مجله تاپ‌ناز‌

چگونه پذیرش دانشگاه کانادا بگیریم؟

چگونه پذیرش دانشگاه کانادا بگیریم؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا تقاضای ویزای تحصیلی کشور کانادا در بین ایرانیان انقدر بالاست؟
در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که انتخاب این کشور به عنوان مقصدی برای ادامه تحصیل می‌تواند یک پکیج کامل برای زندگی و تحصیل برای دانشجو مهیا کند. شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر کمی راحت‌تر است. دانشگاه‌های این کشور از رتبه علمی بالایی برخوردار هستند و از طرفی اخذ بورسیه تحصیلی و کار در زمان تحصیل در کانادا شرایط بهتری دارد. اما چگونه پذیرش دانشگاه‌های این کشور را اخذ کنیم؟
در ادامه این بلاگ با روش اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا بیشتر آشنا خواهید شد.

انتخاب دانشگاه

اولین قدم برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا، قطعا انتخاب دانشگاه است. برای اینکه بتوانید در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهید لازم است که ابتدا دانشگاه را انتخاب کرده و سپس با بررسی رشته‌ها، رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
بعد از انتخاب باید با توجه به نوع رشته، مدارک مورد نظر خود را آماده کنید. سعی کنید دانشگاهی را انتخاب کنید که علاوه بر معتبر بودن از رتبه علمی بالایی برخوردار باشد، قطعا ادامه تحصیل در چنین دانشگاهی می‌تواند در استخدام و مقاطع بالاتر برای شما یک امتیاز محسوب شود.

جمع آوری مدارک لازم

برای ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا به مدارک و اسنادی نیاز دارید که باید این مدارک را به صورت ترجمه شده آماده کنید. ترجمه مدارک حتما باید دارای مهر تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه باشد. البته این کار باید توسط یک دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی انجام شود. ازجمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی دانشجویان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل گذرنامه متقاضی
  • ارائه کلیه مکاتبات با مرکز آموزشی
  • مدرک زبان معتبر انگلیسی یا فرانسوی
  • نامه تمکن مالی
  • ارائه برنامه تحصیلی متقاضی
  • ترجمه و اصل آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
  • فیش واریزی هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و شهریه آموزش
  • ارائه نامه تاییدیه از دانشگاه
  • گردش حساب 4 ماه اخیر
  • ارائه ترجمه و اصل ریزنمرات تحصیلی

ارسال مدارک به دانشگاه

بعد از آماده کردن و ترجمه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه‌های کانادا، لازم است که مدارک مورد نظر را به همراه نامه پذیرش به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. به همراه داشتن نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر، الزامی بوده و تنها می‌توانید با کمک آن ثبت نام خود را انجام دهید. برای اخذ درخواست پذیرش تحصیلی باید مستقیما با دانشگاه در ارتباط باشید.

پرداخت اپلیکیشن فی

چگونه پذیرش دانشگاه کانادا بگیریم؟

دانشگاه باید برای پاسخ به درخواست پذیرش شما، مدارکتان را مورد بررسی قرار دهد. بررسی مدارک تنها پس از پرداخت هزینه اپلیکیشن فی امکان‌پذیر است، در غیر اینصورت درخواست پذیرش شما بررسی نخواهد شد. برای این کار کافیست دانشجو فرم آن را به صورت آنلاین پر کرده و مبلغ اپلیکیشن فی را به دانشگاه پرداخت کند.
نحوه پرداخت این هزینه در هر دانشگاهی متفاوت است، پس برای پرداخت آن بهتر است به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

علاوه بر هزینه اپلیکیشن فی، هزینه اخذ ویزای تحصیلی شامل موارد دیگری می‌شود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • هزینه بیمه متقاضی: خرید بیمه سلامت برای دانشجویان در طول دوره تحصیلی در کشور کانادا الزامی بوده و حدود 600 دلار کانادا هزینه آن می‌باشد.
  • هزینه ارائه مشخصات هویتی: هزینه ارائه مشخصات هویتی یا بیومتریک برای دانشجویان کانادایی 85 دلار است. البته متقاضیان ایرانی به دلیل عدم دسترسی به مراکز بیومتریک به ناچار باید به کشورهای همسایه سفر کنند، از این رو هزینه ارائه مشخصات هویتی برای آن‌ها کمی بیشتر خواهد بود.
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی: هزینه درخواست گواهی اجازه تحصیل برای دانشجویان در کانادا حدود 150 دلار کاناداست. برای تمدید این گواهی باید مبلغی بالغ بر 350 دلار کانادا پرداخت کنید. 200 دلار برای حفظ وضعیت تحصیلی و 150 دلار برای صدور ویزای جدید.

تمکن مالی

داشتن تمکن مالی یکی از مهم‌ترین شروط پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا می‌باشد. دانشجویانی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار نیستند در همان مرحله اول ریجکت خواهند شد. در واقع بدون داشتن نامه تمکن مالی، درخواست تحصیلی دانشجویان مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.
نامه تمکن مالی ثابت می‌کند که دانشجو توانایی پرداخت هزینه‌ زندگی و تحصیل در این کشور را دارد و یک هزینه اضافی برای دولت کانادا به شما نمی‌رود. در واقع نامه تمکن مالی اثبات می‌کند که:

  • دانشجو توانایی پرداخت هزینه اقامت در کشور کانادا و سفر به این کشور را دارد.
  • سرمایه کافی جهت بازگشت به کشور خود را دارد.
  • از گردش حساب خوبی در 5 سال گذشته برخوردار بوده است.

