مجله تاپ‌ناز‌

معرفی گوشی شیائومی مدل 11T Pro 5G

معرفی گوشی شیائومی مدل 11T Pro 5G

بررسی 11T Pro 5G گوشی محبوب شیائومی

شیائومی یکی از برندهای مطرح دنیا در زمینه انواع تلفن‌های هوشمند است. دلیل محبوبیت این برند در بین مردم جهان این است که گوشی‌هایی مقرون به صرفه با مشخصات گوشی‌های پرچم‌دار تولید می‌کند. یکی از تازه‌ترین‌های این برند که با ویژگی‌های جذاب خود توانسته محبوبیت زیادی را به ‌دست آورد، گوشی شیائومی مدل 11T Pro 5G است. این گوشی با ویژگی‌های جذاب توانسته رقبای خود را وارد چالش بزرگی کند.

شیائومی، 11T Pro خود را بر اساس مدل 11i ساخته است که جزء بهترین‌های سری 11 است. قیمت گوشی شیائومی 11T Pro 5G به 15 میلیون تومان می‌رسد که با توجه به مشخصه‌های فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد، قیمت مناسبی است. اگر قصد خرید یک تلفن هوشمند از برند شیائومی با این قیمت را دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

طراحی و ساختار شیائومی 11T Pro 5G

شیائومی در ساخت بدنه 11T Pro از ترکیب شیشه و آلومینیوم با کیفیت بسیار بالا استفاده کرده است. در ساخت قاب پشتی از شیشه استفاده شده که لبه‌های خمیده دارد و تقریبا به‌صورت مات دیده می‌شود. مجموعه دوربین‌ها در یک ماژول مستطیل شکل قرار دارند که این ماژول نسبت به سطح قاب بالاتر است و حالت دو بخشی دارد. در یک بخش آن حسگر تشخیص عمق و فلش دوربین قرار دارد که مقدار بیرون‌زدگی آن نسبت به بخش دوم کم‌تر است. در بخش دوم مجموعه لنزهای دوربین Pro 11T قرار گرفته‌اند. البته لازم به ذکر است که این بیرون‌زدگی آنقدر زیاد نیست که شما را هنگام گذاشتن گوشی روی سطح صاف اذیت کند.

طراحی گوشی به‌گونه‌ای است که هنگام در دست گرفتن آن حس خوبی به شما منتقل می‌‌کند. خمیدگی لبه‌های آن دلیلی بر خوش‌دستی این محصول خاص شیائومی است. شیائومی مدل 11T Pro 5G وزنی برابر با 204 گرم دارد تا شما را در هنگام دست گرفتن آن اذیت نکند. برای فریم میانی گوشی، جنس آلومینیومی انتخاب شده است که براقی آن در همان نگاه اول به چشم می‌خورد.

معرفی گوشی شیائومی مدل 11T Pro 5G

در طرف راست گوشی دکمه‌های پاور و تنظیم صدا را می‌بینیم که دکمه پاور با سنسور اثر انگشت همراه شده است و عملکردی سریع و بسیار دقیق را از خود نشان می‌دهد. قسمت پایینی نیز محل قرارگیری سیم‌کارت، اسپیکر و یک درگاه از نوع Type-C برای شارژ گوشی است. درگاه سیم‌کارت می‌تواند به‌صورت هم‌زمان دو سیم‌کارت را در خود جای دهد. لازم به ذکر است که برای این گوشی امکان پشتیبانی از حافظه جانبی وجود ندارد.

آن‌چه که در لبه بالایی گوشی دیده می‌شود شامل سنسور مادون قرمز، اسپیکر دوم و میکروفون مکالمه است. همچنین لوگوی مختص شرکت هارمن کاردون در لبه بالایی به چشم می‌خورد. دلیل قرارگیری این علامت این است که اسپیکر و سیستم صوتی گوشی توسط این کمپانی مطرح در دنیا تولید می‌شود. شیائومی اسپیکر مکالمه را در حاشیه صفحه‌نمایش قرار داده است. نمایشگر گوشی شیائومی مدل 11T Pro 5G مقدار 85 درصد از پنل جلویی گوشی را اشغال می‌کند. همچنین نمایشگر، حاشیه‌های زیادی دارد و دوربین سلفی در یک پانچ دایره‌ای در حاشیه بالایی آن دیده می‌شود.

