مجله تاپ‌ناز‌

اولین زن همجنسگرا وارد کنگره امریکا شد +عکس

سناتور همجنسگرا
 انتخابات روز سه‌شنبه آمریکا علاوه بر آنکه اولین رئیس جمهور حامی همجنس بازان را بار دیگر راهی کاخ سفید کرد یک سناتور همجنسگرای زن را نیز وارد کنگره آمریکا کرد.
بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، انتخابات سه‌شنبه در آمریکا دو دستاورد برای همجنس بازان آمریکا به همراه داشته است. در ایالت ویسکانسین «تمی بالدوین» به عنوان اولین سناتور همجنس‌باز زن انتخاب شد و «باراک اوباما» نیز به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا است که آشکارا حمایت خود از همجنس‌بازان را اعلام می‌کند و برای بار دوم انتخاب می‌شود.
همچنین طی همه پرسی که از مردم واشنگتن انجام شد، مردم با قانونی شدن ازدواج همجنس‌بازان موافقت کردند تا واشنگتن سومین ایالت آمریکا باشد که در آن ازدواج همجنس‌بازان قانونی می‌شود.
بعد از دو روز از شمارش آراء، یک میلیون و 269 هزار و 917 نفر با این موضوع اعلام موافق کرده در حالی که یک میلیون و 146 هزار و 439 نفر با این قانون اعلام مخالفت کردند.
این همه پرسی پیشتر و روز سه‌شنبه در دو ایالت «مین» و «مریلند» نیز برگزار شد و مردم این دو ایالت نیز با این قانون اعلام موافقت کردند این در حالی است که ایالت «مینسوتا» مخالفت خود با این قانون را ابراز داشت.
در ایالت مریلند، 51.9 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی با قانونی شدن ازدواج همجنس بازان موافقت کردند.
در ایالت مین نیز محوز ازدواج همجنس بازان از اواسط دسامبر صادر خواهد شد.
بررسی‌های ملی اخیر نشان می‌دهد که رویکرد مردم آمریکا در قبال ازدواج همجنس بازان در حال تغییر بوده و اکثریت مردم آمریکا هم اکنون با ازدواج دو هم جنس باز یکدیگر موافق هستند.
این چنین تغییر رویکردی در نظرسنجی که سی‌ان‌ان در ماه ژوئن انجام داد قابل رویت بود.

مطالب مشابه را ببینید!