مجله تاپ‌ناز‌

کیا ریو 2018 | تصاویر مشخصات کیا ریو 2018 هاچ بک و سدان زیبا

کیا ریو 2018 | تصاویر مشخصات کیا ریو 2018 هاچ بک و سدان زیبا

اولین سری خودروی ریو شرکت کیا در بازار جهانی نتوانست به فروش بالا و موفقیت برسد و البته در ایران هم حضور داشت. اما نسل جدید خودروی ریو هاچ بک و سدان در نمایشگاه نیویورک معرفی شد که احتمالا وارد بازار کشورمان نیز می شود.

 

قیمت، مشخصات و تصاویر کیا ریو هاچ بک و سدان 2018

پاییز سال قبل، کیاموتورز در نمایشگاه خودروی پاریس خبر از عرضه‌ی نسل جدید ریو دارد و حالا این خودرو با طراحی جدید، برای فروش در بازار جهانی آماده می‌شود. ریو، پس از پیکانتو ارزان‌ترین محصول در سبد این خودروسازا کره‌ای خواهد بود.

نسل اول کیا ریو، در سال ۲۰۰۰ رونمایی و تا سال ۲۰۰۵ در کره تولید شد. این خودرو با تغییر در بدنه و به صورت استیشن در اروپا و امریکا نیز حضور داشت، اما از سال ۲۰۰۵ به ایران وارد و به مدت ۷ سال، بدون ایربگ و ترمز ABS، توسط سایپا عرضه شد. جالب است بدانید که این خودرو با همان شکل و شمایل همچنان در کشور اکوادور تولید می‌شود. نسل سوم ریو، هم‌اکنون به تعدادی محدود وارد کشورمان شده است، اما حالا می‌توان به حضور نسل چهارم این خودرو نیز امیدوار بود. مانند نسل سوم، مدل جدید ریو در دو کلاس بدنه‌ی صندوقدار و هاچبک طراحی شده است. نسبت به قبل سطح فناوری‌های به کار رفته در ریو، بهبود یافته و با پیشرانه‌ای مناسب، ایمنی بالاتری هم دارد.

کیا ریو 2018 | تصاویر مشخصات کیا ریو 2018 هاچ بک و سدان زیبا

کیا ریو هاچ بک 2018

اورث هدریک، مدیر بخش امریکای کیاموتورز (KMA) به خبرنگاران گفت:

قیمت تمام شده، همیشه برای کیا اهمیت داشته است. مدل جدید ریو در دو تیپ سدان و پنج‌در، علاقه‌مندان خرید یک خودروی اقتصادی در سایز متوسط را جذب می‌کند، اما چیزی فراتر از یک محصول کوچک و ارزان‌قیمت، در اختیار آن‌ها می‌گذارد. نسل چهارم ریو، در طراحی ظاهری بهبود چشم‌گیری نسبت به مدل قبلی دارد و علاوه بر فناوری‌های مدرن، راحتی و آرامش بالایی ارائه می‌کند. با قیمتی که برای ریو پرداخت می‌شود، سطح توقع از یک خودروی کوچک افزایش می‌یابد.

کیا ریو 2018 | تصاویر مشخصات کیا ریو 2018 هاچ بک و سدان زیبا

عکس کیا ریو سدان 2018

زبان طراحی جدید کیا، که به دماغ ببر (Tiger Nose) شهرت یافته است، به خوبی در مدل جدید ریو نیز دیده می‌شود. جلوپنجره و چراغ‌های جلو کاملا شبیه به مدل‌های جدید پیکانتو و سراتو هستند، ضمن اینکه با بدنه‌ی کوچک خودرو، هماهنگی مناسبی دارند. ابعاد ریو در مدل جدید، تفاوت زیادی با نسل قبل ندارد و به نظر می‌رسد در شاسی و  پلت‌فرم، یکسان باشند. مدل سدان ۴.۴۷ متر طول دارد که نسبت به قبل ۱.۵ سانتیمتر بزرگ‌تر شده است و مدل هاچبک ۴.۰۶ متر است که تفاوت چندانی با نسل سوم ندارد.

کیا ریو 2018 | تصاویر مشخصات کیا ریو 2018 هاچ بک و سدان زیبا

فضای داخلی در مدل جدید، بسیار بهتر از قبل به نظر می‌رسد و با حضور نمایشگر ۷ اینچی، مدرن و هماهنگ با خودروهای روز جهان است. ناوبری ماهواره‌ای و سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، در این کلاس قیمت کاملا راضی کننده خواهد بود، ضمن اینکه ریو، توانایی ارتباط با تلفن‌های هوشمند از طریق بلوتوث، AUX، رابط اندروید‌اتو (Android Auto ) و اپل کارپلی را نیز دارا می‌باشد.

کیا ریو 2018 | تصاویر مشخصات کیا ریو 2018 هاچ بک و سدان زیبا

ایمنی ریو در حالت استاندارد با ۶ ایربگ تامین می‌شود که ۴ کیسه‌ی هوا در جلو و باقی به صورت پرده‌ای در عقب هستند. دوربین دنده‌ی عقب، کروز کنترل، ترمز خودکار با جلوگیری از برخورد، حفظ سکون خودرو در شیب و سیستم هوشمند حفظ تعادل خودرو، آپشن‌های انتخابی خواهند بود. کیا عنوان کرده است که رینگ‌های اسپرت ۱۵ اینچ و ترمز ABS روی هر چهار چرخ، به طور استاندارد روی ریو قرار خواهد گرفت.

کیا ریو 2018 | تصاویر مشخصات کیا ریو 2018 هاچ بک و سدان زیبا

قیمت نهایی ریو هنوز مشخص نیست، اما بعید است که افزایش قیمتی در پی داشته باشد. هر مدل، در سه تیپ LX، S و EX عرضه می‌شوند که در نوع پیشرانه و سطح آپشن‌ها متفاوت هستند. مانند گذشته، قوی‌ترین پیشرانه روی نسخه‌ی EX وجود خواهد داشت که شامل موتور ۱.۶ لیتر به قدرت ۱۳۰ اسب بخار با گشتاور ۱۶۱ نیوتن‌متر است. این مدل از ریو، چنانچه با آپشن‌های کامل مثل رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچ همراه شود، حدود ۱۹ هزار دلار قیمت خواهد داشت و ظرف ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ارزان‌ترین مدل ریو با نام LX، پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری با حدود ۹۰ اسب بخار قدرت به همراه دارد که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بیش از ۱۲.۵ ثانیه زمان می‌برد و با آستانه‌ی قیمت ۱۵ هزار دلار فروخته خواهد شد.

کیا ریو هاچ بک و سدان 2018

مطالب مشابه را ببینید!