مجله تاپ‌ناز‌

کدام خودروی هیبریدی، هیوندای سوناتا یا تویوتا کمری؟

کدام خودروی هیبریدی، هیوندای سوناتا یا تویوتا کمری؟

از زمان ساخته شدن خودروهای هیبریدی توجه تعداد زیادی از مردم معطوف به این خودروها شده است. این توجه، هم به دلیل ساختار متفاوت و همگام با طبیعت این خودروهاست و هم به خاطر طراحی ظاهری و آپشن‌های خاص و متفاوت آنها. در این میان شرکت‌های خودروسازی بزرگ دنیا در رقابت برای ارائه بهترین مدل هیبریدی، هر روز اخبار جدیدتری در مورد خودروهای هیبریدی خود می‌دهند تا بتوانند نبض بازار را به دست بگیرند. در این میان خودروسازان ژاپن و کره رقابتی تنگاتنگ دارند. ژاپن با تولید تویوتا پریوس و کمری هیبریدی و کره با هیوندای سوناتا و کیا اپتیما در صدر جدول بهترین‌های هیبریدی دنیا در تلاش برای رقابت با غول‌هایی مانند فورد فیوژن و شورولت وولت، به خوبی می‌درخشند.

 

سوناتا و تویوتا رقابت بزرگان آسیا

ژاپن و کره در زمینه تولید خودرو، همواره رقابتی نفسگیر و جاندار داشته‌اند. مقر حکمرانی مطرح‌ترین و موفق‌ترین خودروسازان آسیا در این 2 کشور قرار دارد. در رنکینگ جهانی تویوتا هم اینک در مقام دوم دنیا بعد از مرسدس بنز ایستاده است. هیوندای بعد از برندهایی مانند بی‌ام‌دبلیو، فولکس واگن، فورد، شورولت و تعدادی از بزرگان دنیا در رتبه سیزدهم جدول برترین برندهای مطرح دنیا ایستاده است. سوناتا محصول با کیفیت شرکت هیوندای محسوب می‌شود که سال‌هاست فروش بسیار خوبی را در آسیا و اروپا تجربه می‌کند. هیوندای در نسخه هیبریدی سوناتا تلاش کرده که هر چه بیشتر به استانداردهای دنیا نزدیک شود. این تلاش در نسخه 2020 این خودرو به اوج خود رسیده است. هیوندای در طراحی ظاهری سوناتا 2020 تغییرات زیادی داده و این خودرو با حفظ خشونت ظاهری همیشگی‌اش، کاملا از نسخه‌های قدیمی خود فاصله گرفته است. فضای داخل کابین کاملا یک خودروی لوکس و مدرن را پیش چشم شما قرار می‌دهد. گروه مهندسان و طراحان هیوندای با قرار دادن ترمز دستی الکتریکی، سیستم پشتیبانی اپل کارپلی و اندروید و همچنین صفحه نمایش 10 اینچی به علاوه سوییچ هوشمند با امکان روشن کردن خودرو از طریق تلفن همراه، سعی کرده‌اند که سوناتای 2020 را خودرویی متفاوت‌تر نشان دهند. سیستم کمک راننده بین خطوط که در کنار کروز کنترل هوشمند به راننده امکان کنترل و توقف خودرو با سرعت بالا را می‌دهد، در کنار سیستم‌های تشخیص نقاط کور، تشخیص عابر پیاده و سیستم کمک به راننده در کنترل سرعت در سربالایی‌ها از جمله امکانات تقویت سیستم ایمنی سوناتا هیبریدی 2020 است. از همه این‌ها جالب‌تر، قرار گرفتن پنل خورشیدی روی سقف سوناتاست. هیوندای ادعا می‌کند که با وجود این پنل با قرار گرفتن خودرو به مدت 6 ساعت زیر نور خورشید، سوناتا برای 1300 کیلومتر رانندگی شارژ می‌شود. از طرفی قرار دادن سیستم «کنترل تغییر فعال (ASC)» در این خودرو به کم شدن مصرف سوخت و بهبود عملکرد و شتاب خودرو کمک کرده است.

در مقابل تویوتا را داریم که عنوان کم‌استهلاک‌ترین و جاندارترین خودروهای دنیا را به دنبال تولیداتش یدک می‌کشد. تویوتا کمری یکی از محبوب‌ترین تولیدات کمپانی تویوتاست که همیشه در صدر لیست پرفروش‌های خودرو در دنيا قرار دارد. تویوتا همیشه در بحث طراحی انتقاداتی را به دنبال خود داشته، اما در نسخه‌های هیبریدی خودش نوآوری جالب توجهی را ارائه کرده است. تویوتا ابتدا با پریوس و سپس با کمری نشان داد که اگر بخواهد، می‌تواند در بحث طراحی هم بی‌رقیب باشد. طراحی ظاهری تویوتا کمری هیبریدی 2020 حقیقتا زیباست. ظاهر تهاجمی این خودرو جذابیت و هیجان خاصی به آن بخشيده است. این هیجان با استفاده از رنگ قرمز در داخل کابین هم حفظ شده و جذابیت کمری را دوچندان کرده است. تویوتا با کم کردن ارتفاع خودرو در کنار جذابیت مدرن و لوکس کمی هم حس اسپرت بودن به کمری بخشیده است. تویوتا که معمولا بیشتر به کیفیت و ماندگاری محصولاتش فکر می‌کند تا آپشن‌های رنگارنگ، در تویوتا کمری 2020 تقریبا بیشتر آپشن‌های خودروهای لوکس را در نظر گرفته تا چیزی از رقبایش کم نداشته باشد. در کنار آپشن‌های معمول این کلاس خودروها، سیستم هشدار از جلو و هشدار نقطه کور، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و دستیار رانندگی بین خطوط که با این سیستم کروز همراهی دارد و سیستم نور بالای خودکار، امنیت سرنشینان را بیشتر کرده است. تویوتا در کمری 2020 عملکرد سیستم تعلیق این خودرو را بهتر کرده که در نتیجه فرمان‌پذیری و سواری خودرو در جاده‌های پرپیچ و خم بسیار نرم‌تر و دلنشین‌تر شده است. سیستم صوتی مجهز به اپل کارپلی و اندروید با یک مانیتور 7 اینچی هم از امکانات کمری 2020 هیبریدی است.

 

برای داشتن چنین خودروهایی چقدر باید هزینه کرد؟

نمونه‌های هیبریدی تویوتا کمری 2020 و سوناتای 2020 هنوز در ایران عرضه نشده‌اند اما نسخه‌های قدیمی‌تر این خودروها در سایت دیوار و ديگر سايت‌های خريد و فروش خودرو قابل مقایسه هستند. به دلیل شیوع بیماری کرونا در اوایل سال 2020، عرضه بسیاری از خودروها هم مانند دیگر بازارهای دنیا، به مشکل خورد. اما قیمت اعلام شده شرکت هیوندای برای سوناتای 2020 در نسخه هیبریدی 25 هزار دلار و برای تویوتا کمری هیبریدی 2020 مبلغ 28 هزار دلار اعلام شده است. از نظر کیفیت طراحی به هر 2 خودرو می‌توان نمره بالایی داد. آپشن‌ها هم در هر 2 خودرو قابل توجه و کامل است. باید منتظر بود و رقابت میان این 2 غول خودروسازی را در نسخه‌های 2020 تماشا کرد. پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!