مجله تاپ‌ناز‌

کاهش وزن با سرکه سیب و بهترین زمان برای مصرف آن به منظور لاغری

شما بدون شک اطلاعات زیادی را در رسانه های اجتماعی مشاهده کرده اید که کاهش وزن با سرکه سیب اتفاق می افتد. اما دقیقاً چیست و آیا واقعاً برای کاهش وزن کار می کند؟

برای شروع، مهم است بدانید که “سرکه سیب از خرد کردن سیب ها و خارج کردن آب آن ساخته می شود. باکتری ها و مخمرها به مایع اضافه می شوند تا فرآیند تخمیر الکلی آغاز شود، که قندها را به الکل تبدیل می کند. در مرحله دوم تخمیر، الکل به باکتری سرکه تبدیل می شود. اما اینکه آیا سرکه سیب واقعاً به شما کمک می‌کند یا خیر در ادامه خواهیم گفت.

علم پشت کاهش وزن با سرکه سیب

یک مطالعه در مجله غذاهای کاربردی که روی 39 بزرگسال انجام شد، نشان داد شرکت‌کنندگانی که یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در ناهار و شام مصرف کردند، در حالی که 250 گرم کالری در روز کاهش دادند، در 12 هفته 8.8 کیلو وزن کم کردند. از سوی دیگر، کسانی که همان تعداد کالری را کاهش دادند اما سرکه سیب مصرف نکردند، تنها 5 کیلو از دست دادند.

در مطالعه دیگری 144 بزرگسال مبتلا به چاقی به طور تصادفی به نوشیدن یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب روزانه به مدت 12 هفته تقسیم شدند. در پایان مطالعه کسانی که دو قاشق غذاخوری نوشیده بودند، نزدیک به 4 کیلو وزن کم کردند، در حالی که کسانی که یک قاشق غذاخوری نوشیدند، 2.5 کیلو وزن کم کردند

علاوه بر این، به نظر می رسد سرکه سیب دارای خواصی است که به طور بالقوه می تواند از تلاش های کاهش وزن شما حمایت کند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2013 از ژورنال غذاهای کاربردی نشان می دهد که نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا خوردن با عث کاهش قند خون است. مطالعه دیگری در سال 2010 نشان می‌دهد که مصرف دو قاشق چای‌خوری سرکه سیب در طول وعده‌های غذایی می‌تواند به کاهش سقوط قند کمک کند و سطح قند خون را ثابت نگه دارد. چرا این اتفاق می افتد کاملاً مشخص نیست.

کاهش وزن با سرکه سیب

بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن

آیا در مورد بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب فکر می کنید؟ می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب رقیق شده در هشت اونس آب را تا دو بار در روز بنوشید در حالت ایده آل، قبل یا همراه غذا. این احتمال افزایش سیری را افزایش می‌دهد و به ثابت نگه داشتن قند خون شما کمک می‌کند.

طریقه مصرف سرکه سیب برای چربی سوزی

اگر نمی توانید ایده نوشیدن سرکه را درک کنید، به جای آن به فکر استفاده از آن در وعده های غذایی خود باشید. سعی کنید سرکه سیب و روغن زیتون را روی یک سالاد یا سبزیجات بخارپز شده، بریزید. یا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به اسموتی اضافه کنید.

برای به حداکثر رساندن مزایای لاغری، سرکه سیب را انتخاب کنید که برچسب خام و فیلتر نشده باشد. پالینسکی وید می‌گوید: «نسخه‌های فیلتر نشده حاوی پروتئین‌ها، آنزیم‌ها و باکتری‌های سالم از استارتر یا سرکه غیر خام هستند.

بزرگترین نگرانی در مورد سرکه سیب این است که اسید استیک می تواند مینای دندان را در صورت مصرف مستقیم فرسایش دهد. بنابراین  توصیه می شود آن را به یک نوشیدنی اضافه کنید. سرکه سیب را به عسل و زنجبیل را اضافه کنید و آن را به یک ماده پاک کننده تبدیل می کنند. برخی دیگر آن را به شکل صمغی مصرف می کنند.

کاهش وزن با سرکه سیب اتفاق می افتد و به شما کمک کند تا ذهنیت محدود کردن چربی ها، قندها و فست فودها را دریابید. اگر این راهی برای شروع سفر کاهش وزن باشد، به شما آسیبی نمی رساند.

کاهش وزن با سرکه سیب

سرکه سیب برای چه کسانی مناسب نیست؟

با این حال، سرکه سیب برای همه مناسب نیست. افرادی که زخم معده یا رفلاکس اسید دارند ممکن است متوجه شوند که سرکه سیب شرایط آنها را بدتر می کند. از سوی دیگر، برای برخی از افراد مبتلا به سوزش سر دل که ناشی از کاهش اسید معده است، سرکه سیب ممکن است سوزش سر دل یا علائم رفلاکس اسید را بهبود بخشد. این افراد باید قبل از استفاده از سرکه سیب با پزشک مشورت کنند.

سرکه سیب برای لاغری صورت

بسیاری از مطالعات بررسی کرده اند که چگونه سرکه سیب روی صورت تأثیر می گذارد. بهترین راه برای کاهش  چربی صورت افراد، حفظ وزن سالم با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی است.

افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند بیشتر از افرادی که وزن متوسطی دارند، در اطراف صورت خود چربی دارند. از دست دادن چربی اضافی بدن و حفظ وزن متوسط ممکن است به لاغرتر نشان دادن صورت کمک کند و از چربی اضافی صورت جلوگیری کند. با این حال، راه هایی وجود دارد که می توان روی لاغری صورت تمرکز کرد. برای رسیدن به این هدف می توان از ماسک های مختلف استفاده کرد. ترکیب سرکه با مواردی مثل عسل و روغن می تواند به لاغر کردن صوت کمک کند.

کاهش وزن با سرکه سیب

نتیجه گیری:کاهش وزن با سرکه سیب

برخی از مطالعات نتایج دلگرم کننده ای را برای مزایای کاهش وزن با سرکه سیب را نشان می دهد. با این حال قبل از استفاده از سرکه سیب، افراد باید فواید و خطرات احتمالی آن را با پزشک خود در میان بگذارند. طرفداران سرکه سیب معتقدند که می تواند هر چیزی از کاهش وزن گرفته تا دیابت را درمان کند. آنها همچنین فکر می کنند که ممکن است فوایدی برای صورت داشته باشد، مانند کمک به لکه های پوستی و آفتاب سوختگی.  استفاده از سرکه سیب به عنوان درمانی برای بیماری های مختلف سابقه طولانی دارد.

مطالب مشابه را ببینید!