مجله تاپ‌ناز‌

چطور در شب امتحان بیدار بمانیم و بهتر درس بخوانیم؟

بیدار ماندن در شب امتحان

آیا در شب امتحان حتما باید قهوه بخورید تا بمانید؟ آیا روش های دیگری برای بیدار ماندن در شب امتحان برای درس خواندن بهتر وجود دارد؟

خیلی از دانش آموزان و دانشجویان ترجیح می دهند شب قبل امتحان را بیدار بمانند و تا جایی که می توانند درس بخوانند. در این مطلب ترفندهایی برای شب بیداری و بیدار ماندن در شب امتحان برای درس خواندن را به شما می گوییم. البته پیشنهاد ما به شما این است که شب قبل از امتحان به اندازه کافی استراحت کنید.

روش های بیدار ماندن در شب امتحان

 

مچ دستان را با آب سرد بشویید

در شب امتحان اگر خواب آلود شدید می توانید مچ هر دو دست را زیر آب سرد بگیرید.

 

گوش ها را ماساژ دهید

راهبان بودایی برای اینکه خوابشان نگیرد، از روش ماساژ درمانی گوش استفاده می کردند، نقاط فعال گوش یا لبه های گوش را ماساژ دهید تا خواب از چشم شما بپرد.

 

روغن نعناع بو کنید

روغن نعناع ارام بخش است و بو کردن آن باعث رفع خستگی مغز می شود و می تواند شما را بیدار نگه دارد.

 

خمیازه بکشید

خمیازه کشیدن هم یک راه طبیعی برای خنک کردن مغز است. وقتی که ما خسته می شویم، دمای مغزمان بالا میرود و یکی از بهترین روش ها برای کم کردن دمای مغز، خمیازه کشیدن است.

10 بار پشت هم خمیازه بکشید تا خواب از چشم شما بپرد.

 

لیمو ترش تازه بخورید

اگر می خواهید شب بیدار بمانید یک تکه لیمو ترش تازه بخورید. لیمو ترش شوک به شما وارد می کند و باعث می شود که خواب از سر شما بپرد.

آدامس نعنایی بجوید

یکی از رش های مناسب برای بیدار ماندن در شب امتحان جویدن آدامس نعنایی است، آدامس نعنایی طعمی تند و قوی دارد و به صورت معجزه آسایی باعث بیدار ماندن شما می شود.

آب بنوشید

نوشیدن آب می تواند بدن شما را هیدراته کند و باعث افزایش جریان خون به مغز و اندام های بدن شود و باعث رفع خستگی مغز شود که همین ماتوند خواب را از چشم بپراند.

بیدار ماندن در شب امتحان

چند روش برای بیدار ماندن در شب

کمی چرت بزنید

یک چرت کوتاه 5 تا 25 دقیقه ای باعث رفع خستگی شما می شود و به شما انرژی می دهد که در شب بیدار بمانید.

صورت را با آب سرد بشویید

اگر احساس خواب آلودگی می کنید، بهترین ترفند این است که دست و صورتتان را با آب سرد بشویید. علاوه بر این می توانید یک کیسه یخ در فریزر بگذارید و هر وقت که حس کردید خوابتان می آید آن را پشت گردن خود قرار دهید.

 

کشیدن عضلات

یکی دیگر از روش های بیدار ماندن در شب این است که عضلات بدن خود را بکشید و 30 قانیه نگه دارید و سپس به وضعیت قبل برگردید.

 

پشت دست را با پیاز ماساژ دهید

پیاز مواد مغذی زیادی دارد، آرام بخش است، رفع خستگی می کند، باعث پریدن خواب از چشم می شود و می تواند باعث شود که در شب امتحان بیدار بمانید.

ماساژ دست ها با پیاز باعث نرم شدن پوست می شود و خشکی پوست را در زمستان رفع می کند.

منبع کوکا

مطالب مشابه را ببینید!