیر خواهند شد:

پرفیوم: دارای 20 الی 40 درصد عصاره (روغن معطر)

ادو پرفیوم: دارای حدودا 15 درصد روغن

ادو تویلت: دارای 5 الی 15 درصد روغن

ادکلن: دارای 2 الی 5 درصد روغن

هر چقدر که این محصول حجم بیشتری از عصاره یا روغن را در بر گرفته باشد قطعا دوام آن نیز افزایش خواهد یافت. در نتیجه پرفیوم‌ها ماندگاری بالاتری نسبت به ادو تویلت و ادو پرفیوم‌ها خواهند داشت. پس هنگامی که شما یک محصول ادو تویلت خریداری می‌کنید نمی‌توانید از آن انتظار ماندگاری در حد پرفیوم را داشته باشید زیرا که میزان الکل و روغن به کار رفته در این دو، کاملا با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

خرید ادکلن

در خرید عطر ادکلن، رایحه مورد نظرتان را تعیین کنید:

برای اینکه بتوانید تمامی عطر ادکلن‌های پیش رو را کمی محدودتر کنید تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید باید رایحه رایحه مورد‌علاقه خود یا فرد موردنظرتان را مشخص کنید. شما بر این اساس می‌توانید این محصولات را به چهار گروه تقسیم کنید. توجه داشته باشید که گاهی ممکن است عطر مورد‌نظر شما به یک رایحه خاص محدود نشود و به صورت ترکیبی، دو یا چند رایحه را در خود جای دهد. اگر چه دقیق نمی‌دانید که به چه نوع سبکی علاقه دارید می‌توانید در هنگام خرید و استشمام عطر ادکلن‌ها، متوجه تمایل خود شوید.

رایحه‌های گرم و شیرین:

شما می‌توانید با رایحه‌های گرم و شیرین حسی شبیه به استشمام کردن گل‌های تازه را تجربه کنید که شامل مواردی همچون عطر گل رز و شکوفه‌های بهاری می‌باشند. این دسته از رایحه‌ها در بین بانوان بسیار رایج‌تر هستند.

رایحه‌های تند و تلخ:

اگر شما به این سبک از رایحه‌ها علاقه دارید یعنی به عطر ادکلن‌هایی تمایل دارید که دارای نت‌هایی قوی و سنگین می‌باشند که شامل رایحه‌هایی همچون ادویه‌ها، دارچین یا انیسون ستاره‌ای و… هستند.

رایحه‌های مشابه میوه و مرکبات:

با این نوع روایح، احساس استشمام کردن میوه به ویژه مرکبات را خواهید داشت زیرا که در ساخت این عطر ادکلن‌ها از عصاره‌ میوه‌هایی همچون لیمو ترش، گریپ فروت، پرتقال، زردآلو، هلو و… استفاده شده است که این نمونه‌ها، یادآور رایحه‌های تازه، باطراوت و بانشاط هستند و در طراحی آن‌ها، چندین رایحه و اسانس به کار گرفته شده است به گونه‌ای که شما منحصرا اسانس یک میوه را تشخیص نخواهید داد.

رایحه‌های مدیترانه‌ای با بوی چوب:

این دسته از رایحه‌ها دارای نت‌هایی همچون توت و خاک می‌باشند که گاهی با استشمام کردن برخی از آن‌ها ممکن است رایحه‌ای همانند زردآلو، ترنج یا نعناع هندی را برای شما به ارمغان بیاورد

عطر کوچک جزیره عطر

در خرید عطر حتما از نظرات دیگران استفاده کنید:

فرقی ندارد که شما در داخل مترو باشید یا در محل کار‌تان، اگر که رایحه‌ عطری نظر شما را به خود جلب کرد بهتر است که اسم آن را از فرد مورد‌نظر بپرسید چرا که شما باید کاملا به تمایل و خواسته خود واقف باشید و بدانید که چه نوع سبک رایحه‌هایی را دوست دارید زیرا که همین فاکتور بسیار ساده نیز می‌تواند کیفیت خرید عطر ادکلن شما را مشخص کند.

البته ناگفته نماند که تنها به پیشنهاد یک فرد، عطری را خریداری نکنید چرا که سلایق و علایق افراد کاملا با یکدیگر متفاوت می‌باشد و امکان دارد ادکلنی که برای یک فرد بسیار جذاب و خوش‌بو می‌باشد برای شما نیز زننده و سردرد آور باشد.

خودتان را به چند عطر محدود نکنید:

گاهی ممکن است یک عطر منحصر‌به‌فرد را خریداری کنید و سال‌های سال نیز از آن استفاده کنید که این مسئله اصلا مشکل خاصی ندارد ولی همانگونه که گفتیم، عطر ادکلن‌ها دنیای بسیار وسیعی دارند پس شما نباید خود را محدود به چند عطر کنید در حالی که می‌توانید با امتحان کردن رایحه‌های دیگر، مجموعه ادکلن‌های مورد استفاده خود را افزایش دهید. شاید در بعضی مواقع ادکلن خریداری شده همچون ادکلن پیشین برای شما خوش‌بو نباشد ولی اطمینان داشته باشید که در این مسیر می‌توانید با عطر ادکلن‌های بسیار جدید و متفاوتی آشنا شوید. پس ما به شما این پیشنهاد را می‌دهیم که ریسک خرید کردن عطر ادکلن‌های جدید را به جان بخرید.

برای خرید عطر عجله نکنید:

اگر چه قصد انتخاب و گزینش همچنین کالاهایی را دارید، حتما به یک دور گزینش و انتخاب بسنده نکنید، زیرا که بعد از استشمام کردن چندین عطر کاملا مشام شما اشباع می‌گردد و امتحان کردن بقیه رایحه‌ها برای شما مشکل خواهد شد پس در نتیجه این عملیات را می‌توانید در طی چند روز انجام دهید. در روزی که قرار است به خرید بروید، از اسپری عطر یا زدن لوسیون خودداری کنید زیرا که امکان دارد باعث ایجاد تداخل در بین رایحه‌ها شود و در صورت انتخاب به مشکل بخورید.

تنها از فروشگاه‌های معتبر عطر خود را خریداری کنید:

سعی کنید همیشه هر محصولی را تنها از فروشگاهی خریداری کنید که به صورت تخصصی به فروش آن کالا می‌پردازد چرا که به دلیل تنوع بسیار بالای محصول، دیگر محدودیتی در انتخاب نخواهید داشت و همچنین به علت حرفه‌ای بودن زمینه فعالیت، آن مجموعه نیز محصولات اصل و اورجینال را ارائه خواهد داد.

همچنین شما میتوانید با خرید عطر شرکتی از فروشگاهی با ضمانت و معتبر عطری مشابه عطر اصلی و باکیفیت خریداری کنید.

مطالب مشابه را ببینید!