مجله تاپ‌ناز‌

کاشت ابرو طبیعی ؛ مراحل و روش های انجام و نکات مراقبتی آن

داشتن ابروهای طبیعی و پرپشت آرزوی هر انسانی است،امروزه به دلایل مختلف همچون ژنتیک، بیماری، سوختگی ‌و… ممکن است که افراد ابرو های کم حجم و نامنظمی داشته باشند به همین دلیل به کاشت ابرو روی می آورند.

یکی از پرطرفدارترین و بهترین روش هایی که به افراد کمک می کند ابروهای پرپشت و کاملاً طبیعی داشته باشند،کاشت ابرو طبیعی است؛استفاده از این روش برای خوش فرم کردن ابروها تنها مختص بانوان نیست و آقایان نیز از جمله زیباجویان پروپاقرص کاشت ابروی طبیعی هستند چرا که در زیبایی، تفکیک جنسیتی وجود ندارد و ممکن است همه افراد خواهان ابروهای طبیعی و خوش فرم باشند.

بسیاری از افراد برای طبیعی جلوه دادن ابروهای خود به سمت هاشور و تاتو می روند اما جالب است بدانید روش نام برده شده در مقاله کاملا موقتی هستند و همچنین ظاهری غیرطبیعی به ابروها می بخشند، یکی دیگر از معایب تاتو و هاشور شیمیایی بودن رنگ آن است که هیچ گونه شباهتی به ابرو ندارد و در دوران تمدید باعث ایجاد درد و زخم بر روی پوست و ناحیه ابرو می شود.

در ادامه مقاله قصد داریم به کاشت ابرو طبیعی، معایب، مزایا، مراقبت های قبل و بعد از کاشت و نکات تکمیلی بپردازیم، امیدوارم زیبا جویان عزیز با مطالعه این مقاله به شناخت کافی نسبت به این روش  زیبایی برسند.

کاشت ابرو طبیعی ؛ مراحل و روش های انجام و نکات مراقبتی آن

کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو طبیعی یکی از روش هایی است که امروزه اکثر افراد برای زیباتر جلوه دادن ابروهای خود و همچنین فرم دهی به ابرو آن را انتخاب می کنند،کاشت ابرو به صورت طبیعی زیبایی دائمی را به ابروهای شما می بخشد.

برای انجام کاشت ابرو، موهایی از اطراف سر یا کناره های گوش برداشته و سپس در قسمت ابرو کاشته می شوند به همین دلیل این روش شباهت فراوانی به کاشت مو دارد و ظاهری کاملاً طبیعی به ابروهای زیباجو می بخشد؛در طی کاشت ابرو، آرگان نیز که تولید کننده املاح مورد نیاز برای رشد تار ابرو ها می باشد به ابرو منتقل می‌شود، به همین دلیل است که بعد از انجام کاشت ابرو ها به حالت طبیعی برگشته و فرد نیاز به اصلاح و کوتاهی ابروها دارد زیرا آنها همچون ابروهای طبیعی رشد می کنند.

علل ریزش ابروها

بررسی علل ریزش ابرو ها برای کاشت ابروی طبیعی بسیار مهم است و حتماً قبل از انجام کاشت ابرو باید علت ریزش ابرو های قبلی مشخص شود،از آن جایی که کاشت ابرو با موی طبیعی انجام می شود و فرآیند رشد آن با ابروی طبیعی هیچ تفاوتی ندارد بنابراین ممکن است بر اثر علل مختلفی ابروی کاشته شده نیز دچار ریزش شود؛ برخی از دلایل ژنتیکی هستند و هیچ راه درمانی برای آنها وجود ندارد اما از طریق برخی روش ها قابل کنترل هستند،در ادامه مقاله قصد داریم به برخی از علل ریزش ابرو ها بپردازیم،این علل عبارتند از:

