مجله تاپ‌ناز‌

کرم پودر دائم چیست | این کرم پودر چه عوارض و چه فوایدی دارد

کرم پودر دائم

کرم پودر دائم یکی از روش های پیشرفته برای حفظ شادابی و روشن شدن پوست است که به آن تکنیک bb glow هم می گویند و در ایران بیشتر با نام کرم پودر دائم شناخته می شود و یکی از روش های جدید برای زیبایی پوست است و در کشور ما هم خانم ها بسیار طرفدار این روش هستند.

وقتی شما از این نوع کرم پودر برای پوستتان استفاده می کنید می توانید تا زمان زیادی از کرم پودر استفاده نکنید، در این روش به صورت کامل جای تمام لک ها از بین می رود و پوست شما صاف و شفاف می شود. باید بگوییم که هیچ روش زیبایی بدون عوارض نیست و به همین دلیل در ادامه عوارض این تکنیک را هم شرح داده ایم.

تکنیک کرم پودر دائم و نحوه انجام دادن آن

کرم پودر دائم یکی از جدیدترین تکنیک های زیباسازی پوست و برطرف نمودن مشکلات پوست است که در آن کرم پودر دائم توسط میکرونیدلینگ به واسطه سوزن های نانو روی لایه های پوست تزریق می شود، عمق تزریق این پودر به صورت کامل سطحی است و باعث خونریزی و تحریب اپیدرم پوست نمی شود و به صورت کلی در طی 3 جلسه روی پوست اجرا می شود.

ظاهرا این کرم پودر مانند رنگ هایی است که از آن به منظوزر تتو استفاده می کنند که البته این روش و ترکیبات آن با هم متفاوت هستند یعنی اینکه نمی توان این روش را توسط میکروپیگمنیشن انجام داد. ترکیبات این پودر گیاهی و شیمایی هستند و برخی از ترکیبات شامل پلی آمید، آلبوتین و ناسین هستند که برای روشن کردن پوست صورت استفاده می شود.

این روش برای چه کسانی مفید است؟

این روش برای افرادی که پوستشان کک مک، جای جوش، پیشی، حلقه های سیاه رنگ دور لب و دور چشم و افرادی که به دلیل بالا رفتن سن پوستشان تیره شده است و کسانی که به دلایل مختلفی رنگدانه های پوستی خود را از دست داده اند مناسب می باشد زیرا می تواند عیوب صورت را بپوشاند.

قدرت روشن کنندگی و میزان دوام کرم پودر دائم

این روش می تواند 6 تا 8 ماه روی پوست ماندگار باشد و دیگر شما نیاز به استفاده از هر نوع پوشش ندارید. قدرت روشن کنندگی این روش طوری است که می تواند 2 تا 3 درجه پوست شما را شفاف تر و روشن تر کند.

هزینه روش BB GLOW

هزینه این روش بستگی به مواد مصرفی دارد که پزشک شما استفاده می کند، اگر در تکنیک پودر دائم از ماده مصرفی مزووایت یا bb glow استفاده کنید هزینه های شما متفاوت است، البته باید بگوییم که هر دو را از یک روش انجام می دهند ولی نوع مصرفی آنها تفاوت دارد، لازم به ذکر است که مواد مزووایت دارای ماندگاری بیشتری نسبت به bb glow هستند و مزووایت برای پوست حساسیت را به حداقل می رساند.

هزینه این روش می تواند بین 600 تا 1200 هزار تومان در هر جلسه باشد، باید توجه کنید برای انجام این روش حتما به افراد معتبر و متخصص مراجعه کنید و از مواد مرغوب درجه یک اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که مواد نامرغوب باشند ماده مصرفی می تواند جای لکه و سوختگی روی پوست صورت ایجاد کند!

کرم پودر دائم

مراقبت پس از انجام کرم پودر دائم

افرادی که این روش را استفاده کرده اند باید یک سری نکات را بدانند.

این روش پوست را تحریک می کند و باید از کرم ضد آفتاب خوب استفاده کنید و استفاده کردن از کرم های ترمیم کننده و آبرسان هم باید در نظر داشته باشید. پس از انجام این روش نیازی به استراحت نیست و می توانید خیلی راحت کارهای روزانه خود را انجام دهید.

یخوانید: رازهای علمی در مورد زیبایی پوست صورت

فواید روش کرم پودر دائم:

  • سفید شدن و درخشان شدن پوست
  • از بین رفتن نشانه های پیری و جوان سازی پوست
  • یکنواخت و یکدست شدن رنگ دانه های تمام قسمت های صورت
  • ماندگاری برای مدت بسیار طولانی
  • صافی یکدست پوست
  • قابلیت استفاده برای انواع پوست ها
  • مناسب برای مردان و زنان

موارد منع مصرف که باید بدانید:

در صورت داشتن هر کدام از شرایط زیر از استفاده از تکنیک خودداری نمایید.

  • بیماری دیابت
  • بیماری های مختص به سیستم ایمنی
  • سرطان پوست
  • بیماری های پوستی
  • ایجاد واکنش نسب به مواد تشکیل دهنده مواد

کرم پودر دائم

عوارض و مضرات

در موقع تزریق رنگدانه های کرم پودر زیر پوست می تواند مشکلات زیادی را برای پوست ایجاد کند که به دلیل ترکیبات موجود در این پودرها است که دارای ترکیباتی مانند فلزات، آهن، زینک، سرب، جیوه و … می باشد که برای پوست می توانند خیلی مضر باشند، وقتی که غلظت این ترکیبات در ماده مصرفی زیاد شود برای پوست خطر دارد زیرا اثرات سمی برای پوست خواهد داشت.

عارضه استفاده از این روش در طولانی مدت برای فرد ثابت خواهد شد زیرا ادعا کردن بدون عوارض بودن این روش هم درست نیست. استفاده از کرم پودر دائم برای خیلی از افراد که پوست های مختلف دارند برای انواع مختلف پوست تولید نمی شود به همین دلیل ممکن است روی بعضی از پوست ها باعث ایجاد حساسیت شود.

برعکس تتو و روش میکروپیکمنتیشن که فقط روی قسمت خاصی انجام می گیرد و در صورت بروز عوارض می توان به راحتی آن را کنترل کرد، در روش کرم پودر دائم اگر حساسیت ایجاد شود تمام پوست صورت درگیر می شود که در نتیجه باعث التهاب کل صورت می شود و کنترل کردن آن هم می تواند بسیار هزینه داشته باشد.

روش کرم پودر دائم را بیشتر در آرایشگاه ها انجام می دهند چنانچه این روش به دست افراد غیر متخصص انجام گیرد می تواند عوراض بدی برای پوست شما به همراه داشت باشد.

این روش در ایران شامل 25 برند می باشد که styve و vougue pigmentation می باشند و باید سعی کنید از برندهای ناشناخته استفاده نکنید.

مطلب پیشنهادی: چه کار می کنیم که پوست صورت زشت می شود و چه کنیم چهره زیبا شود

مطالب مشابه را ببینید!