به‌دلیل این‌که 11T Pro گواهی IP53 را دارد، در برابر قطرات آب از مقاومت خوبی برخوردار است. علاوه‌ بر پاشش آب، این گوشی در برابر نفوذ گرد و خاک مقاومت نشان می‌دهد. با این حال نباید گوشی خود را به‌طور کامل درون آب قرار دهید و تا جای ممکن به خوبی از آن مراقبت کنید. کمپانی شیائومی تیر خلاص را در طراحی 11T Pro با قرارگیری پوشش گوریلا گلس وکتوس در پنل جلویی و پشتی زده است. با توجه به آن چه در این بخش گفتیم می‌توان که شیائومی 11T Pro 5G از لحاظ طراحی و ساختار در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

صفحه‌نمایش 11T Pro 5G

معرفی گوشی شیائومی مدل 11T Pro 5G

شیائومی از بهترین نوع صفحه‌نمایش در 11T Pro استفاده کرده که از نوع پنل‌های ساخته شده با فناوری AMOLED است و اندازه‌ای برابر با 6.67 اینچ دارد. شما در این نمایشگر می‌توانید شاهد تصاویری با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل باشید، یعنی تصاویر آن با نسبت 20:9 نمایش داده می‌شوند. تصاویر این پنل از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی بهره برده‌اند.

شاید بهترین مشخصه نمایشگر گوشی که می‌توان به آن اشاره کرد، برخورداری از فناوری Dolby Vision است که باعث نمایش تصاویر با وضوح HDR10+ می‌شود. از شگفتی‌های دیگر صفحه‌نمایش داشتن طیف گسترده رنگ‌هاست، یعنی می‌تواند یک میلیارد رنگ را به شما نشان دهد. پس شما می‌توانید از نمایش تصاویر با رنگ‌های فوق‌العاده و کنتراست بالای آن‌ها به‌خوبی لذت ببرید. رنگ مشکی در این نمایشگر از عمق خوبی برخوردار است.

در مورد کیفیت بالای این نمایشگر هر چه گفته شود باز هم کم است، زیرا شما با پرداخت هزینه مناسب می‌توانید از یک تلفن هوشمند با نمایشگر فوق‌العاده بهره‌مند شوید. نکته دیگری که درمورد صفحه نمایش وجود دارد، پشتیبانی آن از حالت دارک مود است که می‌تواند کمینه روشنایی بسیار مناسبی را ارائه دهد. البته شاید شما در محیط‌هایی با نور خیلی زیاد برای دیدن محتوای گوشی کمی اذیت شوید که این مسئله چندان باعث ناراحتی نمی‌شود، چون تنها به محیط‌های با نور شدید حساسیت دارد.

سخت‌افزار و عملکرد شیائومی 11T Pro 5G

زمانی که در مورد بهترین گوشی شیائومی صحبت می‌کنیم باید از آن انتظار پردازنده‌ای خارق‌العاده را داشته باشیم، از این جهت یک تراشه اسنپدراگون 888 در قلب شیائومی 11T Pro 5G دیده می‌شود. این تراشه جزء آخرین پردازنده‌های اسنپدراگون است که قدرت پردازش بسیار بالایی دارد و به شما اجازه انجام بازی‌های بسیار سنگین را می‌دهد. پس از لحاظ پردازش برنامه‌های گرافیکی جای هیچ نگرانی نیست. شیائومی این گوشی خود را در دو نسخه زیر روانه بازار کرده است:

-نسخه 128 گیگابایتی همراه با یک رم با حافظه 8 گیگابایت

-نسخه 256 گیگابایتی همراه با 6 و 8 گیگابایت ظرفیت رم

نرم‌افزار و رابط کاربری 11T Pro 5G

شیائومی 11T Pro 5G با اندروید 11 راه‌اندازی می‌شود که رابط کاربری مخصوص همین شرکت یعنی MIUI 12.5 روی آن قرار دارد. البته می‌توانید در آینده آن را به اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 ارتقا دهید. رابط کاربری این گوشی به اندازه کافی جذاب است و کاربران می‌توانند آن را بر اساس نیازهای خود شخصی‌سازی کنند. شما هنگام کار کردن با گوشی متوجه روان بودن و نرمی UI می‌شوید که این می‌تواند برای شما بسیار لذت‌بخش باشد.

پست پیشنهاد mobit: بهترین گوشی سامسونگ

دوربین گوشی شیائومی مدل 11T Pro 5G

شیائومی از بهترین لنزهای خود برای دوربین‌های 11T Pro 5G استفاده کرده است. این لنزها موارد زیر را شامل می‌شوند:

-سنسور اصلی با کیفیت 108 مگاپیکسل

-سنسور اولترا واید با کیفیت 8 مگاپیکسل

-سنسور تله ماکرو با کیفیت 5 مگاپیکسل

عکس‌هایی که با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی گرفته می‌شوند از لحاظ کیفیت در حد خوبی هستند. شما با استفاده از این سنسور می‌توانید عکس‌هایی را ثبت کنید که به واقعیت بسیار نزدیک هستند. جزئیات دینامیکی و شارپنس عکس‌ها در حد قابل قبولی است و فقط در برخی موارد مانند بخش سایه‌ها می‌توان شاهد مشکل در روشنایی عکس‌ها بود. با توجه به قیمت گوشی می‌توان گفت که سنسور اصلی آن در حد خوبی است. با استفاده از سنسور تشخیص عمق نیز می‌توان عکس‌های پرتره در حد معمولی را ثبت کرد.

