مجله تاپ‌ناز‌

“درمان زگیل تناسلی” با سریعترین روش ها و راه های درمان تبخال تناسلی

درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی عوارض و خطراتی برای سلامت مردان و زنان دارد و حساسیت درمان را افزایش می دهد. باید با تمام روش های درمان و روش های درمان گیاهی و جراحی از بین بردن زگیل تناسلی آشنا باشید.

درمان های خانگی زگیل تناسلی و از بین بردن تبخال تناسلی

زگیل تناسلی یا تبخال چیست؟

زگیل تناسلی (GENITAL WARTS) آن کوندیلوما آکومیناتا نیز می گویند و توسط ویروس پاپیلومای انسان HPV ایجاد می شود. این ویروس از تماس مستقیم پوست با پوست منتشر می شود. بیشتر از 100 نوع ویروس اچ پی وی وجود دارد که 30 نوع از این ویروس می تواند ناحیه تناسلی را آلوده کند.این ویروس از طریق تماس مستقیم جنسی پخش می شود. در بیشتر موارد، سیستم ایمنی فرد آلوده این ویروس را از بین می برد و فرد علائم و نشانه های عفونت را پیدا نخواهد کرد. زگیل تناسلی یا HPV یکی از سخت ترین و مسری ترین نوع زگیل از لحاظ خوب شدن است و به دلیل مسری بودن، بیماری مشترکی بین زوجین می باشد و خیلی هم سریع گسترش پیدا می کند. با رعایت کردن بهداشت فردی و استفاده از روش های درمانی می توانید آن را درمان کنید.

» همچنین ببینید : زگیل تناسلی چیست و چگونه درمان می یابد؟

زگیل تناسلی چه علائمی دارد؟

زگیل دارای علائم و نشانه های خاصی است که می تواند مشخص کند آیا فرد به زگیل تناسلی آلوده شده است یا خیر و اینکه این مشکل تا چه حد شدید است.

•رشد دانه های بی درد و یا توده، بر روی پوست و غشاء مخاط در ناحیه تناسلی

زگیل ها می توانند در اندازه های مختلف، کوچک یا بزرگ باشند و می توانند به صورت تک یا خوشه ای باشند.

زگیل می تواند باعث سوزش، خارش و در برخی موارد، ترشحات از خودش شود.

زگیل تناسلی ،به ندرت باعث خونریزی و یا مشکل در هنگام ادرار می شود و این مورد می تواند تنها در مورد زگیل های رشد یافته در ابتدای مجرای ادراری، که باعث احساس سوزش می شود، صادق باشد.

زگیل ،گاهی اوقات بسیار کوچک است که در موهای تناسلی پنهان می شود و یا در ناحیه تناسلی داخلی، مانند گردن رحم ظاهر می شوند در این موارد ،یک بازرسی کامل داخلی توصیه می شود ،تا از عفونت بیشتر جلوگیری شود.

زگیل ها، در میان زنان، ممکن است پس از رابطه جنسی باعث خونریزی شوند؛ با این حال، به جای آنها بستگی دارد.

زگیل تناسلی، ممکن است در نتیجه بیماری های منتقله از رابطه ی جنسی افراد باشد.

چندین نشانه هشدار دهنده غیر معمول بروز زگیل تناسلی؛ خارش شکم و آلت تناسلی، تخلیه واژن، خونریزی واژینال و خستگی شدید در ناحیه تناسلی است.

آنها ،حتی می توانند به زبان، لب ها و گلو گسترش پیدا کنند.

درمان زگیل تناسلی

علائم زگیل های تناسلی

• علل زگیل تناسلی

علل اصلی زگیل تناسلی عبارتند از:HPV یا ویروس پاپلیوم انسانی

مقاربت جنسی با فرد آلوده

استفاده بیش از اندازه قرصهای بارداری

داشتن رابطه جنسی در سنین پایین

تماس جنسی بدون استفاده از مانع یا حفاظت

استفاده از اشیاء آلوده به HPV، از قبیل روکش تخت یا حوله.

عوارض بیماری زگیل تناسلی

سرطان دهانه رحم سرویکس یکی از بدترین عوارض زگیل تناسلی است که وابسته به ویروس HPV است. انواع خاصی از ویروس زگیل تناسلی می توانند باعث ایجاد سرطان فرج شوند و حتی باعث ایجد سرطان در آلت تناسلی و مقعد مرد شوند.

عفونت های این ویروس همیشه باعث ایجاد سرطان نمی شوند. نوع پرخطر این ویروس و همچنین سیستم ایمنی فرد می تواند نقش مهمی در ایجاد سرطان بازی کنند و به همین دلیل درمان زگیل تناسلی باید بعد از معاینه پزشک صورت بگیرد و باید به صورت جدی دنبال شود.

