مجله تاپ‌ناز‌

بهترین سن یادگیری زبان در کودکان چه زمانی است؟

در این مطلب برای شما توضیح می دهیم که چه سنی بهترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی کودک است و در چه سنی می تواند خیلی سریع تر زبان خارجی انگلیسی را بیاموزد در ادامه همراه ما باشید. خیلی از پدر و مادرها مایل هستند که فرزندشان از دوره کودکی زبان دومی هم یاد بگیرد و بیشتر آنها فرزندان خود را به کلاس های زبان می فرستند ولی ممکن خیلی اطلاعاتی در مورد سن یادگیری زبان کودک نداشته باشند. یاد نگرفتن زبان به دلیل پایین بودن سن، ممکن است که پدر و مادر را دلزده کند و باعث شود که کودک دیگر اصلا به سمت یادگیری زبان نرود.

 

بهترین سن یادگیری زبان در کودکان

یکی از چالش هایی که برای هر پدر و مادری ممکن است ایجاد شود یادگیری زبان دوم فرزندشان است. باید بدانید که یادگیری زبان قبل از سن 6 و 7 سالگی به اوج می رسد و حتی در دوران نوجوانی هم علاقه زیادی در آنها دیده می شود و هنوز هم دوست دارند که زبان را بهتر از قبل یاد بگیرند. ولی نکته ای که وجود دارد این است که بالا رفتن سن باعث می شود که دیگر کودک نتواند مانند سابق به زبان دوم تسلط پیدا کند.

 

۳ الی ۴ سالگی

کودک شما در سن 3 سالگی می توانند مانند دیگران صحبت کند و این کار به او کمک می کند که بتواند زبان دیگری ار هم بپذیرد و مانند زبان مادری به آن تسلط پیدا کند. اگر بتوانید که زبان دوم را در سن 3 الی 4 سالگی تا حدودی به او یاد بدهید می بینید که فرزندتان خیلی راحت می تواند زبان دوم را هم یاد بگیرد. خیلی از محققان اعتقاد دارند که اگر بتوانید به کودک سه ساله خود زبان بیاموزید بیاری از مهارت ها را در او تقویت می کنید.

مهارت هایی که پس از آموزش زبان دوم برای کودک ایجاد می شود شامل خلاقیت، تفکر نقادانه، انعطاف پذیری و افزایش مهارت یادگیری می باشد. بهتر است که تصورات غلط را کنار بگذارید زیرا بعضی از افراد گمان می کنند که با این کار بار سنگینی روی دوش کودک می گذراند ولی جالب است بدانید کودکانی که در سن سه تا چهار سالگی زبان را یاد می گیرند هیچ سختی را متحمل نمی شوند بلکه در این سن یادگیری ساده و راحت است مانند زبان مادری می توانند روی کلمات انگلیسی تسلط پیدا کنند.

یادگیری زبان در کودکان

۱۱ الی ۱۳ سالگی

این سن هم از دید خیلی از محققین بهترین زمان برای یادگیری زبان است و اگر مایل هستید که فرزند شما به دو زبان کامل مسلط شود می توانید در این سن او را تشویق به یادگیری کنید. تحقیقات نشان می دهد که اگر کودک در این سن زبان را یاد بگیرد بهتر از افرادی که در سن 7 الی 8 سالگی شروع به یادگیر کرده اند عمل می کنند و می توانند بهتر از پس کارها و آزمون های خود بر بیایند زیرا یادگیری را جدی می گیرند. یک سری از تحقیقات دیگر که انجام شده است نشان داده است که اگر به کودک خود قبل از سن 15 سالگی زبان دوم را آموزش بدهید بهتر از دیگران روی هر دو زبان تسلط پیدا می کند.

 

یادگیری زبان هیچ سنی دیر نیست!

چنانچه فرزند شما علاقه ای به یادگیری زبان دوم نداشت او را اجبار نکنید که حتما باید این کار را انجام دهد زیرا این کار باعث می شود که تاثیرات منفی برای یادگیری در وجودش ایجاد شود. بهتر است که اجازه دهید کودک در هر سنی که مایل است این کار را شروع کند تا بتواند بهتر در جایگاه خود حاضر شود.

 

مشکلات یادگیری زبان دوم

مشکلی ساده وجود دارد که معمولا افرادی که روی دو زبان مسلط هستند دچار آن می شوند. اختلال کد نام این مشکل است. این مشکل بدین صورت است که کودک دو زبانه بعضی از کلمات را به صورت فارسی می گوید و بعضی دیگر را انگلیسی می گوید. این کار برای همه افرادی که به دو یا چند زبان تسلط دارند رخ می دهد و نیاز به نگرانی نیست. یادتان باشد که این اختلال زبانی نیست و نیاز نیست جدی گرفته شود و حتی می تواند برای تسلط بیشتر کودک شما مفید باشد و باعث شود که کلمات و جملات زبان را از یاد نبرد.

 

پدر و مادر و تاثیر آن ها در یادگیری زبان کودک

سعی کنید که جایگاه خود را در زندگی فرزند فراموش نکنید. اگر برای این کار به افراد زیادی رجوع کرده اید و به دنبال پیدا کردن سن و زمان دقیقی برای یادگیری زبان کودک هستید بهتر است که کمی به فرزند خود توجه داشته باشید. می توانید بهتر از دیگران تشخیص دهید که چه موقعی برای یادگیری مناسب است و بهتر است کمی نسبت به حرف های دیگران بی توجه باشید. یادگیری زبان به کل کار ساده ای نیست و بعضی از افرادی که هوش کمتری دارند باید تلاش خود را بیشتر کنند تا بتوانند مطالب را بیاموزند.

 

مطالب مشابه را ببینید!