مجله تاپ‌ناز‌

کلیسای سنت جان لاتران در تورهای لحظه آخری

شهر رم در ایتالیا:

در شهر رم کلیساهای زیادی وجود دارد که یکی از  آنها کلیسای سنت جان لاتران روم است. در اینجا می خواهیم شما را با این کلیسای تاریخی آشنا کنیم، به شما توصیه می کنیم به  این مکان دیدنی سفر کنید و از نزدیک جذابیت های این مکان فوق العاده را ببینید. ادامه مطلب را که توسط سایت ” سفر باتو ” تهیه شده است بخوانید.

کلیسای سنت جان لاتران در تورهای لحظه آخری

رم  مرکز کاتولیک رومی، شهر واتیکان است. اگر چه واتیکان امروز کشور جداگانه و مستقل است، امروزه رم همچنان برای بسیاری از کلیساها در سراسر شهر گسترش یافته است. این کلیساها از قرنها پیش وجود داشته اند و سازه های آن به طرز شگفت آوری در طول زمان حفظ شده اند. امروز تورهای مسافرتی زیادی وجود دارند که یکی از آنها  قیمت آفر تور لحظه آخری  است که شما را به دیدن این شهر زیبا دعوت می کند. جاذبه های زیادی در این شهر وجود دارند که یکی از آنها کلیسای سنت جان لاتران روم  است.

به گزارش سفر باتو ، یکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر روم در ایتالیا این کلیسای  ) به ایتالیایی: di San Giovanni in Laterano  ) است که رتبه ی آن از تمام کلیسای روم بالاتر است و یکی از هفت کلیساهای زیارتی است. هنگام سفر با تور روم با این کلیسا بروید. در روم ساختمان های زیادی وجود دارند که از نظر معماری و تزیینی زیبا هستند اما این کلیسا با طراحی باروک، چشم انداز فوق العاده ای دارد که همه را به سوی خود می کشاند. این کلیسای جامع رم به عنوان مهمترین و مادر همه کلیساها در جهان شناخته شده است. محل اقامتگاه پاپ، رهبر کلیسای جهانی کاتولیک بوده، به همین دلیل تخت پاپ در این کلیسا قرار دارد، اگر چه پاپ به ندرت در شهر واتیکان بازدید و و زندگی می کرد. درهای ورودی اصلی آن برنز است و از ساختمان مجلس سنای روم آمده است. در کلیسا دوازده مجسمه وجود دارد و این مجسمه ها رسولان و شاگردان را نشان می دهند. مجسمه های توسط Bernini  ساخته شده اند در حالی که نقاشی های دیواری توسط میکل آنژ کشیده شده اند. در سمت چپ مجسمه ای از کنستانتین بزرگ است که در ویرانه های حمام دیوکستین یافت می شود. از داخل کلیسای جامع، به Chistro Lateran بروید و ستون های سنگ مرمر دوست داشتنی را در راهروهای 36 متری با قدمت قرن 13 ببینید. سنت جان لاتران در اصل، قرن چهارم توسط کنستانتین ساخته شد و محل اصلی اصلی پاپ تا قرن 14 میلادی بود. هیچ چیز به اندازه محراب آیین مقدس با ارزش نیست  که یک میز چوبی دارد که حضرت مسیح برای شام آخر از آن استفاده کرده است و تنها پاپ از این محراب والا مقام استفاده می کرد. در این مکان مقبره اشخاصی مانند: الکساندر سوم، پاپ سرگیوس IV ، پاپ کلمنت دوازدهم کروسینی، پاپ مارتی V، اینوسنت سوم و پاپ لئوی سیزدهم  قراردارد. بازدید از کلیسا  به این دلیل ارزشمند است که ستون های مارپیچی منحصر به فرد و موزاییک های کلاسیک موجود در آن را تحسین کنید. کلیسا همه ی روزها از صبح تا ظهر و دوباره  بعدازظهر از ساعت 3.30 تا 6.30 باز است و بازدید از آن رایگان است که با تور روم می توانید به مکان سفر کنید. از مرکز شهر دور است و تا ایستگاه مترو سن ژیوانی خط A، 5 دقیقه پیاده روی  دارد، اتوبوس های زیادی نیز دارد. هنگام سفر با تور روم، بازدید از این مکان تاریخی و معماری را از دست ندهید.

 

پله های مقدس:

روبروی آن  ساختمانی است که به محض وارد شدن به آن باید از پله های مقدس بالا بروید که 28 پله از سنگ مرمر وجود دارد، روایت شده که حضرت مسیح  برای رفتن به محاکمه توسط پونتیوس پیلاطس از این پله ها عبور کرده است. طبق سنت، مادر کنستانتین، سنت هلن، این پله ها را در سال 326 از اورشلیم به روم ارمغان آورده است و از سال 1589 در این مکان قرار دارد. امروزه مسافران زیادی با تور روم  از سراسر جهان به این مکان می آیند تا با زانوهایشان از پله ها بالا روند. شما نمی توانید با پاهایتان از پله ها پایین بیایید، باید زانو بزنید و با زانو بالا بروید. اغلب اوقات این پله ها شلوغ هستند و زمان زیادی را می گیرد تابه بالا برسید، هرکس که به بالا برسد می خواهد آنجا عبادت کند. در بالا کلیسای قدس الاقداس وجود دارد که به عنوان اولین کلیسای خصوصی پاپ شناخته می شود و نام آن از 28  پله های مقدس سنگ مرمر حاصل می شود. هنگام سفر با تور روم از این پله ها بازدید کنید.

کلیسای سنت جان لاتران در تورهای لحظه آخری

تعمیدگاه

درست در پشت کلیسای سنت جان لاتران یک تعمیدگاه هشت ضلعی  قرار دارد که به دستور کنستانتین ساخته شده و شامل برخی از موزاییک های زیبای قرن پنجم است که ارزش بازدید را دارد و اکثر مردمی که از در جلویی کلیسا وارد و خارج می شوند این مکان را از دست می هند. این کلیسای مدرن تنها بخش کوچکی از کلیسای سنت جان لاتران  است که برای غسل تعمید (غسلی برای بخشش از گناهان) ساخته شده است. با توجه به مراسم مذهبی این تعمیدگاه باید یک دروازه داشته باشد که توسط یک قفل بسته شود و اگر ممکن است با تصویری از غسل تعمید مسیح توسط سنت جان تزیین شود. این تعمیدگاه برای نسل های زیادی از روحانیون، تنها تعمیدگاه شهر روم بود که ساختارهشت ضلعی آن  بر روی حوض بزرگ هشت ضلعی برای شناور شدن کامل  بود و این مدل متفاوتی برای ایتالیا بود. سقف تعمیدگاه داستانی از نبرد پل میلویان را نشان می دهد و در سال 432 ساخته شده است.  بازدید آن با تور روم  رایگان است، به داخل بروید و از آن دیدن کنید چون داخل آن برخلاف بیرون قدیمی اش ارزش دیدن را دارد. با تور روم به این شهر زیبا سفر کنید و از جذابیت های آن دیدن کنید.

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!