 

• چگونه از شر زگیل های تناسلی خلاص شویم؟

داروهایی طبیعی خانگی برای از بین بردن زگیل های تناسلی وجود دارد که می تواند به فردی که به دلیل مقاربت با شخص آلوده، ویروس به وی منتقل شده است را درمان کند، درمان هومیوپاتی نیز ممکن است.

درمان زگیل تناسلی

سریع ترین درمان های زگیل تناسلی

– درمان های خانگی برای زگیل های تناسلی:

1. ویتامین C:

بعضی از انواع زگیل های تناسلی با ویتامین سی درمان می شوند. یک قرص ویتامین سی را خرد کنید و با چند قطره اب مخلوط کنید و انرا مستقیم بر روی زگیل تناسلی بزنید به یاد داشته باشید که زگیل را به مدت یک روز بپوشانید. این فرایند می تواند ویروس پاپیلوم را از بین ببرد.

درمان زگیل تناسلی

با ویتامین سی زگیل تناسلی را از بین ببرید

2. درمان زگیل تناسلی با روغن درخت چای:

با استفاده از روغن درخت چای، خیلی ساده می توانید این ویروس ها را از بین ببرد. یک تکه پنبه حاوی روغن چای را به مدت ده روز و یک بار در روز با این روغن آغشته کنید و بعد از ده روز می بینید که زگیل ها سفید می شوند و از بین می روند.

نکته:استفاده از روغن درخت چای، موجب خشک شدن جزئی پوست می شود که طبیعی است.

درمان زگیل تناسلی

با روغن درخت چای زگیل تناسلی را درمان کنید

3. سرکه سیب برای درمان زگیل تناسلی

سرکه سیب یک گزینه خوب برای جذف کردن زگیل تناسلی است، اعمال مستقیم آن می تواند باعث حذف سلول های مرده و خشک شود. برای دستیابی به نتایج بهتر، توپ پنبه ای را در سرکه خیس کنید و آن را بر روی زگیل نگه دارید، با با نوار چسب بپوشانید و بعد از چند ساعت بردارید، این کار را هر روز تکرار کنید.

درمان زگیل تناسلی

بهترین روش برای درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب

4.درمان زگیل های تناسلی با سیر

سیر دارای خواص ضد باکتری است و می تواند درمانی مناسب برای زگیل تناسلی باشد، رژیم سیر درمانی می تواند شامل سیر خام یا کپسول سیر باشد. سیر خام را خرد کنید و بر روی قسمت آسیب دیده قرار دهید و یک یا دو روز با باند ببندید. شما می توانید سیر را به شکل کپسول هم مصرف کنید. این یک درمان طبیعی برای از بین بردن زگیل است.

 

درمان زگیل تناسلی

سیر روشی عالی برای درمان زگیل تناسلی

5. پیاز روشی عالی برای رفع زگیل تناسلی

پیاز را بر روی زگیل تناسلی قرار دهید و با باند بپوشانید. پیاز باعث افزایش جریان خون در بدن می شود. می توانید از آب پیاز نیز استفاده کنید. برای بدست آوردن آب پیاز باید مقداری نمک بر روی پیاز بپاشید و آن را به مدت یک شب بگذارید تا عصاره یا آب پیاز خارج شود.

پیاز به عنوان ،عامل ضد میکروبی کار می کند و نمک به عنوان آنتی سپتیک عمل می کند.

درمان زگیل تناسلی

استفاده از پیاز برای درمان زگیل تناسلی

6. روغن ویتامین E و یا روغن کرچک:

روغن ویتامین E و یا روغن کرچک نیز ،می توانند برای زگیل های تناسلی استفاده شود، تا از عفونت HPV خلاص شوید ؛ برای بهترین نتایج، قسمت های آسیب دیده را با روغن ویتامین E ،یا روغن کرچک مالش دهید و سپس سیر خرد شده را بر روحی آن نواحی پوشش دهید.

درمان زگیل تناسلی

روش های درمان زگیل تناسلی

7. نشستن در آب جو دوسر:

دوش جو دوسر یک روش مؤثر برای از بین بردن ناراحتی و خارش ناشی از زگیل تناسلی است جو را در آب داغ خسیانده و سپس آن را لهیده کرده و در آن بنشینید ، این آب، یکی از درمان های موثر طبیعی برای درمان زگیل های تناسلی در خانه است.

8. شیره عرف پروانه:

مایع شیری گیاه استبرق(علف پروانه که بعنوان پادزهر استفاده می شده) به عنوان یک درمان مفید و بی ضرر برای درمان زگیل تناسلی در خانه است ، شیره ی این گیاه، می تواند با برش ساقه گیاه استخراج، و به طور مستقیم بر روی زگیل تناسلی استفاده شود، که باعث کاهش رشد پاتوژن می شود که به نوبه خود فرآیند روند بهبودی قسمت های آسیب دیده را شامل می شوند.

