مجله تاپ‌ناز‌

“پرورش کاکتوس در منزل” و ایده های خاص برای پرورش و نگهداری کاکتوس در خانه

“پرورش کاکتوس در منزل” با دانستن روش نگهداری آن می تواند به خوبی انجام شود. این گیاه پر از خار بسیار زیبا است و البته برای نگهداری آن در خاه باید نکاتی را بدانید.

5 ایده برای کاشت و نگهداری کاکتوس

امروزه خیلی از افراد در دکوراسیون منزل از کاکتوس استفاده می کنند. این گیاه کوچک از قدیم بسیار جلب توجه می کرد ولی امروزه بسیار شهرت پیدا کرده و مورد استفاده قرار میگیرد. این ایده آل است که یک منطقه سرسبز کوچک در خانه داشته باشید و در آن کاکتوس قرار دهید. کاکتوس بسیار زیبا است و به راحتی نگهداری می شود، آنها برای چند روز آب را حفظ می کنند، رنگی هستند و دارای شکل های مختلف و اشکال متفاوت هستند.

کاکتوس نوعی گیاه است که بسیار راحت می توانید آن را در خانه نگهداری کنید، این گیاه نیازی به مراقبت ندارد و با انواع مختلف دکوراسیون ترکیب می شود. گیاه کاکتوس بر خلاف دیگر گیاهان بسیار تنوع دارد و به هر طرقی و در هر ظرفی می توانید آن را بکارید و به راحتی در فضای خانه جا می شوند و عادت می کنند.

شما در مورد نگهدای کاکتوس در خانه چه فکر می کنید؟ آیا می خواهید در دکوراسیون خانه خود از کاکتوس استفاده کنید؟

 

پرورش کاکتوس در منزل

ایده هایی برای کاشتن کاکتوس

هر آنچه باید در مورد کاشت و نگهداری کاکتوس بدانید

برای کسانی که به گیاهان خاص و چشمگیر علاقه دارند و وقت زیادی هم برای مراقبت از ان ندارند، کاکتوس بسیار ایده آل است و فقط باید بعضی از توصیه ها را هنگام رشدن آنها مورد توجه قرار بدهید، ضروری نیست که همیشه به کاکتوس توجه کنید و از آن خیلی مراقبت کنید.

فضایی با نور و خورشید:

برای کاکتوس باید یک فضای روشن محیا سازید یا در جایی قرار دهید که نور خورشید به آن بتابدو اگر می خواهید کاکتوس را در خانه قرار دهید بهتر است پشت پنجره و یا مکان هایی قرار دهید که نور بیشتری می گیرند.

 

آبرسانی خوب هنگام نگهداری این گیاهان:

آبرسانی هم به اندازه نور خورشید با اهمیت است و البته باید توجه داشته باشید که در گلدان و یا زمین انباشت آب صورت نگیرد.

 

گلدان های کم عمق:

ریشه های کاکتوس سطحی هستند و نیز به عمق زیادی ندارند و گلدارن کم عمق گزینه خوبی است زیر اب هم درون آن جع نمی شود.

 

خطرات میانگین:

کاکتوس ها ،درآنچه که درمورد آبیاری انجام می شود، مانند دیگر گیاهان معمولی نیستند اگرچه این موضوع، بدین معنا نیست که آنها را در مدت طولانی بدون آب رها کنید ، ضروری است، که آنها را به روش متوسطی آب دهیم تا زمانی که، خاکشان مجددا خشک شود.

 

فاصله بین گیاهان:

یکی از اشتباهات رایج هنگام کاشت کاکتوس این است که نباید آن ها را نزدیک به هم کاشت اگر چه رشد آنها اهسته است و برخ از آنها فضای زیادی نمی خواهند ولی بهتر است با فاصله ای مشخص از هم کاشته شوند.

 

پرورش کاکتوس در منزل

نکاتی مفید برای نگهداری کاکتوس

ایده هایی برای کاکتوس در خانه

بهترین چیز در مورد این گیاهان این است که آنها را می توان به روش های مختلف کاشت، با صرف نظر از فضایی که آنها قرار است اشغال کنند این، البته، یک مزیت بزرگ برای کسانی است که مایل به استفاده از آنها به عنوان دکوراسیون هستند.

