مجله تاپ‌ناز‌

معرفی گیاهان مقاوم به سرما و گل های زمستان دوست

گیاهان زیادی وجود است که می توانند در فصل سرد و زمستان به رشد خود ادامه دهند و در گل دهی آنها هیچ مشکلی هم ایجاد نمی شود و در این مطلب قصد داریم این گیاهان و گل های مقاوم به سرما را به شما معرفی کنیم.

نگهداری از گل و گیاهان مقاوم و آپارتمانی در فضای خانه همیشه به افراد حس لذت می دهد ولی مسئله ای که پیش می آید این است که شرایط موجود در فضای خانه و محیط زندگی باید با شرایط گیاه تطابق داشته باشد زیرا در فصول سرد سال ممکن است نگهداری گیاه بسیار سخت باشد.

گیاهان و گل های مقاوم به سرما

باید بدانید که گل های آپارتمانی مقاوم به سرما جزو عناصر زینتی و طبیعی هستند که بیشتر پرورش دهندگان گل و گیاه علاقه زیادی به حضور همیشگی آنها در فضای منزل دارند حتی بعضی از افرادی که از این گیاهان زیبا در محیط منزل استفاده نمی کنند هم بر زیبایی و تاثیرگذاری آن در جسم و روح انسان اطلاع دارند. به صورت کلی گیاهان مقاوم به سرما هم مانند هر گل و گیاه دیگری باعث شادابی می شوند و رنگ فرح بخش سبز را به خانه می آورند. نکته جالب این است که بسیاری از مردم فقط به خاطر زیبایی از گیاهان استفاده نمی کنند بلکه از فواید آنها هم بهره مند می شوند. گیاهان در فصل پاییز و زمستان و به طول کلی در فصول سرد سال هم می توانند گل های رنگارنگ و زیبایی داشته باشند.

معرفی گیاهان مقاوم به سرما و گل های زمستان دوست

گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا دارای برگ های نیزه ای شکل و تیزی است که جزو گیاهان مقاوم و تسویه کننده هوا به حساب می آید و در فضای خانه می تواند به راحتی رشد کند و فواید هم دارد. اگر فضای خانه شما نور کمی دارد پس می توانید سانسوریا را با خیال راحت پرورش دهید و این گیاه به سرما و دمای پایین هم عادت دارد.

معرفی گیاهان مقاوم به سرما و گل های زمستان دوست

گیاه زاموفیلیا

زاموفیلیا هم یکی از گیاهان پیازی مقاوم به سرما است که می تواند شرایط کمبود آب و نور را خوب تحمل کند و در فضاهای بسته و بدون نور مانند فضاها تجازی و اداری هم دوام می آورد. این گیاه شگفت انگیز را می توانید در فصول سرد سال مانند زمستان براحتی نگهداری کنید ولی اگر فضای نگهداری خیلی سرد است بهتر است نور کافی هم در اختیار گیاه قرار بدهید تا بتواند سرما را براحتی تحمل کند.

معرفی گیاهان مقاوم به سرما و گل های زمستان دوست

گیاه بگونیا

گیاه بگونیا جزو دسته گیاهان سرما دوست است که برای رشد نیاز به نور غیر مستقیم دارد. این گیاه ظاهری زیبا و متنوع دارد و می توانید توجه علاقمندان به گل و گیاه را به خود جلب کند. باید توجه داشته باشید که این گیاه مقاوم به سرما است ولی نباید در دمای خیلی سرد قرار بگیرد زیرا ممکن است گلدهی نداشته باشد. باید به سطح خاک بسیار توجه کنید تا بیش از حد خشک نشود. فراهم کردن نور می تواند تحمل گیاه به سرما را بیشتر کند.