9- ریشه شیرین بیان:

ریشه شیرین بیان را خرد کرده و پس از آن ،بر روی زگیل های تناسلی به طور مستقیم یا با حفاظت به منطقه آلوده استعمال کنید.این نیز، یک روش درمان طبیعی برای از بین بردن زگیل تناسلی است.

درمان زگیل تناسلی

درمان طبیعی زگیل تناسلی با ریشه شیرین بیان

10- پوست درخت بید:

پوست درخت بید، به عنوان درمان موثر طبیعی برای از بین بردن زگیل های تناسلی محسوب می شود ؛ قسمت داخلی پوست درخت بید ،برای رسیدن به سطح ارتجاعی مورد نیاز، مرطوب می شود. پوست درخت، مرطوب برای زگیل های تناسلی استفاده می شود و با استفاده از باند یا گاز استریل نگهداری می شود.

11- سرو بادبزنی:

طبق یک گزارش علمی در وب سایت رسمی پزشکی گیاه شناسی سانفرانسیسکو، این سرو ارزش بالقوه و خواص درمانی برای درمان زگیل تناسلی دارد.در درمان عفونت ویروسی واگیر جنسی، مستقیم روغن سرو را در قسمت آسیب دیده تناسلی استعمال نمایید، بهبود زیادی به وجود می آورد.

12 -نوار درمانی برای از بین بردن زگیل تناسلی

این درمان ،دوباره بهترین درمان از روشهای درمان خانگی طبیعی برای از بین بردن زگیل تناسلی است ؛ این نوار در مجرای استفاده شده، برای پوشاندن زگیل تناسلی است که بعد از شش روز برداشته می شود این عمل را تا زمانی که زگیل تناسلی کاملا از بین نرفته، تکرار کنید.

13-رفع زگیل های تناسلی با جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری از روغن کرچک و مقداری جوش شیرین در حدی که لایه ضخیمی از خمیر ایجاد کند را ،با هم مخلوط کرده و این خمیر را در ناحیه آسیب دیده استعمال کنید، و با باند بپوشانید.

درمان زگیل تناسلی

جوش شیرین برای بهبود زگیل های تناسلی

14- الکل:

مالش الکل نیز ثابت کرده که یک درمان موثر طبیعی برای زگیل تناسلی است ، با این وجود، تقریبا یک هفته یا یک ماه درمان زگیل با الکل طول می کشد، زیرا بستگی به اندازه زگیل ها دارد.

15- لاک ناخن شفاف:

لاک ناخن بیرنگ را صبح و شب قبل از رفتن به رختخواب، بر روی زگیل های خارجی استفاده کنید ، زگیل ها در عرض یک یا دو هفته از بین می روند.

16- آب آلوئه ورا:

آب آلوئه ورا را، به طور مستقیم بر روی زگیل های تناسلی استفاده کنید ؛ آن را به طور منظم بر روی سطح مورد نظر پخش کنید ،این روش درمان، زگیل ها را به طور طبیعی حل خواهد کرد.از آنجا که زگیل های تناسلی مسری هستند، باید مراقب باشید که از عفونت جلوگیری کنید.

درمان زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با آب آلوئه ورا

17-استفاده از سیر و ویتامین E برای رفع زگیل تناسلی

مالیدن روغن ویتامین E روی ناحیه مبتلا به زگیل و سپس گذاشتن سیر له شده هر 48 ساعت یکبار تا رفع دائم زگیل ها

18 -روغن پونه کوهی برای درمان زگیل تناسلی

روغن پونه کوهی که از خانواده نعنا است یک درمان طبیعی برای ویروس HPV و همچنین کاهش تاثیر زگیل است. این یک درمان مقرون به صرفه است. قبل از استفاده برای کاهش سوزش روغن را کمی رقیق باید کرد.

19- درمان زگیل تناسلی با زردچوبه

زردچوبه خالص، کورکومین یک انتی اکسیدان است که روی ویروس HPV با محافظت از سلول های DNA تاثر میگذارد. همچنین تاثیر بسیار بزرگی روی انواع مختلف سرطان های رحم دارد.

درمان زگیل تناسلی

بهبودی زگیل تناسلی با زردچوبه

20- تخم گیاه کرچک و عسل برای ساخت پماد خانگی درمان زگیل تناسلی

تخم گیاه کرچک آغشته به عسل از دیگر موارد درمان کننده زگیل است. از ترکیب این ماده با عسل، پمادی به دست می آید که باید روی زگیل مالیده شود.

