مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی هیچ کس و همسرش + عکس های شخصی سروش لشکری به همراه مصاحبه با این خواننده رپ

هیچ کس

در این قسمت بیوگرافی سروش لشکری ملقب به هیچ کس، خواننده رپ فارسی را قرار داده ایم که به او پدر رپ فارسی یا پدر خوانده هم گفته می شود. او شهرت جهانی دارد و در بین مردن بسیار محبوب است.

بیوگرافی هیچ کس (سروش لشکری)

سروش لشکری (هیچ کس) متولد اردیبهشت سال 1364 در تهران است و در منطقه ونک زندگی کرده است. او تا تا سن 2 سالگی در کشور آلمان زندگی کرده است. او در رشته مترجمی تحصیل کرده است و فعالیت موسقی را هم سال 1379 شروع کرده است.

هیچ کس

شروع خوانندگی

هیچ کس اصالتی همدانی دارد و با حسین لشکری خلبان نیروی هوایی ارتش، که در کشور عراق اسیر شده بود، نسبت فامیلی دارد. او در ابتدای شروع فعالیت خوانندگی، موزیک به زبان انگلیسی خواند که زیاد با استقبال روبرو نشد و به همین جهت شروع به خواندن آهنگهای فارسی کرد.

هیچ کس

مخالفت خانواده

پدر او مالک کارخانه ای در شهر اصفهان بود و خانواده ای مذهبی داشت. خانواده اش به طور کل با موسیقی او مخالف بودند ولی هیچ کس به خوانندگی ادامه داد.

هیچ کس

ازدواج با آزاده اکبری

سروش لشکری ازدواج کرده است و همسرش آزاده اکبری فعال حقوق بشر و حقوق زنان است. این زوج سالها است که با هم زندگی می کنند و هنوز فرزندی ندارند.

آزاده اکبری به دلیل رفتارهای ضد زن امیر تتلو، از او در اینستاگرام شکایت کرد و باعث مسدود شدن پیج اینستاگرام امیر تتلو با 4 میلیون دنبال کننده شد که واکنش های زیبایی را به دنبال داشت.

هیچ کس

معنی نام هیچ کس

سروش لشکری در مورد انتخاب نام هیچ کس به شبکه بی بی سی گفت:  دليل انتخاب اسم هيچ ‌کس هم اين بود کـه میخواستم يک تضادی ايجاد کنم با تاثيری کـه می‌خوام بگذارم و حرف‌هايی کـه می‌زنيم.

هیچ کس

تاسیس گروه 021

سروش در سال 1382 نخستین گروه رپ ایران را با نام 021 و با شعار تهران برای همشه تاسیس کرد. در آغار ترانه های او بیشتر کل کل های رایج میان خواننده های رپ بود ولی بعدها به سراغ موضوعات اجتماعی رفت.

هیچ کس

نخستین آلبوم

او در سال 1385 آلبوم زیرزمینی به نام جنگل آسفالت را با آهنگسازی مهدیار آقاجانی بر روی آتیونز منتشر کرد. آهنگهای این آلبوم حال و هوای خیابانی داشت و موضوع ترانه های آن مشکلات اجتماعی در کشور بود.  این آلبوم بسیار با استقبال روبرو شد و جایگاه او را در رپ فارسی تثبیت کرد.

هیچ کس

صدای خاص سروش لشکری

صدا هیچ کس کلفت است و صدایی خش دار دارد و او ترانه های خیلی از کارها را خودش می نویسد. ترانه های او مملو از اصطلاحالت و تکیه کلام های خاص خیابانی و کوچه بازاری است و موسیقی او برای تمام مردم قابل فهم و درک است.

هیچ کس

معانی آهنگ ها

آهنگهای هیچ کس، درون مایه اجتماعی قوی دارد و بیانگر تنشها و تضادهای اجتماعی کشور است. سرخوردگی ها، سرکوب، عقده های طبقاتی و روانی و سرکشی ها و عصیانهای جمعی در ترانه های سروش لشکری شنیده می شوند و خیلیها عقیده دارند که موسیقی او صدای اعتراض نسل جوان است.

هیچ کس در زمان شروع خوانندگی گاهی از عبارات رکیک و یا ضد زن استفاده می کرد و لی امروزه اثری از فحش و ناسزا و توهین به مقام زن در اشعار او دیده نمی شود. او موسیقی اش خط قرمزهایی دارد.

هیچ کس

خروج از ایران

هیچ کس پس از وقایع سال 1388 از کشور خارج شد و به بریتانیا رفت. او در مورد مهاجرت از ایران می گوید:

کلاً مـن برای همیشه نیومدم بیرون، بلکه اومدم کانال ‌ها را برای بچه‌ هاي تهران باز کنم. می‌ خوام با مهدیار آقا جانی آلبوم بدم بیرون و با بهترین رپ‌ خوان ‌هاي جهان کار کنم تا ببینم چند چندن؟

 

اینستاگرام سروش هیچکش

هیچ کس در پیج اینستاگرام خود بیش از 1.5 میلیون دنبال کننده دارد و در این صفحه، کارهای جدید را به اشتراک می گذارد.

منبع: InstagramWikipedia

مطالب مشابه را ببینید!