مجله تاپ‌ناز‌

چرا شکم بعضی از آقایان بعد از ازدواج بزرگ می شود؟

چاقی مردان
اما آیا واقعا این اتفاق طبیعی است و همه مردان محكوم هستند كه بعد از ازدواج با چاقی شكمشان بسازند؟
دكتر كورش جعفریان، متخصص تغذیه و رژیم‌های غذایی در همین رابطه به «جام‌جم» می‌گوید: مساله چاقی شكم بعد از ازدواج بیشتر در كشورهای آسیایی و به خصوص در ایران دیده می‌شود، اما می‌توان با رعایت برخی نكات تغذیه‌ای، از این اتفاق جلوگیری كرد، چرا كه تغییر الگوی تغذیه‌ای پس از ازدواج، مهم‌ترین دلیل بزرگ‌شدن شكم آقایان است.
 
به طور طبیعی بین الگوی زندگی افراد مجرد و متاهل تفاوت‌هایی وجود دارد و كمتر فردی را می‌توان پیدا كرد كه پس از ازدواج، همان رفتارهای دوران مجردی را داشته باشد.
دكتر جعفریان بر این باور است كه همین تفاوت الگوی زندگی بین افراد مجرد و متاهل باعث می‌شود مردان پس از ازدواج، حتی الگوی تغذیه‌ای‌شان هم عوض شود.
وی توضیح می‌دهد: دو نفری كه با هم زندگی مشترك دارند، از لحاظ الگوی غذایی روی همدیگر تاثیر می‌گذارند و مثلا شاید برخی زوج‌ها در زندگی مجردی‌شان از غذاهای چرب یا شیرین كمتر استفاده كرده باشند، اما حالا با مشترك شدن غذاها، احتمال این‌كه یكی از زوج‌ها به طور ناخواسته به الگوی غذایی همسرش تمایل پیدا كند، بسیار زیاد است، به خصوص اگر آن الگوی غذایی موجب چاقی شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به كمتر‌ شدن نقش ورزش در زندگی متاهلی مردان ایرانی می‌گوید: اغلب مردان ایرانی پس از ازدواج تلاش می‌كنند درآمد بیشتری كسب كنند و زمان بیشتری را در محل كار بگذرانند كه همین موضوع موجب می‌شود زمان كمتری را به ورزش اختصاص دهند و در نتیجه معمولا به طور ناخواسته دچار اضافه‌وزن می‌شوند.
وی اظهار می‌كند: فشارهای مالی دوران متاهلی، است

مطالب مشابه را ببینید!