مجله تاپ‌ناز‌

گرفتن پروانه کسب + تمام مراحل و شرایط اخذ پروانه کسب و مدارک لازم

گرفتن پروانه کسب

پروانه کسب یا جواز کسب سندی معتبر است که برای شروع کسب و کارهای موقت و یا دائمی صادر می شود. گرفتن پروانه کسب شرایطی دارد که فرد متقاضی با مراجعه به صنف مربوط می تواند تقاضا کند و مدارک لازم را ارائه کند.

به صورت کلی برای دریافت کردن پروانه کسب شما می توانید از طریق اتحادیه های صنفی اقدام کنید و این نشان می دهد با توجه به زمینه فعالیت، شما می توانید از اصناف مختلف برای این کار کمک بگیرید، همچنین  می توانید این فرآیند را به شکل الکترونیکی هم انجام دهید و تمام افراد با داشتن شرایط لازم می توانند پروانه کسب بگیرند.

 

گرفتن پروانه کسب + مراحل و شرایط

با مراجعه به سامنه صدور پروانه کسب و اسکن کردان مدارک لازم شما با داشتن کد رهگیری می توانید دیگر فعالیت های خود را پیگیری کنید و کارشناسان هم در این زمینه وظیفه دارند تا راهنمایی لازم را انجام دهد و در طی 15 روز بعد از اقدام به ثبت نام شما می توانید جواز کسب صادر شده را از طریق پست الکترونیکی دریافت کنید.

 

شرایط لازم برای اخذ پروانه کسب به شرح زیر می باشد:

  • سند مالکیت و اجاره نامه که نشان دهنده وجود مکان مورد نظر برای راه اندازی کار است. همچنین در صورت نیاز می توانید از عقدنامه نیز استفاده کنید.
  • در صورت داشتن اجاره نامه که از اسناد عادی محسوب می شود باید تعهد نامه مبنی بر مسولیت شغلی و حقوقی را ارائه نمایید.
  • داشتن مجوز کسب بلا مانع
  • پرداختن بدهی مالیاتی
  • در صورت نیاز داشتن مدرک آموزشی مرتبط با حرفه
  • در دست داشتن مدارک شخصی برای احراز هویت مانند شناسنامه، کارت ملی، عکس، معاینه پزشکی، کارت پایان خدمت، عدم سوء پیشینه، مدارک فنی و پرداخت هزینه دریافت سند

با ارائه دادن این مدارک، پرونده شما برای بررسی های لازم توسط رئیس اتحادیه بررسی می شود و در صورت تکمیل بودن مداریک و اجاره نامه و سند مالکیت، پروانه کسب صادر می شود و می توانید جواز را دریافت کنید.

در صورتی که شما قصد راه اندازی یک موسسه با نیاز آموزشی دارید باید مدرک آموزشی و تحصیلی لازم را در این زمینه داشته باشید و هزینه جواز کسب را نیز وارز کنید.

مطالب مشابه را ببینید!