در مورد عکاسی شب و فضاهای کم نور نمی‌توان عکس‌های خیلی خوبی را گرفت. عکس‌های حالت شب با نویز همراه هستند و نمی‌توانند جزئیات را به دقت نشان دهند. البته درصورت وجود مشکل، سنسور اصلی می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار، عیب تصاویر را برطرف کند. این قابلیت ممکن است باعث شود تا عکس‌ها مصنوعی به نظر برسند. با توجه به این موارد عکاسی در حالت شب 11T Pro چندان مناسب نیست و توصیه نمی‌شود.

در مورد عکاسی با لنز اولترا واید می‌توان گفت که در صورت وجود شرایط نوری مناسب می‌توانید عکس‌های خوبی را بگیرید، اما در همه موارد نباید از آن انتظار تصاویر اولترا واید مناسبی را داشت. در نهایت اگر به اصول عکاسی تسلط داشته باشید و نور محیط هم مناسب باشد عکاسی با لنز ماکرو نیز برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

حال به سراغ بررسی فیلم‌هایی که می‌توانید با دوربین این گوشی بگیرید، می‌رویم. شیائومی مدل 11T Pro امکان ضبط فیلم‌هایی با کیفیت‌های زیر را به شما می‌دهد:

-وضوح 4K با سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه

-وضوح 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه

-وضوح 1080 پیکسل در سرعت‌های 30/60/120/240/960 فریم در ثانیه

شما با استفاده از این گوشی می‌توانید فیلم‌های قابل قبولی را بگیرید. در زمان فیلم‌برداری، لرزش‌گیر گوشی می‌تواند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد. از دیگر نکات مثبتی که در هنگام فیلم‌برداری متوجه آن می‌شوید، می‌توان به تغییر فوکوس سریع آن اشاره کرد.

دوربین سلفی 11T Pro 5G می‌تواند تصاویر خوبی را از شما بگیرد، زیرا این تصاویر با استفاده از یک سنسور 16 مگاپیکسلی گرفته می‌شود و گستره دینامیکی تصاویر سلفی در حد قابل قبولی است. البته باید گفت که نمی‌توان از عملکرد دوربین سلفی در هنگام گرفتن عکس در نور کم چندان راضی بود. اگر اهل گرفتن تصاویر سلفی پرتره هستید، 11T Pro شرایط خوبی را برای شما فراهم می‌کند.

توان باتری گوشی 11T Pro 5G

معرفی گوشی شیائومی مدل 11T Pro 5G

شیائومی مدل 11T Pro 5G از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت برای نیرو گرفتن خود استفاده می‌کند. این باتری عظیم این توانایی را دارد که در کاربری‌های معمولی و عادی تا مدت یک روز و نیم نیازی به استفاده از شارژر پیدا نکنید. این محصول از یک شارژر 120 واتی با پشتیبانی از شارژ سریع استفاده می‌کند که تنها 20 دقیقه زمان می‌برد تا گوشی شما یه توان صد در صدی خود برسد. به‌عبارتی در ده دقیقه، امکان شارژ گوشی تا مقدار 70 درصد وجود دارد. در هنگام شارژ شدن گوشی احتمالا شاهد دمای بسیار بالای آن خواهید بود که جای نگرانی ندارد و بعد از اتمام شارژ، دما به سرعت کاهش پیدا می‌کند.

پست پیشنهاد mobit: بهترین گوشی شیائومی

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید محصولی با قابلیت‌های یک گوشی پرچمدار مانند سامسونگ گلکسی S21 را داشته باشید، اما قیمت کم‌تری را بابت آن پرداخت کنید، به‌طور قطع شیائومی مدل 11T Pro 5G بهترین گزینه خواهد بود؛ به‌خصوص که در بعضی قابلیت‌های خود از S21 بالاتر است. شارژر سریع گوشی در مدت 20 دقیقه و نمایشگر فوق‌العاده آن از مشخصه‌هایی است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد و برای خرید این محصول مقرون‌به‌صرفه شما را ترغیب خواهد کرد.

همچنین رابط کاربری روان گوشی و انکان به‌روزرسانی ان در آینده نزدیک دلیلی دیگر برای خرید این محصول شیائومی است. برای خرید این محصول و دیگر گوشی‌های مشابه می‌توانید سری به مبیت بزنید. فروشگاه اینترنتی مبیت با عرضه بهترین کالاهای دیجیتال مانند تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ و مواردی از این دست بهترین برندهای دنیا را با ضمانتی قابل قبول در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و همواره در تلاش است تا رضایت آن‌ها را جلب کند. شما در صورت داشتن سوال در خصوص مقایسه محصولات یا امکانات آن‌ها و هر سوال دیگری، می‌توانید از تیم مجرب در بخش پشتیبانی مبیت کمک بگیرید.

مطالب مشابه را ببینید!