مجله تاپ‌ناز‌

آیا خرید گهواره و صندلی ماشین در سیسمونی نوزاد ضروری است؟

آیا خرید گهواره و صندلی ماشین در سیسمونی نوزاد ضروری است؟

گهواره و صندلی ماشین هر دو از کالاهای مهم  پر کاربرد در میان اقلام موجود در سبد سیسمونی نوزاد هستند و برای پاسخ دادن به چند نیاز بسیار مهم کودک طراحی شده‌اند. اما سوالی که مطرح است این است که این دو کالا به چه نیازهایی پاسخ می‌دهند؟ آیا این نیازها در حدی است که خرید آن‌ها ضرورت داشته باشد؟ پاسخ کوتاه و مختصر آن این است که بله. هرچند گاهی پیش می‌آید که پدر و مادری بدون تهیه‌ی این دو کالا فرزند خود را بزرگ کنند اما از آن‌جا که تهیه‌ی گهواره و صندلی ماشین ایمنی و آسایش چشمگیری برای کودک به ارمغان می‌آورد، می‌توان گفت که تهیه‌ی آن‌ها ضرورت دارد. در ادامه با جزئیات بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا خرید گهواره ضروری است؟

گهواره وسیله‌ای است که کاربرد اصلی آن آرام کردن و خواباندن کودک است. زمانی که کودک در گهواره قرار می‌گیرد و در معرض تکان‌های ملایم و منظم و یکدست گهواره قرار می‌گیرد، از شدت بی‌تابی و بی‌قراری‌اش کاسته می‌شود و احساس آرامش و امنیت می‌کند. این مساله زمینه‌ی لازم برای به خواب رفتن کودک را مهیا می‌کند.

آیا خرید گهواره و صندلی ماشین در سیسمونی نوزاد ضروری است؟

بهبود کیفیت خواب نوزاد

ممکن است والدین این طور تصور کنند که خودشان می‌توانند از پس آرام کردن فرزندشان بربیایند و بدون استفاده از گهواره می‌توانند کودک را تکان دهند تا به خواب برود، اما واقعیت این است که کیفیت خواب نوزاد زمانی که روی گهواره قرار دارد به مراتب بیشتر است. محیط خواب گهواره محیطی آرام و به دور از شلوغی محیط است و ظاهر ثابتی دارد. این نکته باعث می‌شود که کودک نسبت به این فضا شرطی شود و هر زمان که در آن قرار گرفت احساس آرامش و راحتی کند. به علاوه، کیفیت ثابت و ملایمی که تکان‌های گهواره دارد در آرام کردن کودک نقشی اساسی ایفا می‌کند. این نکته‌ای است که در مورد انواع مختلف گهواره از ساده و سنتی گرفته تا مدل‌های پیشرفته‌تری همچون گهواره‌ برقی صادق است.

صرفه‌جویی در زمان والدین

علاوه بر نکته‌ی بالا، مساله‌ی دیگری که مطرح است این است که گاهی ممکن است کودک شروع به بی‌قراری و بی‌تابی کند اما والدین فرصت و زمان یا انرژی کافی برای آرام کردن وی نداشته باشند. شاید بتوان استثناهایی قائل شد و گفت برخی اوقات والدین خود به دست خود کودک را آرام می‌کنند، اما این بی‌قراری و بی‌تابی کودک اتفاقی است که ممکن است به صورت روزمره و هر روز چندین بار پیش بیاید و هر بار آرام کردن کودک چندین دقیقه تا چندین ساعت زمان ببرد. در چنین شرایطی وجود یک گهواره ضرورت پیدا می‌کند که به صورت خودکار آرامش و آسایش را به کودک برمی‌گرداند و زمان کافی برای پدر و مادر باقی می‌گذارد که به سایر امورات خود مشغول شوند.

جایگزینی برای محل خواب

علاوه بر این‌ها، گهواره می‌تواند تبدیل به محل اختصاصی کودک برای خوابیدن شود و با تهیه‌ی آن به تعبیری با یک تیر دو نشان زد. بنابراین می‌توان چنین جمع‌بندی کرد که شاید والدین بتوانند به قیمت فرسودگی و خستگی خود و بی‌قراری بیشتر فرزند و صرف زمان بیشتر از خرید گهواره چشم‌پوشی کنند، اما بدون شک تهیه‌ی آن چنان تحول خارق‌العاده‌ای در کیفیت ماه‌های نخست زندگی کودک و والدینش ایجاد می‌کند که می‌توان از آن به عنوان یک کالای ضروری در سبد سیسمونی نوزاد نام برد.

