مجله تاپ‌ناز‌

خوابیدن روی شکم در زمان بارداری چه عوارضی دارد؟

وضعیت خوابیدن را باید در زمان بارداری درست کنید و روی شکم نخوابید. خوابیدن روی شکم در زمان بارداری می تواند باعث آسیب جدی به جنین شود و شما می توانید با تمرین کردن این عادت غلط را از خود دور کنید.

اطلاعات خواندنی در مورد خوابیدن در زمان باردای و حالت خواب

خوابیدن روی شکم در زمان بارداری تا چه حد خطرناک است؟

دوران بارداری بسیار مهم اسو بسیار حساس است که شا در این مدت هم باید مراقب سلامت خود باشید و هم از جنین مواظبت کنیدو قرار است یک انسان دیگر را درون بدن خود بپروانید پس برای رعایت حفظ سلامت خود و جنین باید مراقب باشید.

تنگ شدن لباس ها، بهم خوردن میل به غذا، تکرار ادرار، بی خوابی شبها و … شرایطی هستند که زن باردار با آن مواجه می شود اما این فقط مشکلات نیست و در این بخش تاپ ناز به یکی از عادات غلط دوران بارداری که خوابیدن روی شکم در زمان بارداری است اشاره می کنیم. خانم هایی که بر روی شکم می خوابند باید این عادت را هر چه سریعتر ترک کنند.

خوابیدن روی شکم در زمان بارداری

روش صحیح خوابیدن در زمان بارداری

دوره بارداری، دورانی کوتاه مدت در زندگی خانمها است و شاید خانمها در طول زندگی خود عادت دارند که بر روی شکم بخوابند، ناگهان وقتی شکم شما برجسته می شود، دیگر خوابیدن و موقعیت خواب شما سخت می شود. علاوه بر این مشکل، تکرر ادرار شبانه، حالت تهوع و دیگر مشکلات نیز در هر روی سه ماهه اول بارداری به آن اضافه می شوند.

این موضوع فقط چند ماه است و کوتاه است و زود سپری می شود. باید نسبت به شرایط آگاه باشید زیر این راه خوبی برای از بین بردن استرس شما است، پس مثبت فکر کنید، همه اطلاعاتی که در مورد خوابیدن بر روی شکم خود در بارداری را باید بدانید در این مطلب تاپ ناز برای شما توضیح داده ایم و به شما می گوییم که برای بهتر خوابیدن در دوان بارداری چه باید بکنید.

خوابیدن روی شکم در زمان بارداری

به پهلو بخوابید زیرا بهترین حالت خوابیدن در بارداری است

خطرات و آسیب های خوابیدن روی شکم در زمان بارداری

خوابیدن در زمان ولانی به این حالت توصیه نمی شود زیرا ممکن است بر گردش خون شما تاثیر منفی بگذارد که می تواند برای جنین مضر باشد ؛ کارشناسان به خانم ها بارداری توصیه می کنند که روی شکم نخوابند، به خصوص اگر دوره دوم و سوم بارداری شما باشد، کودک شما، در این زمان به سرعت در حال رشد است، ممکن است به سیاهرگ شما فشار وارد شود که رگ اصلی است و خون را از مناطق پایین بدن به قلب می رساند، بنابراین ایا می شود به پشت خوابید؟

فقط به این دلیلی که ما بیان کردیم، خوابیدن بر روی شکم اشتباه است، پس دلیل نمی شود که به پشت بخوابید. کارشناسان عقیده دارند که خواب به پشت نیز در دوران بارداری خطرناک است. مطالعات نشان داده، چگونه خوابیدن به پشت، به خصوص برای مدت طولانی، می تواند جریان خون و سایر مواد مغذی را که باید به بدن جنین برسد را محدود می کند، علاوه بر این می تواند باعث احساس تهوع و سرگیجه بشود.

خوابیدن روی شکم در زمان بارداری

خوابیدن روی شکم باعث احساس تهوع و سرگیجه در زمان بارداری می شود

نکاتی برای خواب بهتر در دوران بارداری

پس چگونه می توانید بخوابید؟

  • یکی از بهترین موقعیت ها ،برای خواب در طول دوره حاملگی، خوابیدن به پهلو است با این روش خواب، مواد مغذی و خون کافی به کودک در حال رشد شما، میرسد اگر هنوز در رختخواب قرار دارید و قادر به پیدا کردن یک موقعیت راحت برای خوابیدن نیستید، در اینجا چند روش را بیان میکنیم تا خواب بهتری داشته باشید.
  • از کوسن و بالش، برای راحتی خود استفاده کنید شما می توانید، آنها را در جایی که نیاز به پشتیبانی اضافی دارید ،قرار دهید.
  • چند دقیقه قبل از خواب، بدن خود را آرام کنید بدن را ریلکس، و آماده ی خواب شوید.
  • اگر به سختی خوابتان می برد، موسیقی آرامش بخش گوش کنید همچنین، توصیه می شود قبل از خواب، حمام آب گرم بگیرید این کار، اعصاب را آرام می کند و به شما کمک خواهد کرد که بهتر بخوابید.
  • از همسرتان بخواهید ماساژ آرامش بخش به شما بدهد فقط یک ماساژ نرم و ساده ،کافی است.
  • برنامه خواب منظمی داشته باشید، در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید این به شما کمک خواهد کرد تا با آرامش و سریع به خواب بروید.

خوابیدن روی شکم در زمان بارداری

از بالش در هنگام خوابیدن استفاده کنید

» همچنین بخوانید :

دلایلی که باعث تهوع بارداری در خانم ها می شود

کدام زنان احتمال دارد بارداری خارج از رحم داشته باشند؟

مشکل استرس بارداری در زنان حامله

مطالب مشابه را ببینید!