  • بیماری هایی همچون تیروئید، سیستمی و بیماری های عمومی
  • بالا رفتن سن و ریزش ابرو ها
  • سوختگی ناحیه ابرو
  • تاتو و هاشور متعدد بر روی ابرو
  • عفونت
  • اصلاح بیش از حد ابروها
  • اختلال مادرزادی در روند رشد ابرو
  • ژنتیک و کم پشت بودن ابرو به دلیل وراثت

عللی که در این قسمت از مقاله نام برده شد از شایع‌ترین علل ریزش ابروی افراد است، به هر حال یکی از بهترین راه ها برای داشتن ابروی طبیعی کاشت ابرو است؛ روش هایی همچون هاشور، تاتو و سایر روش ها می‌تواند تا حد نرمالی ظاهر ابرو شما را حفظ کند اما نمی تواند فرم طبیعی و ضخیمی به ابرو شما ببخشد.

مطلب مشابه: اطلاعاتی در مورد فیبروز ابرو (روش های انجام آن و مزایای و معاین این روش زیبایی ابرو)

کاشت ابرو طبیعی ؛ مراحل و روش های انجام و نکات مراقبتی آن

روش های کاشت ابرو طبیعی

امروزه به دلیل استقبال افراد از کاشت ابرو،روش های مختلفی برای این کاشت به وجود آمده است که در طی جلسات مشاوره بر اساس چهره و طرح ابرو پزشک تصمیم می‌گیرد که از کدام روش برای کاشت ابرو استفاده کنند، در ادامه مقاله به دو مورد از جدیدترین روش های کاشت ابرو می پردازیم، با ما همراه باشید.

کاشت نواری ابرو

یکی از پرطرفدارترین روش های کاشت ابرو کاشت نواری است،در این کاشت ابرو ظاهری کاملاً طبیعی پیدا کرده و حالت وز به خود نمی‌گیرد،همچنین یکی دیگر از مزایای این کاشت دقت بالای پزشک در کاشت ابرو و همچنین ایجاد زاویه رشد مناسب و همگام با موهای طبیعی ابرو است.

برای کاشت ابرو در روش نواری معمولاً مو های مورد نیاز برای کاشت از پشت گوش  یا روی سر استخراج می شود، برای انجام این کار پزشک یک برش نواری در قسمت مورد نظر ایجاد کرده و بعد از استخراج موهای لازم برای کاشت،آن برش را بخیه می زند؛این روش هیچ گونه تفاوتی با روش نواری کاشت مو ندارد و با استفاده از سوزن های تخصصی، موها در ناحیه ابرو با جهت و زاویه مناسب کاشته می شوند؛ ابرو های کاشته شده در این روش بسیار طبیعی و کاملاً نچرال هستند و بعد از پیدایش نتیجه ابروها به رشد طبیعی خود ادامه می دهند.

کاشت غیرجراحی ابرو

یکی دیگر از محبوب ترین و بی دردسر ترین روش های کاشت ابرو،روش غیر جراحی یا غیر نواری است؛این روش هم برای بانوان و هم برای آقایان قابل استفاده است و هیچگونه تبعیض جنسیتی در استفاده از آن وجود ندارد.

در روش کاشت ابرو غیر جراحی برعکس روش نواری تارهای مو از ناحیه پشت سر استخراج می شوند،دلیل استفاده از موهای پشت سر برای کاشت ابرو به این روش شباهت زیاد آن به تار ابرو نچرال به دلیل قطر کم مو و همچنین تراکم زیاد موها در ناحیه پشت سر است؛دوره نقاهت این روش نسبت به روش نواری کوتاه تر است و فرد می تواند بدون استراحت بعد از انجام کاشت به کارهای روتین خود ادامه دهد.

در این روش نیازی به ایجاد برش و بخیه نخواهد بود به همین دلیل روش کاشت غیرجراحی ابرو به عنوان جراحی‌های کم تهاجمی شناخته می‌شود و معمولاً به دلیل نبود برش، خونریزی، بخیه و … یکی از محبوب‌ترین روش های کاشت ابرو در دنیا می باشد.

