مجله تاپ‌ناز‌

پرستو صالحی : کم کار شده ام چون حق انتخاب ندارم

پرستو صالحی

گفتگو با پرستو صالحی در مود کم کار شدنش

به گزارش تاپ ناز پرستو صالحی بازیگر سینما و تلویزیون که مدت‌هاست درعرصه تصویری دیده نمی‌شود، گفت: سال 95 کار نکردم و سال 94 یک فیلم سینمایی به نام” مسلخ” را کار کردم ویک تله فیلم به نام “جدایی” که هنوز زمان اکران و پخش آن‌ها مشخص نشده است.

وی با اشاره به این که تولیدات سیما با تعداد افرادی که در این زمینه فعال هستند هیچ تناسبی ندارد بیان کرد: کار نیست و تعداد تولیدات براساس تعداد بازیگران بسیار کم شده است و تناسبی بین تولیدات و تعداد افرادی که در این زمینه فعال هستند وجود ندارد. درنتیجه دو سوم عوامل سینما و تلویزیون امروز، بیکار هستند.

بازیگر فیلم سینمایی “اعتراض” اظهار کرد: دلیل این کم‌کاری ربطی به تغییر مدیریت ندارد، چرا که بیشترین مشکل، مسائل مالی است که گریبان همه را گرفته است و باید بودجه لازم در اختیار تلویزیون قرار بگیرد تا بتوان شاهد اتفاقات خوبی در آن بود. آن‌طور که من شنیدم قرار است به زودی بودجه مورد نیاز در اختیار تلویزیون قرار بگیرد، حال چقدر این اتفاق محقق شود نمی‌دانم.

پرستو صالحی ادامه داد: تعداد افراد بیکار این حوزه بسیار هستند و افراد فعال در پشت دوربین هم جزو همین گروه هستند و این تعداد هر روز بیشتر شده است و ربطی هم به خانم یا آقا بودن ندارد، از پیشکسوت تا جوان همه بیکار هستند. زمانی در ماه رمضان از تمام شبکه‌های تلویزیونی سریال تولیدی پخش می‌شد و امسال این تعداد تنها به دو سریال تنزل یافته است.

بازیگر مجموعه” زیر آسمان شهر” افزود: اگر شرایط مالی خوب باشد و از نویسنده خوب و همچنین عوامل حرفه‌ای و بازیگران خوب بهره بگیرند، تا کار خوبی ساخته شود، مخاطب قطعاً به تلویزیون برمی‌گردد. در سال‌های گذشته به دلیل اینکه آثار موفقی در شبکه رسانه‌های خانگی منتشر نشده بود مخاطب نسبت به آن هیچگونه واکنشی نداشت و بیشتر از استقبال، اعتراض وجود داشت، اما با ورود سریال موفقی چون “شهرزاد” شاهد این بازگشت اعتماد بودیم و دیدیم که مخاطب وقتی کار خوب ببیند از آن قطعاً استقبال می‌کند. بهتر است که اجازه بدهند مانند همه جای دنیا که شرکت‌ها و بخش خصوصی در این حوزه فعال هستند، بخش خصوصی وارد شود و در این زمینه فعالیت داشته باشد. بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری درست، می‌تواند به این کشتی شکسته کمک کند و با ورود آن قطعاً این همه آدم شاکی و دردمند باقی نمی‌ماند. نمی‌دانم چه اصراری است که رسانه حتماً باید به شکل درونی اداره شود. این اصلاً خوب نیست و نمی‌دانم چرا این‌قدر اصرار دارند که این راه شکست‌خورده را ادامه دهند.

صالحی درباره سینما نیز گفت: در سینما آدم‌ها با بخش خصوصی همکاری دارند و شرایط بسیار متفاوت است و ما انتخاب‌گر می‌شویم. ما در تلویزیون همیشه باید منتظر بنشینیم تا اتفاق رخ دهد و انتخابمان کنند و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد عملاً من نمی‌توانم کار کنم چرا که حق انتخابی نداریم، ولی در سینما اینگونه نیست.

این هنرمند در ادامه درباره فعالیت در عرصه تئاتر نیز عنوان کرد: درزمینهٔ تئاتر به خاطر شرایط فیزیکی مادرم نمی‌توانم مسئولیت اجرای زنده را بپذیرم و به همین دلیل این آمادگی را ندارم و فعالیت نمی‌کنم.

مطالب مشابه را ببینید!