مجله تاپ‌ناز‌

معرفی مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو

برخی از غذاها برای پیشگیری از ریزش موها مفیدند که به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

1.ماهی

موها به طور عمده‌ای از پروتئین تشکیل شده‌اند بنابراین ابهامی وجود ندارد که ماهی برای موها ماده‌ی غذایی بسیار مهمی است. ماهی منبع غذایی مهمی از پروتئین است و هم چنین سرشار از امگا سه می‌باشد. اما چرا نباید گوشت قرمز یا گوشت‌های دیگر برای تامین پروتئین موهایتان بخورید؟ گوشت قرمز و جوجه هم خوب هستند اما به شرط اینکه چربی بالایی نداشته باشند.

غذاهای پرچرب تستوسرون بدن را افزایش می‌دهد که این امر منجر به ریزش موهای شما می‌شود. افزودن پروتئین زیاد به عادت غذاییتان خوب است اما باید از غذاهای پرچرب اجتناب کنید. به همین دلیل است که ماهی را به عنوان منبع غذایی مهمی برای جلوگیری از ریزش موهایتان پیشنهاد می‌کنیم.

 

ماهی

2.تخم‌مرغ

اگر گیاه‌خوار هستید و به دنبال غذاهایی پروتئین‌دار برای تقویت موهایتان هستید، تخم‌مرغ و محصولات لبنی حاوی منابع غذایی کافی برای موهای شما هستند. به دنبال مواد لبنی کم چرب مانند شیر و ماست کم چرب باشید. تخم‌مرغ هم چنین حاوی ویتامین آ می‌باشد. ویتامین آ سبوم تولید می‌کند و سبوم نوعی چربی است که بدن برای به اندازه ی کافی چرب نگه داشتن پوست و مو تولید می‌کند.

تخم‌مرغ

3.لوبیا

لوبیا حاوی ویتامین ای می‌باشد که از ریزش موها جلوگیری می‌کند. ویتامین ای به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. اگر فشار‌خون بالایی دارید قبل از اینکه جذب ویتامین ای خود را بالا ببرید با پزشک خود مشورت کنید.

لوبیا

4.میوه‌های حاوی ویتامین سی

بهتر است میوه‌هایی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین سی باشند چرا که از ریزش موهای شما جلوگیری می کنند. پرتقال، توت فرنگی، کیوی و طالبی جزء این میوه‌ها می‌باشند. ویتامین سی به عنوان آنتی‌اکسیدانی عمل می‌کند که از پوست و مو محافظت می‌کند. این ویتامین هم چنین برای جذب آهن، ماده‌ی دیگری که برای جلوگیری از ریزش موها ضروری است، لازم است.

میوه‌های حاوی ویتامین سی

5. هویج

هویج نه تنها برای سلامت چشم مفید است بلکه برای سلامت موها نیز بسیار مفید است. مانند تخم‌مرغ و مواد لبنی ویتامین آ موجود در هویج برای تولید سبوم مو ضروری است. هویج به موهای شما کمک می‌کند سالم و براق بماند.

هویج

6. میگو

میگو و دیگر مواد غذایی حاوی زینک برای جلوگیری از ریزش مو ضروری است. البته جذب زینک بیش از حد نیز موجب ریزش موها می‌شود زیرا میزان تستوسترون تولیدی بدن را افزایش می‌دهد. میزان زینکی میزان نیاز روزانه به زینک 11 میلی‌گرم است. اگر به این میزان استفاده شود از ریزش موها جلوگیری می‌شود.

میگو

7. آجیل

بادام، پسته و دیگر انواع آجیل برای جلوگیری از ریزش موهای شما مفید است. نه تنها حاوی امگا سه هستند بلکه حاوی مقدار زیادی زینک می‌باشند که برای موهای شما مفید است

آجیل

8. سبزیجات

اسفناج و کلم بروکلی هم منبع ویتامین آ و سی می‌باشند. مانند بسیاری غذاهای دیگر در این لیست این سبزیجات هم مواد طبیعی‌ای مانند سبوم تولید می‌کنند که برای جلوگیری از ریزش موهای شما مفید است.

سبزی‌جات

مطالب مشابه را ببینید!