1. ایجاد سبدهای آویز:

از آنجا که ریشه های کاکتوس، کاملا سطحی هستند، سبدها برای کاشت آنها، مناسب هستند اساس این مورد، باعث راحتی و سهولت در آبیاری میشود و با شکل گیاه، ترکیب مناسبی به وجود می آورد.خلاق باشید،گونه های مختلف و بافت های متفاوت کاکتوس را برای تاًثیر گذاری بیشتر با هم ترکیب کنید .

2. یک باغچه عمودی ایجاد کنید:

باغچه های عمودی، مد روز هستند. ساختن آنها آسان است و این امکان را به شما میدهد،که چندین گونه را بکار ببرید و این یک جلوه ی بسیار ویژه ای از تزئین را ارائه می دهند به یاد داشته باشید، از گلدان های کم عمق، و ترجیحا مسطح استفاده کنید بنابراین، علاوه بر حفظ رطوبت، شما می توانید آن را بر روی هر دیوار قرار دهید.

3. از فنجان ها استفاده کنید:

آیا فنجان های قدیمی دارید، که دیگر استفاده نمی کنید؟این عناصر، برای گونه های کوچکی از کاکتوس ایده آل هستند، کاکتوس های بزرگتر در این ظروف سنگینی میکنند .چندین نوع فنجان را روی سینی گذاشته و کاکتوس را رشد دهید این دکوراسیون ،برای آشپزخانه ایده آل است.

پرورش کاکتوس در منزل

 ایده های بسیار عالی برای کاکتوس در خانه

4. قفسه بندی با کاکتوس ها:

یک راه بسیار ابتکاری، برای تزئین گیاهان کاکتوس ، استفاده از یک قفسه است این یک انتخاب ایده آل ،برای یک اتاق مطالعه یا دفتر است نکته قابل توجه ،این است که همه گیاهان کاکتوس باید یک اندازه ،به طوری که یک سطر یکنواخت باشند با این حال بهتر است از انواع مختلف کاکتوس برای ایجاد دکوراسیون جذابتر استفاده کرد.

5. گیاه با تنه چوبی:

برای کسانی که سبک روستایی بیشتری را دوست دارند، از ایده ما، از کاشت با چوب تنه استفاده کنید این سبک، مناسب برای هر دو فضای داخلی و باغ و تراس است. همه ی چیزهایی که باید انجام دهید، این است که یک تنه درخت را خالی کنید و آنرا از خاک پر کنید سپس، شما می توانید کاکتوسی که می خواهید را در آن بکارید.

پرورش کاکتوس در منزل

انواع مختلف کاکتوس

آنچه باید برای پرورش کاکتوس بدانید

قلمه زدن
رایج ترین روش برای تکثیر کاکتوس ها روش قلمه زدن است و بهترین فصل برای آن اوایل تابستان می باشد. بطوری که آن ها را در یک بستر سبک و محیطی با رطوبت کافی با آبیاری منظم کشت می کنند. امروزه قلمه ها را در آب ولرم حدود 45 درجه سانتی گراد قرار می دهند. در نتیجه جریان شیرابه قلمه ها قطع می شود.سپس آنها را در بستر کاشت قرار می دهند .

تکثیر بذری
به این صورت است که کاکتوس ها را در سبدهای پلاستیکی کم عمق با یک خاک بسیار سبک (ترجیحا پیت ماس) کشت می کنند. آبیاری بسترهای کشت در پای گیاه انجام می گیرد، یا اینکه سبدها را در ظرف های آبی قرار داده که به تدریج آب را جذب می کند و گیاه و بذرها مرطوب شده و بعد جوانه می زنند. مثل هر گیاه دیگر بذرکاری باعث طولانی شدن زمان رشد و نمو و بلوغ گیاه می شود.

روش پرورش کاکتوس ها

ترکیب خاکی کاکتوس ها، باید شنی رسی و درصد بیشتری از شن یا سنگریزه باشد. کاکتوس ها بیش از گیاهان معمول نیاز به آبیاری منظم دارند و بسته به سرعت رشد و فصل، تعداد و فواصل آبیاری تنظیم می شود.بعضی از کاکتوس ها نظیر مامیلاریا گل دهی منظم هر ساله دارند. بذر سیاه رنگ کوچک تولید می کنند. بعضی دیگر از کاکتوس ها نظیر زیئو کاکتوس که گل های بسیار کم دوامی دارند و تولید بذر کمتری می کنند.

پرورش کاکتوس در منزل

چگونگی پرورش کاکتوس ها

مطالب مشابه را ببینید!