مجله تاپ‌ناز‌

کاشت مو به روش میکروگرافت در کلینیک زیبایی خانه سفید

کاشت مو به روش میکروگرافت در کلینیک زیبایی خانه سفید

کاشت مو به روش میکرو گرافت می تواند موهای از دست رفته را بازیابی کند و موهایی با ظاهر طبیعی و حتی ضخیمتر (ایجاد مجدد خط مو) را برای شما به ارمغان بیاورد. برای موهای از دست رفته خود عزاداری نکنید؛ آنها را برگردانید و بهتر از سالهای گذشته به نظر بیایید!

در این مطلب از سری مطالب وبسایت خانه سفید، در مورد روشی از کاشت مو صحبت خواهیم کرد که مزایای خیره کننده اش آنرا به محبوبترین روش کاشت مو در ایران و یکی از محبوبترین روش ها در جهان تبدیل کرده است. میکروگرافت روشی است شگفت انگیز، مدرن و بدون درد که نتیجه ی باورنکردنی را به جا خواهد گذاشت.

ایده روش میکروگرافت چگونه شکل گرفت؟

روش کاشت مو با استفاده از میکروگرافت تحولی شگرف در خدمات زیبایی و مو در اوایل دهه 80 میلادی بود. تکنیکهای بکار گرفته شده در روش میکروگرافت تلاشی برای رسیدن به نتایج طبیعیتر نسبت به روشهای قبلی بود. قبل از روی کار آمدن روش میکروگرافت، متخصصین کاشت مو، قسمتهای زیادی از مو را از ناحیه اهدا کننده استخراج می کردند که این کار زمینه ساز ایجاد زخمهای بزرگ روی پوست سر می شد و علائم کاملا قابل رویتی به جا می گذاشت.

معرفی روش میکروگرافت به یکباره موجی در میان جراحان و بیمارانی که دیگر از داشتن موهای طبیعی ناامید شده بودند، به راه انداخت.

میکروگرافت چیست؟

بیایید اول در این مورد صحبت کنیم که اصلاً میکروگرافت به چه معنایی است. اگر به خواهیم کلمه به کلمه این عبارت را تفسیر کنیم، منظور از میکرو واحدهای خیلی کوچک است و معنی گرافت نیز همان گرافتهای موی سر است که زیر لایه های پوست قرار دارد و باید فولیکولها را از آن جدا کنیم. اگر در مورد فولیکول ها که در مطالب قبلی وبسایت خانه سفید توضیح داده ایم، چیزی نمی دانید، باید بگوییم که به زبان ساده، فولیکولها همان چیزی است که برای رشد مو به آن نیاز داریم. فولیکولها را می توان بذری برای رشد مو دانست که باید آنها را از جایی که بیشتر وجود دارند برداریم و به محلی که می خواهیم مو رشد کند، منتقل کنیم.

پس حالا می توانیم تعریف خوب و در عین حال ساده از این روش ارائه کنیم: میکروگرافت عبارت است از برداشت واحدهای کوچک گرافت مو و انتقال فولیکولها به محلی که می خواهیم مو رشد کند.

کاشت مو به روش میکروگرافت در کلینیک زیبایی خانه سفید

میکرو ایمپلنتر چیست؟

تا به اینجا گفتیم که در روش میکروگرافت، گرافتهای استخراج شده باید در حد میکرون و به عبارتی خیلی ریز، استخراج و به محل کاشت منتقل شوند. اما برای انجام این کار با این میزان دقت ، نیازمند این هستیم که  حتما از یک دستگاه حرفه ای استفاده شود تا احتمال بروز خطای انسانی و در نتیجه از دست رفتن فولیکول ها به حداقل برسد.

دستگاهی که ما را در مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت یاری می کند، میکرو ایمپلنتر نام دارد که باعث میشود کمترین هزینه کاشت مو برای شما ایجاد شود.

انواع روش های کاشت مو به روش میکروگرافت

در روش میکروگرافت جراحان و متخصصین کاشت مو، نوارهای نازکی از پوست سر استخراج می کنند و آنها را  به ناحیه ای که نیاز به رویش مو دارد، منتقل می کنند. این نوارهای نازک را میکروگرافت میگویند. استخراج گرافتهای مو و پیوند آن به روش میکروگرافت، دقت بالاتری نسبت به تکنیکهای قدیمیتر دارد.

در این روش از هر میکروگرافت ۱ تا 4 واحد فولیکولی استخراج می شود. آن هم بدون اینکه به هیچ کدام از این واحدها آسیبی برسد.

این روند استخراج و کاشت به کمک میکروگرافت ها، در نهایت به سه نوع کاشت مو با نامهای Micro FUT، MicroFUE و MicroFIt منجر شد.

