مجله تاپ‌ناز‌

۷ ماسک میوه ای موثر برای زیبایی پوست و نحوه تهیه و استفاده این ماسک ها

با تهیه و استفاده ماسک میوه ای می توانید باعث شفافیت و زیبایی پوست خود شوید. در این مطلب 7 نوع ماسک میوه ای موثر برای پوست را به شما معرفی می کنیم که باعث سلامت پوست شما می شوند.

بیشتر خانم ها به دلیل مشکلات پوست مانند صاف نبودن آن، از مواد آرایشی زیادی استفاده می کنند که به مرور زمان باعث آسیب رساندن به پوست می شوند و اگر می خواهید این مشکلات پوستی را به حداقل برسانید می توانید از ماسک های میوه استفاده کنید.

با استفاده از بعضی از میوه ها مانند خیار، کیوی، پرتقال و … می توانید باعث زیبایی پوست شوید و از محصولات شیمایی هم استفاده نکنید و بدون اینکه آرایش کنید، پوستی درخشان و صاف داشته باشید. ماسک میوه باید از بین میوه هایی انتخاب شود که پوست شما به آنها حساسیت ندارد و مشکلی برای پوست شما ایجاد نمی کند. پیش از استفاده از میوه ها، باید آنها را به خوبی بشویید و از میوه های تازه استفاده کنید و با یک پنبه و محلول پاک کننده تمام آرایش را از روی صورت خود پاک کنید و در آخر صورت خود را بشویید و خشک کنید.

7 ماسک میوه ای موثر برای پوست

تمام خانم ها مایل هستند که پوست شاداب و زیبایی داشته باشند و با استفاده از ماسک میوه ای که طبیعی است و قیمت ارزانی هم دارد می توانید مشکلات پوست را رفع کنید. در ادامه 7 ماسک میوه ای طبیعی را در اختیار شما قرار می دهیم.

ماسک آناناس

ماسک آناناس باعث جلوگیری از خستگی پوست می شود و تقویت کننده ماهیچه های صورت است. آب آناناس را بگیرید و برای مدت 10 دقیقه روی صورت ماساژ دهید و پس از 5 دقیقه از صورت بشویید و برای برق و صاف شدن پوست می توانید 60 گرم آناناس را آب بگیرید و با 60 گرم پودر مغز بادام شیرین ترکیب کنید و سپس مخلوط به دست آمده را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بمالید.

ماسک کیوی

برای شفافیت پوست استفاده کردن از ماسک کیوی بسیار مفید است. برای این منظور یک عدد کیوی رسیده را له کنید و با چند ورق لیموی تازه و یا چند قاشق آب لیموی طبیعی مخلوط کنید سپس ماسک به دست آمده را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و در آخر پوست خود را با آب ولرم بشویید و با یک مرطوب کننده ماساژ دهید.

نکته : از این ماسک می توانید جهت از بین بردن لکه های قدیمی و شفافیت پوست استفاده نمایید.

ماسک پرتقال

پرتقال دارای مقدار زیادی ویتامین B و C، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم، سدیم و مس است و به دلیل خاصیت اسیدی بودن باعث درمان جوش غرور جوانی می شود. یک پرتقال را پوست بکنید سپس پوست های نازک پرده های آن و هسته آن را جدا کنید و روی پوست خود به مدت 20 دقیقه قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید.

نکته : افرادی که داری پوست خشک هستند نباید از ماسک پرتقال استفاده کنند زیرا ممکن است حساسیت هایی را به دنبال داشته باشد.

ماسک سیب

استفاده کردن از سیب به عنوان یک ماسک طبیعی می تواند سبب درخشان شدن پوست شما شود. نصف سیب رنده شده را با یک قاشق چای خوری ماست، یک قاشق چای آرد جوی دو سر و دو قاشق آب لیموی تازه مخلوط کنید سپس مخلوط به دست آمده را به مدت نیم ساعت روی پوست خود بمالید، استفاده از این ماسک باعث پاکسازی پوست می شود و در نتیجه پوست شما بسیار زیبا و شاداب می شود.

نکته: به منظور رسیدن به نتیجه مورد نظر می توانید از این ماسک یک بار در هفته استفاده نمایید.

ماسک میوه ای

ماسک خیار

خیار برای پوست خشک بسیار مفید است. برای تهیه ماسک خیار، خیار را رنده کنید سپس آب آن را روی صورت و گردن بمالید و پالپ های اضافه آن را هم می توانید دور چشم به عنوان ماسک اعمال کنید و بعد از خشک شدن صورت آن را بشویید.

ماسک گوجه فرنگی

ماسک گوجه فرنگی برای آن دسته از افرادی که پوست چرب دارند بسیار مناسب است، می توانید یک عدد گوجه فرنگی را از وسط برش بزنید و سپس کمی فشار دهید و روی پوست خود قرار دهید و پس از زمان چند دقیقه صورت خود را بشویید.

نکته: بهترین روش برای تمیز کردن پوست های چرب و جوش استفاده از ماسک گوجه فرنگی است.

ماسک هلو

دیگر ماسک میوه ای بسیار مفید برای درخشان شدن پوست، ماسک هلو است. یک عدد هلو را رنده کنید سپس با 50 گرم ماست مخلوط کنید و حالا ترکیب به دست آمده را مانند کرم روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند و در آخر بشویید.

نکته : استفاده از این ماسک به شکل روزانه به خشک نشدن پوست کمک زیادی می کند.

مطالب مشابه را ببینید!