مطلب مشابه: اطلاعاتی در مورد روش کاشت موی FIT برای روییدن مجدد مو

کاشت ابرو طبیعی ؛ مراحل و روش های انجام و نکات مراقبتی آن

بهترین گزینه ها برای کاشت ابرو

هرچند که کاشت ابرو برای افراد هیچ گونه محدودیتی ندارد، اما معمولاً برخی از افراد بهترین گزینه ها برای کاشت ابرو هستند زیرا به دلایل مختلفی ابروی آنها دچار ریزش و کم پشتی شده است و برای فرم دهی و پرپشت شدن ابرو آنها نیاز به کاشت ابرو دارند؛ در ادامه مقاله قصد داریم بهترین کاندیدهای کاشت ابرو را به شما معرفی کنیم این افراد عبارتند از:

  • افرادی که به دلیل ژنتیک و به صورت مادرزادی ابروهای کم پشت و نازک دارند یا روند رشد ابروهای آنها به کندی صورت می گیرد.
  • افرادی که به دلیل شکل، حالت و قرینه نبودن ابرو های خود اقدام به کاشت ابرو می کنند.
  • افرادی که به دلایل مختلف همچون سوختگی،بخیه ،جراحت، شکستگی و … قسمتی از ابروی طبیعی خود را از دست داده اند و تمایل دارند و با کاشت ابروی طبیعی آن ناحیه را بپوشانند.
  • افرادی که به علت بیماری های متعدد همچون تیروئید، بیماری های پوستی، سیستمی و عمومی دچار ریزش ابرو شده و اقدام به کاشت ابرو می کنند.
  • افرادی که به دلیل برداشتن زیاد ابروهای خود، باعث ریزش، کم پشتی و نازکی شده‌اند.
  • افرادی که برای زیباتر شدن دست به تاتو و هاشور زده اند و اکنون قصد دارند برای طبیعی به نظر رسیدن ابروهای خود کاشت ابرو انجام دهند.

مشاوره قبل از کاشت ابرو

مشاوره گرفتن قبل از انجام انواع جراحی های زیبایی و همچنین کاشت ابرو بسیار حائز اهمیت است زیرا امروزه انتظارات و توقعات فرد زیباجو بسیار فراتر از چیزی است که در واقعیت انتظار می رود، به همین دلیل یکی از مهم ترین مراحل انجام کاشت ابرو مشاوره قبل از آن است.

در این جلسات بهتر است انتظارات و توقعات خود را از کاشت ابرو به پزشک خود منتقل کنید و تمام سوالاتی که در ذهنتان راجع به کاشت ابرو پیش آمده است را با پزشک خود مطرح کنید، اگر مدل خاصی مد نظرتان است آن را به پزشک نشان دهید تا با توجه به فرم صورت شما بررسی های لازم را برای انجام دادن یا ندادن آن طرح به شما اطلاع دهد و همچنین سلامت شما و دلایل ریزش ابرو های شما در طی این جلسه توسط پزشک بررسی گردد.

کاشت ابرو طبیعی ؛ مراحل و روش های انجام و نکات مراقبتی آن

تفاوت موی سر و ابرو

هرچند که برای کاشت ابرو از موی سر استفاده می شود اما موی ابرو و موی سر کاملا متفاوت هستند؛در ادامه مقاله قصد داریم به برخی از تفاوت های موی سر و ابرو پردازیم،این تفاوت ها عبارتند از:

جهت رشد ابروها

برعکس موها که همگی در یک جهت رشد می کنند، ابروها جهت رشد متفاوتی دارند به همین دلیل شناخت محل استخراج مو برای تعیین زاویه مناسب در هنگام کاشت بسیار مهم است؛جهت رشد ابروها در قسمت تاج، تنه و دم ابرو کاملاً متفاوت است و همین موضوع فرم زیبا و خاصی را به ابرو بخشیده است،همچنین رنگ و ضخامت تار ابرو در قسمت تنه و تاج با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل پزشک بهترین قسمت را برای استخراج مو انتخاب می کند.

