مجله تاپ‌ناز‌

گیاهان آپارتمانی سایه دوست + ویژگی های این گیاه های دوست داشتنی

گیاهان آپارتمانی سایه دوستی وجود دارند که می توان گفت نیاز به نور خورشید ندارند و شاید تا حدی از نور خورشید تنفر هم داشته باشند. در ادامه مطلب گیاهان آپارتمانی سایه دوست را به شما معرفی می کنیم و در مورد ویژگی های آنها می خوانید.

بیشتر گیاهان برای رشد خود نیاز به نور خورشید دارند و گیاهان سایه دوست و مقاوم به نور کم را می توانید خیلی راحت در فضای منزل پرورش دهید و از زیبایی این گیاهان لذت ببرید. البته هر چه فضای رشد این گیاهان روشن تر باشد، رنگ گیاه بهتر می شود و شاداب تر خواهد بود.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست برای آپارتمان

به صورت کلی گیاهان بایددر معرض نور خرشید قرار بگیرند تا بتوانند رشد کنند. با این حال گیاهانی هستند که به سایه علاقه دارند و شرایط خاصی برای رشد دارند. گیاهان آپارتمانی سایه دوست به نبود نور آفتاب عادت دارند و هیچ نگرانی در مورد عدم دریافت نور طبیعی خورشید ندارند. با وجود توضیحاتی که دادیم قصد داریم گیاهانی را معرفی کنیم که برای پرورش در محیط خانه و یا کار مناسب هستند و به سایه علاقه دارند.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاه گندمی

گل گندمی گیاه برگ متعلق به آفریقا است که مدت ها با ظاهر ابلقی که دارد مهمان آپارتمان های کم نور است زیرا این گیاه عجیب می تواند مقدار قابل توجهی از نور را تحمل کند و به صورت قاطع می توان گفت که تابش نور خورشید را نمی پسندد. با تابش نور مستقیم به آن، نوک برگ می سوزد. توصیه می شود که در طول فصل تابستان گیاه را هفته ای دو الی سه بار آبیاری کنید و در طول فصل طزمستان فقط یک بار آبیاری کافی است. در صورت گرم بودن بیش از حد عمل غبارپاشی را انجام دهید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاه بروملیاد

گیاهان استوایی هم در لیست گیاهان کم نور قرار می گیرند و می توانید از نور فلورسنت برای گیاه بروملیاد استفاده کنید و این گیاه را در مکان های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و یا حمام قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: گیاهان تصفیه کننده هوا + معرفی 13 گل و گیاه های مفید برای فضای بسته منزل

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاه اسپاتی فیلوم

گل اسپاتی فیلوم از کشور کلمبیا آمده است و جزو گیاهان گرما دوست است و تحمل دمای پایین 13 درجه سانتی گراد را دارد. این گیاه برای رشد نیاز به رطوبت هوای بالا دارد و طول روز یک بار آن را می توانید غبار پاشی کنید. گلدان اسپاتی فیلوم باید همیشه پر از آب باشد که البته گیاه با این کار دیگر نیازی به آبیاری دستی ندارد. اگر شما جزو افرادی هستید که آبیاری گیاهان را از یاد می برید به شما پیشنهاد می کنیم که گل اسپاتی فیلوم را تهیه کنید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاه شامادورا

این گیاه به نخل شامادورا هم معروف است و بسیار انعطاف پذیر است و می توان آن را جزو محبوب ترین گیاهان آپارتمانی به حساب آورد که در هر فضایی قابل رشد است. توصیه می شود که این گیاه را زیاد آبیاری نکنید زیرا رطوبت زیاد و طولانی مدت باعث خرابی آن می شود. زیر گلدانی این گیاه باید همیشه خالی از آب باشد زیرا در این صورت با پوسیدگی ریشه مواجه می شوید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاه سیکاس

اگر همیشه آرزو دارید که یک نخل را در دکوراسیون منزل خود نگهداری کنید باید گفت دیگر این انتظار به پایان رسیده است و گیاه سیکاس می تواند آرزوی شما را به حقیقت تبدیل کند. البته که ارتفاع این گیاه زیاد نیست ولی ظاهر آن بسیار زیبا است  و نگهداری آن هم خیلی راحت است. سیکاس نسبت به کم آبی مقاوم است زیرا ساقه های آن آب دریافتی را در خود جذب می کند و در زمان کمبود آب از آن استفاده می کند. توصیه می شود فقط زمانی اقدام به آبیاری گیاه کنید که خاک تا عمق 2 الی 5 سانتی متری خشک شده باشد.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاه آگلونمای صورتی

آگلونمای صورتی جزو گیاهان گل شیپوریان است که علاقه زیاد به سایه دارد و اگر نگران خراب شدن گیاهان طبیعی هستید می توانید این گیاه را تهیه کنید و در فضای سایه ای نگهداری کنید. این گیاه بسیار پر خاصیت است و باعث تصفیه هوای درون منزل می شود و سمومی مانند فرمالدئید و بنزن را از هوا پاک می کند. این گیاه را دو بار در هفته و در فصول سرد هم هفته ای یک بار آبیاری کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که آبیاری زیاد می تواند باعث پوسیدگی رشه این گیاه زیبا شود.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاه فیکوس بنجامین

این گیاه سرعت رشد زیادی دارد و در هر فضایی که قرار بگیرد می تواند رشد کند. این گیاه برای رشد نیاز به آبیاری منظم و هرس کردن دارد و در آخر گل های زیبایی می دهد.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاه پوتوس ابلق

رشد گل پوتوس ابلق به صورت پیچکی است و می تواند در بدترین شرایط هم رشد خود را ادامه دهد. کاشت پوتوس ابلق در باغچه ممکن است باعث خفگی و از بین رفتن گیاهان همجوار خود شود که برای این منظور توصیه می شود آن را در فضای داخلی منزل پرورش دهید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاه دراسنا

برگ های نیزه ای این گیاه به سوی بالا رشد می کنند و در کناره های آن می توانید خطوط باریک قرمز رنگ را ببینید که زیبایی بی نظیری به گیاه می دهند. به صورت کلی نور خورشید ممکن است باعث آسیب دیدن برگ های دراسنا شود که به همین دلیل بهتر است شرایط نور و سایه را برای گیاه فراهم کنید.

ببینید: مدل باغچه دیواری شیک + طرح لاکچری باغچه دیواری برای نقاط مختلف دیوار منزل

مطالب مشابه را ببینید!