مجله تاپ‌ناز‌

شما کدام نوع گردنبند را برای خود انتخاب می کنید؟

شما کدام نوع گردنبند را برای خود انتخاب می کنید؟

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید پلاک طلا جدید باید بدانید این است که، این شما نیستید. که انتخاب می‌کنید بلکه این گردنبند است که شما را انتخاب می‌کند. این بدان معنی است که در هنگام انتخاب گردنبند علاوه بر ظاهر گردنبند عوامل دیگری مانند قد، فرم صورت، اندام، مدل لباس و … را باید در نظر بگیرید. بنابراین حتما باید تمام جوانب را در نظر بگیرید اما اول از همه بهتر است مدل‌های مختلف گردنبند را بشناسید و سپس با در نظر گرفتن موارد دیگر اقدام به خرید نمائید. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با برخی از مدل‌های گردنبند آشنا کنیم.

چوکر یا طوق گردن

طوق گردن یا چوکر در واقع نوعی گردنبند است که دور گردن و چسبیده به آن بسته می‌شود. بر اساساستانداردهای جهانی طول این گردنبند بین 36 الی 41 سانتی‌متر است. چوکر از مواد و متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود از جمله می‌توان به طلا، نقره، استیل، پلاتین و .. اشاره کرد. این نوع گردنبند با اقلام مختلفشی تزئین می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در استفاده از این مدل گردنبند باید خیلی حواستان به یقه لباس‌تان باشد و طول زنجیر آن 5 سانتی متر بیشتر از اندازه دور گردن باشد. این مدل گردنبند ها معمولا برای لباس‌های دکلته بسیار مناسب هستند.

گرنبند رو لباسی

گردنبند‌های رو لباسی، به گردنبند رو مانتویی هم مشهور هستند. ازمزایای این مدل گردنبندها این است که برای استفاده روزانه بسیار مناسب بوده و با هراستایل و لباسی در محیط‌های مختلف مانند خانه، محل کار، دورهمی دوستانه و … می‌توان از آن به راحتی استفاده کرد. گردنبندهای رومانتویی یا رولباسی معمولا مناسب تمامی یقه‌ها هستند، پس با خیال راحت می‌توانید ازاین مدل‌ها استفاده نمائید.

گردنبند زنجیری طلا

یکی از انواع گردنبندهای مینیمال و همه کاره، زنجیرهای ساده هستند. این نوع گردنبند طلا زنانه ظریف، برای استفاده روزمره بسیار مناسب بوده و می‌توانید آن را با پیراهن‌های مجلسی و استایل‎های رسمی هم ست کنید. این مدل گردنبندها برای تمام مدل یقه‌ها مناسب هستند و در جنس‌ها و طول‌های مختلف قابل تهیه می‌باشند.

گردنبند جواهر

این نوع گردنبندها با کنار هم قراردادن تعداد زیادی سنگ قیمتی و نیمه قیمتی ساخته می‌شوند. طول آن‌ها معمولا بین 35 تا 40 سانتیمتر است و برای پیراهن‌هایی که بند روی شانه ندارند یا یقه هفتی دارند مناسب است. این گردنبند‌ها معمولا دارای یک سنگ تزئین کننده‌ی اصلی نیستند و ابتدا تا انتهای آن‌ها یکسان و یکنواخت است.

پلاک یا آویز طلا

به جرات می‌توان گفت که تمام بانوان از خردسالی تا میان‌سالی حتما یکی از مدل‌های این سبک گردنبند را در جعبه جواهرات خود دارند. تنوع پلاک و آویز طلا و تطبیق پذیری آن‌ها با انواع لباس و استایل، باعث می‌شود که بیشتر از هر مدل گردنبند دیگری مورد استقبال قرار بگیرد. برای همین در هنگام خرید پلاک طلا جدید لازم نیست خیلی سخت‌گیرانه عمل کنید و می‌توانید با خیال راحت دست به انتخاب بزنید.

گردنبند سنگ و مروارید

شما کدام نوع گردنبند را برای خود انتخاب می کنید؟

گردنبند‌های سنگ و مروارید معمولا بسیار کلاسیک و رسمی هستند و همانطور که از نام‌شان پیداست یا از سنگ‌ها و جواهرات گران‌بها و فاخر تهیه شده‌اند یا از مرواریدهای زیبا و جذاب، که در هر دو صورت این مدل گردنبندها مناسب مجالس و

مهمانی‌های رسمی هستند. معمولا گردنبند طلا ظریف این سبک زیورآلات بسیار زیبا و جذاب هستند و برای لباس‌های یقه باز و بدون بند بسیار مناسبند. گردنبند‌های مروارید از محبوب‌ترین و رایج ترین سنگ‌های قیمتی در جهان محسوب می‌شوند و اکثر بانوان دست کم یک مدل از این گردنبند‌ها را در جعبه جواهرات خود دارند.

گردنبند تنیسی

گردنبند تنیسی دقیقا طرح و مدل دستبند تنیسی است. در واقع به گردنبندهایی که از یک ردیف الماس یا دیگر سنگ‌های گران‌بها که به صورت نواری در کنار هم چیده شده‌اند، گردنبند تنیسی گفته می‌شود. این مدل گردنبندها مناسب مجالس و مهمانی‌های رسمی و کلاسیک هستند. طرح‌های ساده و زیبای این سبک گردنبند طلا زنانه ظریف، بسیار شیک و جذاب بوده و چشم بیننده را خیره می‌کنند.

کلام آخر

هنگامی که جواهرات یا زیورآلات را به درستی انتخاب می‌کنید، ناخودآگاه مرکز توجه قرار خواهید گرفت و اطرافیان جذب ویژگی‌ها و زیبایی استایل شما خواهند شد. گردنبند نقطه کانونی بالاتنه لباس خانم‌ها می‌باشد. بنابراین با یک انتخاب زیبا و مناسب می‌توانید جذابیت لباس‌تان را بیشتر کنید.

مطالب مشابه را ببینید!