مجله تاپ‌ناز‌

راهکارهای جالب و کاربردی برای کلفت شدن صدا

داشتن صدایی بم و کلفت برای مردان نقش مهمی در صحبت کردن دارد و در غیر این صورت باعث بروز مشکلاتی برای آنها م شود، به همین دلیل در این مطلب تاپ ناز می خواهیم با راهکارهایی کلفت شدن صدا آشنا شویم.

همان گونه که می دانید تمام افراد مایل هستند که صدای بدون خش و ملایم داشته باشند و برای رسیدن به این هدف روش های مختلف را امتحان می کنند و ممکن است به نتیجه دلخواه نرسند و به همین دلیل در ادامه روش های کلفت کردن صدا را معرفی می کنیم.

چنانچه شما هم جزو افرادی هستید که برای داشتن صدای کلفت روش های مختلف را امتحان کرده اید ول نتیجه دلخواه را نگرفته اید به شما پیشنهاد می کنیم با ما همراه شوید.

روش های خاص کلفت شدن صدا

آن دسته از مردانی که صدای زنانه و نازکی دارند با مشکلاتی از جمله پرت شدن حواس مخاطب، مشکلات تلفنی، کاهش اعتماد به نفس و جدی گرفته نشدن هم روبرو می شود و به همین جهت باید راهکارهای مفید و موثر برای کلفت شدن صدا را بدانند تا یک صدای بدون خش و زیبا داشته باشند.

تنفس از دیافراگم

شیوه نفس کشیدن نقش مهمی در کلفت بودن صدا دارد و برای داشتن صدای کلفت باید تنفس دیافراگمی داشته باشید، افرادی که صدای نازک دارند از ناحیه سینه نفس می کشند که باعث فشار آمدن به حنجره و گلو می شود و در نتیجه صدای بم و کلفت نخواهند داشت همچنین فرد برای مدت زیاد از صحبت کردن خسته می شود که برای تشخیص تنفس سینه یا دیافگرامی یک تنفس عمیق کشیده و در صورت بالا آمدن شانه و قفسه سینه به مقدار زیاد شما تنفس سینه دارید.

راهکارهای جالب و کاربردی برای کلفت شدن صدا

داشتن تغذیه مناسب

تنظیم کردن تغذیه در ضخیم کردن صدا بسیار مهم است و به همین دلیل باید به میزان مناسب آب بنوشید زیرا باعث می شود که بزاق دهان به اندازه باشد و به چرخیدن بهتر در کام شما کمک می کند، همچنین استفاده از مواد غذایی که به کاهش بزاق دهان منجر شود سبب نداشتن عملکرد صحیح زبان می شود، پس کنترل تغذیه و نوشدن آب بسیار مهم و ضروری می باشد.

نان و مواد نشاسته دار

مصرف مواد غذایی دارای نشاسته باعث ترشح شدید بزاق و مرطوب شدن آن می شود که با مصرف این دسته از مواد رطوبت به وجود آمده تا ساعت ها باقی مانده و مصرف آن پیش از سخنرانی و برای داشتن صدای ضخیم مانعی ندارد، فقط باید دقت کنید که سطح آب بدن شما در حدی نرمال بماند.

مصرف نوشیدنی های گرم

استفاده کردن از کافئین قبل از سخنرانی مناسب نیست ولی نوشیدن دمنوش گیاه با عسل می تواند تاثیر شگفت انگیزی در گرم شدن تارهای صوتی داشته و جزو ترکیبات مفید در کلفتی صدا به حساب می آید.

تقویت تارهای صورتی

از دلایل اصلی برای داشتن صدای زنانه در مردان تقویت نبودن تارهای صوتی آنها است و منظور از تارهای صوتی در حقیقت تار نیستند، همان گونه که می دانید حنجره ما از دو لایه تشکیل شده است که باید آن را تقویت کنیم و به همین جهت، تمرین بلند خوانی از جمله تمرینات مفید برای تقویت تارهای صورتی و حنجره است که با خواندن یک کتاب با صدای بلند به مدت سه تا پنجاه دقیقه هر روز باعث تقویت تارهای صوتی می شود.

تقویت شنوایی

تقویت کردن گوش نقش مهمی در ایجاد صدای کلفت دارد و یکی از  روش های مدیریت صدا، تقویت شنوایی است زیرا همان گونه که می دانید صدا توسط مغز تولید می شود و مغز هم طبق حافظه شنیداری عمل می کند و به همین دلیل، قم اصلی تقویت کردن گوش هم می باشد تا صدای شما کلفت تر شود.

پرهیز از مصرف مواد مخدر و قلیان

بعضی از افراد برای کلفت شدن صدا سراغ مواد مخدر، سیگار و یا قلیان می روند که در اصل مواد مخدر و مکمل های بدنی تاثیری در صدای کلفت ندارند و وقتی که یک فرد سیگاری شروع به آواز خواندن می کند شاید در ابتدا صدای او ضخیم باشد ولی بعد از زمان کمی فرد شروع به نفس نفس زدن می کند، زیرا حجم تنفسی طبیعی آن با مصرف سیگار کمتر می شود و به همین دلیل برای ضخیم کردن صدای خود بهتر است این روش را انجام ندهید.

 

پیش از سخنرانی باید از چه مواد غذایی خودداری کنید.

  • شیر
  • مواد سرد و یخی
  • مرکبات
  • فست فود و مواد سرخ کردنی
  • نوشیدنی های الکلی

مطالب مشابه را ببینید!