زاویه ابرو نسبت به فولیکول

زاویه ابروهای طبیعی نسبت به فولیکول بسیار متفاوت است زیرا موهای ابرو باید بر روی صورت به حالت خوابیده باشد و باید از صورت فاصله بگیرد، به همین علت ابرو ها رشد عمودی ندارند و بیش از حد رشد نمی کند، شناخت محل استخراج باعث میشود که پزشک بهترین ناحیه را برای استخراج مو انتخاب کند، معمولاً نواحی پشت گوش و پشت سر که موهای زاویه‌ دار دارند توسط پزشکان انتخاب می شوند.

مطلب مشابه: انواع روش‌های کاشت مو (روش های انجام و هزینه های آنها)

موهای تک تار

فولیکول موهای سر با ابرو کاملا متفاوت است اگر تاکنون به موهای خود دقت کرده باشید متوجه این خواهید شد که موهای سر به صورت گروهی رشد می کند و از یک روزنه چندین تار موی مختلف رشد کرده است موهای ابرو تک هستند به همین دلیل استخراج فولیکول نقطه ای انجام می شود.

چرخه رشد ابرو

به صورت معمول موهای ابرو بیش از حد رشد نمی کنند،همانطور که شاهد هستید چرخه رشد موها نسبت به ابرو ها بیشتر است ،این موضوع ممکن است فرد زیباجو را دچار دردسر کند زیرا اگر پزشک تجربه و تخصص کافی برای شناسایی ناحیه مناسب را نداشته باشد، موهای استخراج شده بیش از حد رشد کرده و فرد زیباجو مجبور است در دوره زمانی بسیار کوتاه برای اصلاح و برداشتن ابرو به مراکز زیبایی مراجعه کند.

کاشت ابرو طبیعی ؛ مراحل و روش های انجام و نکات مراقبتی آن

انتخاب طرح ابرو

یکی از مهم ترین کارهایی که در جلسه مشاوره انجام می‌شود انتخاب طرح ابروها است،تعیین طرح ابرو ها با توجه به حالت چهره زیباجو، حالت ابروهای او و همچنین اصول چهره شناسی و زیباشناسی انجام می شود که بر اساس آن محل دقیق قرارگیری فولیکول ها و همچنین تعیین زاویه کاشت ابرو صورت می گیرد.

یکی از نکات مهم در هنگام تعیین و انتخاب طرح ابرو این است که طرح انتخابی با چهره و مخصوص حالت چشم فرد زیباجو هماهنگ باشد،در مرحله بعدی پزشک برای تعیین طرح ابرو به سراغ نقطه گذاری می رود، اولین نقطه مربوط به تاج ابرو یا شروع ابرو است که فاصله بین دو ابرو را حفظ میکند و نقطه پایانی نیز که مربوط به دم یا انتهای ابرو است، نقطه آخر مربوط به سینه ابرو یا خم ابرو است که بر حالت چهره تاثیر فراوانی می گذارد؛با توجه به نقطه گذاری توسط پزشک طرح کلی و اولیه ابرو بر روی صورت فرد زیباجو ظاهر می شود.

مراحل کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابروی طبیعی شامل مراحل مختلفی است که در این مقاله به شرح آن ها می پردازیم، مراحل کاشت ابرو عبارتند از:

طرح ابرو

در اولین قدم از کاشت ابرو، پزشک از زیباجو درخواست می‌کند تا شکل و طرح دلخواه خود از ابرو را ارائه دهد، سپس با بررسی های لازم و تطبیق طرح مورد نظر با فرم صورت، حالت چشم و… میان ابرو ها تقارن صورت می گیرد؛ اگر طرح مورد نظر برای صورت فرد زیباجو مناسب باشد از همان طرح و در صورتی که حالت چهره او را از فرم طبیعی خارج کند به کمک پزشک طرحی مناسب با صورت زیباجو ارائه می شود.