قبل از ادامه بحث باید نکته ای را یادآوری کنیم. میان روشهای FIT و FUE تفاوتهایی وجود دارد اما در ایران معمولاً این دو روش و انواع آن را یکسان می دانند. البته در همه روشهای فوق ایده اصلی، استخراج مقادیر بسیار کمی از گرافت مو و انجام هزاران پیوند روی پوست سر است.

در مقاله ای که پیشتر در مورد بهترین روش کاشت مو در وبسایت تخصصی کاشت مو و زیبایی خانه سفید قرار دادیم، از روش Micro FIT به عنوان یکی از روشهای کاشت مو نام بردیم. علت این است که این روش در مقایسه با دو روش دیگر کاملتر بوده و همانطور که گفتیم در میان سه روش در حال حاضر از این روش در ایران استفاده می شود.

مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

حالا همه اطلاعات لازم برای شرح مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت را داریم. برای کاشت مو به روش میکروگرافت، ابتدا نیاز به این داریم که بیمار را محیای برداشت و کاشت مو کنیم. اگرچه این روش درد کمی دارد، اما برای کنترل بیشتر درد از بی حسی موضعی استفاده می کنیم تا بیمار شرایط مناسب انجام کاشت مو را داشته باشد.

حالا نوبت برداشت گرافتهاست. باید گرافتهای مورد نیاز خود را از بانک مو جدا کنیم. مناسبترین بانک مو برای این کار پشت سر بیمار است.

با ایجاد سوراخهای بسیار ریز بر روی سر، استخراج فولیکولها به راحتی و با استفاده از مکش دستگاه قابل انجام است. گرافتها و فولیکولها برای اینکه آسیب نبینند در محلول مخصوصی قرار می گیرند.

در این مرحله، تکنسینها وارد عمل شده و فولیکولها را آماده کاشت می کنند. جهت کاشت، باید سوراخهای مناسبی روی سر ایجاد شود. پزشک هزاران سوراخ را مطابق با خط رویشی که از قبل طراحی کرده است، روی سر بیمار اعمال می کند.

مزایا

این روش مزایایی دارد که موجب محبوبیت و رواج آن شده است. در ادامه به این مزایا اشاره می کنیم.

  • سوراخهای ریز ایجاد شده روی سر، موجب می شود، نقاط کاشت بیشتری در دسترس پزشک باشد و در نتیجه کاشت به این روش، با تراکم بالاتری نسبت به روشهای دیگر همراه است.
  • نتیجه کاشت مو به روش میکروگرافت، به دلیل استفاده از بانک مو و دقت بالای به کار رفته در این روش، بسیار طبیعی خواهد بود.
  • حداقل درد و کمترین خونریزی را در این روش شاهد هستیم.
  • دوره نقاهت در این روش بسیار کوتاه مدت خواهد بود و بیمار سریعاً می تواند به زندگی عادی برگردد.
  • نوع برداشت و کاشت در این روش موجب می شود کمترین آسیب به فولیکولهای استخراج شده وارد شود.

معایب

در روش میکروگرافت با معایب کمتری نسبت به مزایای آن مواجهیم. موارد زیر را می توان از معایب روش میکروگرافت دانست.

  • در این روش برای پر کردن سوراخهای بسیار زیاد بر روی سر، نیاز به استخراج و کاشت تعداد زیادی فولیکول وجود دارد که این عملیات را بسیار طولانی می کند.
  • هزینه کاشت به روش میکروگرافت از روشهای دیگر بالاتر است.

عوارض

در کاشت مو به این روش با عوارض خاصی مواجه نخواهیم بود. با این وجود ممکن است کمی خارش یا اندکی کبودی و ورم حس کنید که خیلی زود برطرف خواهند شد.

کاشت مو به روش میکروگرافت در کلینیک زیبایی خانه سفید

کلینیک زیبایی خانه سفید، با کادری مجرب و دوره دیده و با برخورداری از تجهیزات پیشرفته مانند میکرو ایمپلنرها، آماده ارائه جدیدترین خدمات زیبایی روز دنیا می باشد. این خدمات در مجموعه خانه سفید در بالاترین سطح کیفی و مطابق با استانداردهای جهانی ارائه می شود.

مشاوران ما ضمن راهنمایی شما در مورد انواع خدمات کاشت مو، در تمامی مراحل از قبل از کاشت تا بعد از آن همراه شما خواهند بود. شما می توانید با بکارگیری توصیه ها و مراقبتهای قبل و بعد از کاشت مو، از کسب بهترین نتیجه مطمئن شوید.

آماده باشید، اندکی بعد از کاشت مو به روش میکروگرافت در کلینیک خانه سفید، می توانید دوباره به آرایشگاه بروید، مدلهای جدید و جذاب برای موهای خود انتخاب کنید و جدیدترین رنگ موها را برای زیباتر شدن انتخاب کنید. رپورتاژ آگهی /

منبع : www.whcl.ir

مطالب مشابه را ببینید!