هزینه کلی و حدودی برای فرد مجرد28000 دلار و برای فرد متاهل 34000 دلار می باشد. (در صورت داشتن فرزند به هزینه کلی حدود 3000 دلار اضافه خواهد شد)
به نقل از سایت Can Apply: معمولا میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا برای هر فردی بستگی به هزینه‌های زندگی، دانشگاه مورد نظر و شرایط و امکانات دانشجو دارد. اما به‌طور میانگین میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا برای هر دانشجو سالیانه حدود 16 هزار دلار است که باتوجه‌به امکانات کاهش یا افزایش پیدا خواهد کرد. هر دانشجو علاوه بر پرداخت هزینه‌های مربوط به تحصیل باید هزینه اقامت و زندگی در آنجا را هم بپردازد.

اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی

چگونه پذیرش دانشگاه کانادا بگیریم؟

بعد از طی کردن تمام مراحل و تکمیل بودن مدارک دانشجو، اداره مهاجرت کشور کانادا با ویزای تحصیلی فرد موافقت می‌کند. بدین منظور ابتدا برای فرد متقاضی یک ویزای موقت صادر می‌شود بعد از ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی(ویزای اصلی) صادر خواهد شد. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی با توجه به نوع ویزا، نوع رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و… متفاوت خواهد بود.
ویزای تحصیلی تا سه ماه بعد از پایان تحصیلات دانشجو اعتبار خواهد داشت. بعد از این مدت دانشجو یا باید در یک شرکت یا سازمان معتبر مشغول به کار شود تا بتواند اقامت دائم خود را دریافت کند، یا باید به کشور مبدا بازگردد.

مزایای تحصیل در کانادا

چگونه پذیرش دانشگاه کانادا بگیریم؟

با توجه به مطالب منتشر شده در رابطه با مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در وب‌سایت کن اپلای:

  • زندگی در یک محیط دو زبانه: کانادا یک کشور دوزبانه است. تحصیل در این کشور فرصتی عالی برای توسعه مهارت‌های زبانی را ایجاد می‌کند. دوره‌های آموزشی به زبان فرانسه و انگلیسی بخشی جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی کانادا است که زندگی فرهنگی و اجتماعی آن را غنی می‌سازد.
  • بهره‌مندی از آموزش در سطح استاندارد جهانی: مدارک دانشگاهی کانادا در سراسر جهان معتبر است. سیستم آموزشی کانادا توسعه مهارت‌های مختلف (برای مثال تفکر انتقادی، کار گروهی و ارتباطات) را تشویق کرده و آموزش می‌دهد. همچنین در دانشگاه‌های این کشور از رسانه‌های دیجیتال استفاده مفید و کاربردی می‌شود.
  • پس از فارغ التحصیلی تجربه کار در کانادا را کسب کنید: دولت کانادا به دانش آموزانی که پس از اخذ دیپلم به دنبال کسب تجربه کار هستند، یک برنامه کاری ارائه می‌دهد که یک موقعیت عالی برای ادامه زندگی در کانادا ضمن تنوع بخشیدن و توسعه مهارت‌های حرفه ای است. دانشجویان نیز در کنار تحصیل می‌توانند به کار پاره وقت مشغول شوند.
  • سوار موج فناوری کانادا شوید: صنایع ارتباطات از راه دور، رسانه‌های دیجیتال، بازی‌های ویدیویی، بیوتکنولوژی و مهندسی هوافضا در کانادا قوی هستند. علاوه بر این کانادا اولین کشوری بود که مدارس و کتابخانه‌های خود را از طریق برنامه ابتکاری SchoolNet به اینترنت متصل کرد. بنابراین تعجب آور نیست که نزدیک به 90٪ از خانوارهای کانادایی به اینترنت متصل هستند.

کلام آخر

ادامه تحصیل در کشور کانادا در مقایسه با سایر کشورها چون استرالیا، آمریکا، انگلیس و…. هزینه تحصیل کمتری دارد. دولت کانادا همواره سعی کرده است تا با زیرساخت‌های مناسب، شرایط زندگی برای فارغ‌التحصیلان را فراهم کند. در حال حاضر بیشتر دانشگاه‌های کانادا در حال ارائه خدمات آموزش آنلاین هستند. این کار موجب شده تا بیشتر دانشجویان به سمت دانشگاه‌های این کشور روی بیاورند. اما با توجه به بلاگ هزینه تحصیل آنلاین در کانادا، هزینه تحصیل آنلاین در دانشگاه‌های این کشور به مراتب بسیار کمتر از هزینه تحصیل حضوری می‌باشد.

ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا تنها محدود به افراد خاصی نخواهد بود، بلکه تمام افراد می‌توانند در صورت داشتن شرایط، در دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور مشغول به تحصیل شوند. کارشناسان مهاجرتی کن اپلای بر اساس شرایط و مدارکی که در اختیارشان قرار می‌دهید روش‌ها و گزینه‌های مختلفی را جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا به شما معرفی می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید به وب‌سایت کن اپلای مراجعه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!