به درمان هایی با روش طب مدرن و جراحی زگیل تناسلی می رسیم

داروهای موضعی و راه و روش های درمان دارویی و جراحی زگیل تناسلی :

به طور کلی خلاصه روش های تجویز شده شامل استفاده از محلول یا ژل podofilox 0.5%، کرم imiquimod 5%، یا پماد sinecatechins 15% می باشد. البته به دلیل عوارض هر کدام و طولانی بودن مدت درمان کمتر توصیه می شود و همچنین به دلیل عوارض این داروها ، مصرف خودسرانه برای درمان زگیل تناسلی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

درمان زگیل تناسلی با فریز با نیتروژن مایع (کرایوتراپی):

یکی از بهترین روشهای درمانی زگیل تناسلی است.

الکترو کوتریزاسیون روشی برای رفع زگیل تناسلی:

روش دیگری در درمان زگیل تناسلی است که اشکال آن دردناک بودن آن است.

کرایوتراپی روش درمان زگیل تناسلی :

امروزه به دلایلی که خواهیم گفت بهترین و آسانترین و کوتاه ترین و کم عارضه ترین روش حذف زگیل تناسلی می باشد:در یک جلسه و در برخی 5-10 دقیقه همه زگیل های تناسلی را می توان درمان کرد.منجربه پخش زگیل تناسلی نمی شود و نیاز به تکرار درمانی نیست. همچنین از نظر زیبایی محل پوست آلوده نسبت به روش های دیگر حداقل آسیب بافتی را دارد.

سرپایی و با حداقل درد و تحریک محل نسبت به روش های دیگر می باشد و لذا نکات فوق باعث شده است که امروزه کرایو به عنوان خط اول درمانی زگیل تناسلی در بسیاری از مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد .

بهترین، سریعترین و اثربخش ترین درمان زگیل تناسلی لیزر می باشد:

لیزردرمانی دی اکسید کربن فرآیندی است که در آن پرتوهای فروسرخ مستقیماً به طور متمرکز به سوی آسیب های زگیلی هدف گیری می شود. بافت آسیب دیده، لیزر را جذب و به انرژی گرمایی تبدیل می کند و به این وسیله ناحیه ی مورد نظر را تبخیر می نماید .فایده ی بالقوه ی این روش درمانی آن است که قابلیت نفوذ لیزر در عمق، امکان تهاجم کامل تری را به ویروس فراهم می کند و موجب شده تا لیزردرمانی، روش مورد انتخاب برای درمان افراد دارای ضعف ایمنی باشد. طبق مطالعه ای که در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است میزان پاکسازی زگیل تناسلی توسط لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی است میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که لیزر می کنند کمتر از کسانی است که که کرایو می کنند. به عبارت ساده تر خیلی اوقات برای پاکسازی یک زگیل نیاز به دو یا تعداد بیشتری جلسات کرایوتراپی است و گاهی اصلا پاسخگو نبوده و نیاز به تغییر روش درمان هست در حالی که در درمان با لیزر در همان جلسه اول زگیل از بین خواهد رفت و عود نخواهد کرد.

درمان زگیل تناسلی

 درمان فوری زگیل تناسلی با لیزر

اقدامات لازم برای بهبودی سریع زگیل تناسلی

برای درمان سریع و رفع اثرات زگیل تناسلی در دوره درمان فرد بایستی نکاتی را رعایت کند که شامل:

خودداری از خارش: از خاراندن ناحیه مبتلا جدا خودداری کنید چرا که باعث ترکیدن زگیل ها و خونریزی آنها می شود و این امر باعث رشد سریعتر و گسترش بیماری می باشد.

استفاده از کاندوم در رابطه جنسی:برای جلوگیری از انتشار و انتقال ویروس به زوجین توصیه می شود.

کاهش رطوبت : خشک بودن بخش مبتلا یکی از راههای تسریع درمان است.

تغذیه سالم برای رفع زگیل تناسلی : استفاده از میوه ها و سبزیجات و غذاهای سالم سرشار از انواع ویتامین ها، کلسیم و پروتیین برای تقویت قوای بدنی و مبارزه با بیماری

برای پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی چه کنیم؟

برخی از اقدامات پیشگیرانه عبارتند از:

– اجتناب از مقاربت بدون حفاظت جنسی با شرکای جنسی متعدد.

– در صورت مقاربت، از روش های فیزیکی جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

– منطقه تناسلی را خشک و تمیز نگه دارید.

– برای جلوگیری از تعرق بیش از حد و افزایش گردش هوا در ناحیه تناسلی از لباس زیر پنبه ای استفاده کنید.

_ زگیل را لمس یا زخم نکنید و حتی آن را فشار ندهید.

» همچنین بخوانید :

برای بهداشت دستگاه تناسلی این 8 کار را انجام دهید

20 بیماری که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود!

چگونه به زگیل تناسلی مبتلا نشویم؟

مطالب مشابه را ببینید!