ذخیره گرافت ابرو

با توجه به طرح انتخابی زیباجو برای ابرو های خود، پزشک به سراغ استخراج گرافت یا همان تار های مو از ناحیه پشت گوش، سر و یا گردن می رود؛جالب است بدانید که موهای قرار گرفته در پشت سر ضخیم، بلند و معمولاً به صورت گروهی رشد می کنند، اما موهای قرار گرفته در ناحیه پشت گوش نازک، کوتاه و به صورت تک تار قرار دارند.

معمولاً پزشکان برای کاشت ابرو از ناحیه پشت سر و پشت گوش استفاده می کنند، برای کاشت ابرو خانم ها که تار مویی ظریفی دارند از گرافت های پشت گوش و برای آقایان که موهای ضخیم تری دارند از گرافت های پشت سر استفاده می کنند..

کاشت گرافت ابرو

بعد از استخراج گرافت های مورد نیاز، کادر درمانی نسبت به آماده کردن گرافت ها مشغول می شوند و با بررسی این گرافت ها در زیر میکروسکوپ آن را به جراح ارائه می دهند، پزشک جراح قبل از انجام کاشت ابرو ناحیه انتخاب شده را با استفاده از بی حسی موضعی بی حس می کند.

در مرحله بعد با استفاده از تیغ های تخصصی و بسیار ریز، سوراخ هایی را در ناحیه مورد نظر ایجاد کرده و گرافت های چک شده را درون آن قرار می دهد، در این مرحله دقت و ظرافت بسیار اهمیت دارد، زیرا زاویه ابرو در این مرحله مشخص می شود؛ اگر پزشک انتخابی تجربه، تخصص و مهارت کافی در کاشت ابرو ها نداشته باشد ممکن است ابروی شما حالت غیر طبیعی به خود بگیرد.

کاشت ابرو طبیعی ؛ مراحل و روش های انجام و نکات مراقبتی آن

نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو

نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو بسیار مهم است زیرا اگر برخی از نکات ضروری رعایت نشوند ممکن است تار ابروی شما آسیب دیده و باعث نارضایتی شما از کاشت شود؛ هرچند که پزشک جراح بعد از کاشت نکات مراقبتی را به شما ذکر می‌کند اما، مطالعه   موارد ذکر شده در این مقاله نیز خالی از لطف نیست، نکاتی که زیباجو بعد از انجام کاشت ابرو باید آنها را رعایت کند،عبارتند از:

  • پانسمانی که بر روی ناحیه استخراج شده و ناحیه کاشت ابرو وجود دارد به مدت دو روز بر روی این نواحی باقی می ماند،اما در این مدت نیز بهتر است این پانسمان به صورت مرتب تعویض شود تا این ناحیه دچار عفونت نشود.
  • بعد از دو روز که پانسمان به صورت کلی از نواحی مورد نظر برداشته شد، بهتر است با احتیاط این نواحی را بشویید.
  • پزشک جراح بعد از اتمام کاشت ابرو اسپری را در اختیار زیباجو قرار می‌دهد که هر دو الی سه ساعت باید آن را بر روی ابروهای خود اسپری کند، این کار را بر اساس دستور جراح و به صورت مرتب انجام دهید، تا نتیجه آن را ببینید.
  • ممکن است بعد از کاشت ابرو لخته یا پوسته بر روی آن ظاهر شود،بهتر است زیباجو آنها را دستکاری نکرده و اجازه دهد که خودشان به صورت کامل از بین بروند.
  • برای کاهش تورم و التهابات موجود در ناحیه مورد نظر از کمپرس آب سرد استفاده کنید، اما باید این کمپرس را بیش از ۵ دقیقه بر روی آن قرار دهید.

مطلب مشابه: مراحل کاشت مو bht و روش انجام این روش خاص کاشت مو

عوارض کاشت ابرو طبیعی

در حالت کلی عارضه شدیدی برای کاشت ابرو گزارش نشده است،از شایع ترین عوارض کاشت ابرو می توان به التهاب، قرمزی و خارش ناحیه ابرو اشاره کرد که این کاملا طبیعی بوده و بعد از پایان دوره ای کوتاه از بین می روند.