معرفی گیاهان مقاوم به سرما و گل های زمستان دوست

گیاه سیکلامن

گل سیکلامن جزو دسته گیاهانی است که نه فقط مقابل سرما مقاوم است بلکه سرما هم را دوست دارد. این گیاه آپارتمانی و مقاوم به سرما به صورت پیازی رشد می کند و گل هایی رنگارنگ دارد که به شکل واژگون و به تعداد خیلی زیاد روی شاخه های گل دهنده به صورت تک رشد می کنند. این گیاه در واقع برگ هایی قلبی و دایره ای شکل دارد که لبه دندانه دار هستند و روی سطوح برگ نقوشی به رنگ سبز روشن تا سفید را می توانید ببینید. باید توجه داشته باشید که اگر نور کافی را در اختیار گیاه سیکلامن قرار ندهید به آرامی شاخه های برگ دهنده آن بلند و طویل می شوند تا خود را به نور برسانند که در نتیجه این موضوع باعث از دست رفتن شکل کلی و زیبایی گیاه می شود و تا مرحله ای پیش می رود که دیگر گل و گیاهی روی گیاه باقی نماند.

معرفی گیاهان مقاوم به سرما و گل های زمستان دوست

گیاه بنت قنسول

به صورت کلی ممکن است که این گیاه را با نام کریسمس هم بشناسید که جزو گیاهان مقاوم به سرما است و همان گونه که از نام این گیاه پیدا است در فصول سرد سال بیشتر از همیشه در سطح شهر به چشم می خورد. رنگ های قرمز تا صورتی این گیاه در برگ های نسبتا کشیده و نوک تیز می تواند شما را به یاد کریسمس و بابانوئل بیندازد البته که برگ ها معمولا در انتهای سافه و در نزدیکی خاک به رنگ سبز دیده می شوند.

این گیاه زیبا ترجیح می دهد در دمای پایین روند رشد را بگذراند و اگر گرما به اندازه معمول و مورد نیاز دیگر گیاهان آپارتمانی دیگر وجود داشته باشد باعث ریزش برگ و مرگ گیاه بنت قنسول گردد. بهتر است که بدانید که می توانید این گیاه را در نزدیکی پنجره و در نورگیرهای مناسب قرار دهید و نگرانی برای سرمای شیشه نسبت به آسیب زدن گیاه نداشته باشید زیرا این شرایط ایده آل ترین شرایط برای رشد گیاه به حساب می آیند.

معرفی گیاهان مقاوم به سرما و گل های زمستان دوست

گیاه بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی گیاهی حساس با برگ های پرزدار و بیضی شکل است که جزو گیاهان مقاوم به سرما است و بسیار طرفدار دارد. به صورت کلی قرارگیری این گیاه در دمای پایین هیچ مشکلی در روند رشد آن ایجاد نمی کند ولی لازم است تا بستر آن را در پنجره جنوبی و آفتاب گیر منزل قرار دهید زیرا در مورد کمبود نور شوخی ندارد.

این گیاه مناسب فصول سرد سال است ولی اگر بیش از حد در دمای پایین قرار بگیرد برگ ها آن به آرام قهوه ای می شوند و دچار ریزش می شوند و ممکن است روند گلدهی آن هم دچار مشکل شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که برگ ها و طوقه گیاه اصلا نباید مرطوب شوند و به همین دلیل توصیه می شود که آبیاری از طریق پر کردن زیر گلدانی انجام گیرد. گیاه در دمای کم نیاز به آبیاری کمتری نسبت به فصول تابستان دارد.

معرفی گیاهان مقاوم به سرما و گل های زمستان دوست

گیاه کالانکوئه

گیاه آپارتمانی هم جزو گیاهان سرما دوست است که می تواند دمای محیط تا چند درجه را هم تحمل کند البته نباید انتظار داشته باشید که گیاه بتواند یخبندان را تحمل کند. گل لانکوئه به دلیل داشتن برگ هایی گوشتی نیاز به آبیاری کمتری دارد زیرا می تواند کمی از حجم آب را در برگ های خود ذخیره کند و در نتیجه به دلیل کمبود تعرق و تبخیر سطح خاک باید میزان آبیاری آن را در این فصل کمتر کنید.

مطالب مشابه را ببینید!