آیا خرید گهواره و صندلی ماشین در سیسمونی نوزاد ضروری است؟

آیا خرید صندلی ماشین ضروری است؟

از مهمترین وسایلی که ایمنی کودکان را تامین می‌کند، صندلی ماشین کودک است. طبق دستورالعمل‌های ایمنی بین‌المللی، تا پیش از آنکه کودک به سن ۱۲ سالگی برسد، باید به کمک وسایل حفاظتی یا به کمک والدین سوار بر خودرو شود. به همین دلیل، پدران و مادرانی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند و تصمیم دارند در سفرهای خودرویی خود، فرزندشان را نیز با خود همراه کنند باید اقدام به تهیه‌ی صندلی ماشین کنند. اما صندلی خودرو چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد که خرید آن را ضروری می‌کند؟

حفظ ایمنی کودک در خودرو

مهم‌ترین کاربرد صندلی ماشین برای کودک، تامین ایمنی کودک هنگام سوار شدن بر خودرو است. این وسیله بسته به مدلی که دارد، به شیوه‌های مختلفی در خودرو قرار می‌گیرد و موقعیت آن تثبیت می‌شود؛ به گونه‌ای که در صورت بروز سانحه، از جای خود تکان نمی‌خورد و کودک را در موقعیت خطر قرار نمی‌دهد. به علاوه، تمامی صندلی ماشین‌های مخصوص کودک به کمربند ایمنی نیز تجهیز شده‌اند تا از این طریق موقعیت کودکی که روی صندلی ماشین نشسته تثبیت شده باشد. بنابراین تا مادامی که کودک روی صندلی ماشین نشسته است و کمربند ایمنی خود را بسته، والدین بدون هیچ دغدغه و نگرانی می‌توانند رانندگی کنند.

آیا خرید گهواره و صندلی ماشین در سیسمونی نوزاد ضروری است؟

آسایش و راحتی کودک و والدین

بدون تهیه‌ی صندلی ماشین هر بار که کودک سوار بر خودرو می‌شود تا انتهای سفر، والدین باید کودک را در آغوش خود نگه‌داری کنند. این موضوع علاوه بر آنکه ایمنی کودک را در معرض خطرات جدی قرار می‌دهد، برهم زننده‌ی آرامش والدین و فرزند نیز است. بالاخره والدین نیز پس از مدتی نیز از حمل کودک خود خسته می‌شوند و کودک نیز این ناراحتی را احساس می‌کند. از آنجا که گاهی سفرهای خودرویی ممکن است طولانی شود، بدون شک کودک در نشیمن استاندارد صندلی ماشین آسایش بیشتری را تجربه خواهد کرد و کمتر بی‌قراری می‌کند و به گریه می‌افتد. این نکته نیز حائز اهمیت و توجه است که تقریباً تمامی مدل‌های صندلی ماشین‌های موجود در بازار به قابلیت تنظیم پشتی، زیرپایی و محل قرارگیری سر مجهز هستند و حتی حالت خواب کامل را نیز می‌توان توسط آن‌ها برای کودک ایجاد کرد.

جمع بندی

با توجه به موارد فوق و خصوصاً با توجه به موضوع ایمنی کودک هنگام قرار گرفتن در خودرو، صندلی ماشین مخصوص کودک را باید یک کالای بسیاری ضروری قلمداد کرد. با این وجود این کالا بیشتر مناسب والدینی است که خودرو دارند و دائما از خودرو استفاده می‌کنند و کودکشان را نیز با خود همراه می‌کنند. چه در خصوص صندلی ماشین و چه در خصوص صندلی غذای کودک، والدین باید با توجه به نیز خود دست به انتخاب بزنند. گاهی ممکن است انتخاب از میان این تعداد مدل متنوع سخت باشد، اما فروشگاه سیسمونی نی نی لیست علاوه بر این که بهترین محصولات سیسمونی از بهترین برندها را با پایین‌ترین قیمت موجود در بازار می‌فروشد، مشاوره‌های تخصصی و رایگانی نیز جهت انتخاب بهترین گزینه ارائه می‌دهد و به والدین توصیه می‌شود پیش از خرید هر محصولی به وب‌سایت این فروشگاه سر بزنند.

مطالب مشابه را ببینید!