مجله تاپ‌ناز‌

کاژه ; بازسازی ساختمان ، اجرای روف گاردن و سقف متحرک استخر

کاژه ; بازسازی ساختمان ، اجرای روف گاردن و سقف متحرک استخر

 

آیا تا کنون به بازسازی خانه خود فکر کرده اید؟ ضرورت عملیات بازسازی ساختمان از نگاه هر فرد، متفاوت از فرد دیگر است. به عبارت دیگر، هر کس می‌تواند دلیل خاص خودش را برای انجام این کار داشته باشد. در پاره ای از موارد بازسازی، تنها گزینه روی میز است که یک ساختمان سالخورده و کهنه را اِحیا می‌کند. اگر با مشکلاتی مثل فرسودگی بافت ساختمان یا خرابی سقف‌ها روبرو هستید، آنگاه باید هر چه سریع‌تر برای آغاز بازسازی دست به کار شوید. چنین بازسازی‌هایی معمولاً زمان‌بر بوده و مقیاس گسترده‌ای دارند. بنابراین باید از همین حالا خودتان را برای کنار آمدن با گردوغبار، سروصدا و حتی آوارگیِ موقت از منزل آماده کنید!

همان‌طور که گفتیم حالت قبل فقط یکی از حالات بازسازی ساختمان محسوب می‌شود. بازسازی الزاماً به معنای جراحی یا کوبیدن ساختار خانه نیست و دلایل دیگری هم می‌تواند داشته باشد. یکی از مهم‌ترین این دلایل، ترجیح ساکنان خانه برای ایجاد یک تغییر محسوس در نمای آن است. اینکه چند سال سکونت مداوم در یک محیط تکراری، آدمی را دچار نوعی دل‌زدگی کند، چندان عجیب نیست. تغییرات محیطی مثبت، تأثیر چشمگیری بر روحیه، رفتار و عملکرد انسان می‌گذارد. به همین علت بسیاری از افراد برای اِعمال تغییراتی از این قبیل، درصدد بازسازی ساختمان برمی‌آیند.

مقیاس بازسازی در این حالت نیز می‌تواند متفاوت باشد و به خواست و ترجیح شما بستگی دارد. هر چه مقیاس بازسازی وسیع‌تر باشد، باید پول و زمان بیشتری را صرف آن کنید. به همین دلیل اغلب افراد، اجرای پروژه‌های کوچک اما تأثیرگذار را برای بازسازی ترجیح می‌دهند. پروژه‌های متنوعی که از میان آن‌ها می‌توانیم از پارتیشن شیشه‌ای و روف گاردن نام ببریم.

کاژه ; بازسازی ساختمان ، اجرای روف گاردن و سقف متحرک استخر

روف گاردن؛ سبز زندگی کنید!

اجرای روف گاردن به معنای ایجاد فضای سبز روی پشت‌بام خانه است. با توسعه زندگی شهری، انسان و طبیعت از یکدیگر دور شده‌اند؛ اما همواره می‌توان این رابطه را حداقل تا حدی احیا کرد. اجرای روف گاردن (بام سبز) یک راهکار خوب برای مجاورت مجدد انسان با طبیعت است.

روف گاردن در مقیاس‌های مختلفی اجرا می‌شود. بسته به فضایی که روی پشت‌بام و حتی تراس و بالکن خانه در اختیار دارید، می‌توانید طرح‌های متنوعی را عملی کنید. به این ترتیب، از فضای آزاد و غالباً بلااستفاده روی بام، به بهترین شکل ممکن استفاده خواهید کرد. این فضا می‌تواند یک شبیه‌سازی حرفه‌ای از یک پارک کوچک، دنج و سرسبز باشد. اجرای روف گاردن، امکان ایجاد باغچه‌های کوچک را نیز برایتان فراهم می‌کند. به این ترتیب می‌توانید تجربه جالب و دلپذیری از باغبانی و کشاورزی در خانه خودتان داشته باشید.

اجرای روف گاردن در مقیاس وسیع، مزایای ارزشمندی را برای ساختمان و همین‌طور ساکنان آن به همراه دارد. مزایایی که از لذت هم‌جواری با فضای سبز، کاهش استرس و بهبود روحیه فراتر می‌روند. با اجرای روف گاردن به‌عنوان یکی از طرح‌های بازسازی ساختمان، ارزش ملکتان به شکل قابل‌توجهی بالا می‌رود. بنابراین چنانچه در آینده به هر دلیلی بخواهید خانه را به فروش برسانید، می‌توانید قیمت بالاتری روی آن بگذارید. ضمناً ایجاد فضای سبز روی پشت‌بام خانه، به خنک ماندن فضای درونی آن در فصول گرم کمک زیادی می‌کند. بنابراین در روزهای داغ تابستانی، کمتر مجبور به استفاده از کولر می‌شوید. در این صورت خطر اُفت فشارتان با دیدن مبلغ قبض برق در پایان ماه نیز کمتر می‌شود!

کاژه ; بازسازی ساختمان ، اجرای روف گاردن و سقف متحرک استخر

سقف متحرک استخر ( پوشش تلسکوپی استخر )

ورزش شنا در هر فصل سال مفرح و باعث نشاط میشود، مخصوصا این نشاط و شادی در کنار خانواده چند برابر نیز میگردد. در گذشته استفاده از استخر ها فقط در ماه های گرم سال امکان پذیر بود. با توسعه شهرنشینی و گسترش رفاه اجتماعی حضور استخر ها در آپارتمان ها و ویلا ها یک امکان ویژه و در برخی مکانها حتی ضروری نیز میباشد.

پوشش استخر ها را میتوان به شیوه ها و شکل های متنوعی ساخت. این تنوع در پوشش متحرک و استخر باز شو هم امکانپذیر است. استخر باز شو و یا همان سقف متحرک استخر که بستگی به بزرگی استخر و سازه ساخته شده میتواند اتوماتیک ( ریموت دار ) و یا دستی طراحی و ساخته شود.

سقف متحرک استخر این امکان را برای ما فراهم مینماید که در فصول سرد سال با بستن پوشش تلسکوپی استخر زیر برف و باران زمستان هم از هوای مطبوع ایجاد شده در زیر سازه و استخر بهره جست و هم در فصول گرم سال میتوان با گشودن و یا جمع کردن سازه تلسکوپی و جمع شونده استخر از آفتاب لذت بیشتری برد.

برای مشاوره و سفارش با اطلاعات تماس زیر ارتباط برقرار کنید.

88492314 – 09121509516 – www.kajeh.com

مطالب مشابه را ببینید!