اگر زیباجویان عزیز بعد از کاشت ابرو خودسرانه به استفاده از داروهای مختلف روی نیاورند هیچ گونه آسیبی به ابروهای آنها وارد نمی شود، همچنین یکی دیگر از موارد مهم برای جلوگیری از عوارض کاشت ابرو انتخاب کلینیک معتبر و پزشک با تجربه است.

انجام کاشت ابرو در مراکزی که تخصص لازم برای انجام کاشت ابرو را ندارند، باعث ایجاد نامتقارنی در ابروها ،تفاوت رنگ تار های مویی، ضخامت متفاوت ، عدم هماهنگی زاویه ها ،عدم رشد ابروها و… خواهد شد، به همین دلیل برای جلوگیری از موارد ذکر شده در مقاله، بهتر است پزشک و کلینیک را انتخاب کنید که معتبر با تجربه و متخصص باشد.

هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت با توجه به تخصص و تجربه پزشکی و همچنین کلینیکی که فرد زیباجو به آن مراجعه میکند متفاوت است،روشی که فرد زیباجو برای انجام کاشت ابروی خود انتخاب می‌کند و همچنین هزینه های مراقبتی بعد از کاشت، بر روی هزینه های کاشت ابرو تاثیر گذار است ؛ بهتر است برای آگاهی پیدا کردن از هزینه دقیق کاشت ابرو به کلینیک های معتبر کاشت ابرو رفته و با توجه به طرح انتخابی، فرم صورت خود و همچنین میزان تخصص پزشک از هزینه آن اطلاع یابید.

نکات تکمیلی

جالب است بدانید تعداد گرافت های لازم برای کاشت ابرو حدود ۴۰۰ عدد است، اما با توجه به پر پشتی یا کم پشتی ابرو ممکن است این تعداد کاهش یا افزایش بیابد.

امکان استخراج موهای بدن برای کاشت ابرو نیز وجود دارد،اما اکثر جراحان پیشنهاد می کنند که از موهای بدن برای کاشت ابرو استفاده نشود زیرا ممکن است بعد از کاشت رشد نکرده و باعث فر خوردگی شوند.

بیشتر جراحان،به مراجعان خود پیشنهاد می‌کنند که قبل از انجام کاشت ابرو، ابروهای خود را تاتو یا هاشور کنند زیرا نتایج کاشت ابرو را زیبا میکند.

روش کاشت ابرو برای خانم ها و آقایان تفاوتی ندارد، اما با توجه به تفاوت میان ابرهای این دو گروه، پزشکان از تکنیک های خاصی برای هر گروه استفاده می کنند.

مدت زمان کاشت ابرو برای بیشتر افراد حدود ۵ الی ۶ ساعت است که این زمان در افراد مختلف متغیر است.

فرد زیباجو به طور معمول می تواند دو روز بعد از انجام کاشت ابرو فعالیت خود را آغاز کند، اما بهتر است از فعالیت های شدید ورزشی و کارهای سنگین خودداری کند.

نتایج کاشت ابرو چهار ماه بعد از انجام آن قابل مشاهده است، این نتایج  پنج الی شش ماه بعد از کاشت ابرو به وضوح قابل مشاهده است، اما برای مشاهده نتیجه نهایی حدوداً ده ماه صبر لازم است.

بهتر است فرد زیباجو در انتخاب کلینیک و پزشک مورد نظر خوددقت لازم را به خرج دهد ،زیرا انتخاب کلینیک و پزشک با تجربه تا میزان زیادی از عوراض و استرس فرد زیباجو می کاهد.

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات کاشت ابروی طبیعی را ذکر کنیم، در ابتدای مقاله به چیستی، مزایا ، معایب و مراحل کاشت ابرو پرداختیم، در انتهای مقاله نیز هزینه و نکات تکمیلی کاشت ابرو را مورد بررسی قرار دادیم، امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین تصمیم و انتخاب را برای انجام کاشت ابرو بگیرید، متشکریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

مطالب مشابه را ببینید!