مجله تاپ‌ناز‌

سفر به توکیو شهر غذاها

اطلاعاتی از شهر غذاها توکیو ژاپن و تصاویر توکیو

توکیو را شهری پر از غذا و رنگ معرفی می‌کنند، برای اینکه بدانید چرا این عنوان را بر روی شهر گذاشته‌اند، گزارش زیر را از دست ندهید.

توکیو

توکیو را شهر غذا و رنگ می نامند
«توکیو شهر غذا و رنگ است» با این تصاویر گشتی می زنیم در این دنیای خوشمزه تا با علت این عنوان آشنا شویم.

مکانهای تفریحی توکیو,جاهای دیدنی توکیو

هتل اورینتال در ژاپن سه رستوران دارد که هر کدام از آن‌ها توسط سرآشپزهای حرفه‌ای اداره می‌شود

 

هتل اورینتال در ژاپن به تنهایی سه رستوران در خود دارد که هر کدام از آن‌ها توسط سرآشپزهای حرفه‌ای که در فرانسه درس خوانده‌اند، اداره می‌شود. نکته جالبی که درباره این رستوران‌ها وجود دارد اینکه ابزار  آشپزها را به طور کامل از فرانسه آورده‌اند.

مکانهای تفریحی توکیو,جاهای دیدنی توکیو

در توکیو هتل‌دارها و مغازه‌دارها در خرید مواد اولیه بسیار حساس هستند

در توکیو، میوه‌ها و سبزیجات با احترام زیادی نگهداری و بسته‌بندی می‌شوند. حتی قیمت‌گذاری آن‌ها در مغازه‌ها موضوع بسیار مهم و با اهمیتی است و معمولا مجموعه‌ای از سبزیجات مشابه در یک بخش و بسته‌های بشقاب مانند به فروش می‌رسند.

هتل‌دارها و مغازه‌دارها هم در خرید مواد اولیه بسیار حساس هستند و اصلا از برگرداندن چیزی که مورد نظرشان نباشد، خجالت نمی‌کشند.

مکانهای تفریحی توکیو,جاهای دیدنی توکیو

سوشی مهم‌ترین غذای ژاپنی‌ها است – گردشگری در ژاپن
شاید با قاطعیت بتوان سوشی را مهم‌ترین غذای ژاپنی‌ها دانست. غذایی که بدون شک در بشقاب غذاهای توکیو می‌درخشد. اما تنها این نیست و در کنار این غذای دوست داشتنی و محبوب انواع غذاهای دیگر هم سرو می‌شود.

مکانهای تفریحی توکیو,جاهای دیدنی توکیو

برای بیشتر ژاپنی‌ها نودل‌ها نمونه کامل و واقعی از غذای ارزان و سریع محسوب می‌شود
جالب است بدانید بخش زیادی از این غذاها همان‌هایی هستند که در کشورهای اروپایی نیز وجود دارند و البته ۵۰ رستوران فرانسوی که در این شهر وجود دارد، نشان از علاقه مردمان آن به غذاهای فرانسوی است.
برای بیشتر ژاپنی‌ها نودل‌ها نمونه کامل و واقعی از غذای ارزان و سریع محسوب می‌شود. یک کاسه از این غذای دوست داشتنی که باید با صدای هورت کشیدن هم همراه باشد، مورد علاقه بیشتر ژاپنی‌ها است و فرقی نمی‌کند آن را زمان نهار بخورند یا ساعت‌ها بعد از شام، همیشه برای یک کاسه نودل جا دارند!

مکانهای تفریحی توکیو,جاهای دیدنی توکیو

ژاپنی‌ها غذاهای دریایی را خیلی دوست دارند و بیشتر اوقات ماهی مصرف میکنند
رستوران‌ غذاهای دریایی طرفداران و علاقه‌مندان ویژه‌ای دارد و در هر بشقاب از این غذاها داستان عجیبی اتفاق می‌افتد، داستان عجیبی از رنگ و طعم‌های متفاوت و غیر قابل پیش‌بینی.

«سنگی در بشقاب» عنوان یکی از بشقاب‌های غذاست که در آن از پوست نان سیاه استفاده شده و داخلش را با سیب زمینی پوره شده پر کرده‌اند و چیزی شبیه به سنگ را ساخته‌اند!

مکانهای تفریحی توکیو,جاهای دیدنی توکیو

در رستوران‌ های ژاپنی،غذاهای دریایی طرفداران و علاقه‌مندان ویژه‌ای دارد

 

«ریتز-کارلتون» نام فستیوالی است که در آن غذاهای آسیایی و دریایی سرو می‌شود. برای این برنامه سرآشپزهایی از نقاط مختلف جهان در توکیو جمع می‌شوند و مسابقه‌ای را برگزار می‌کنند. در این تصویر جایگاه داوران را می‌بینید.

هیدتوکی ساتو سرآشپز ژاپنی رستوران ریوگان است که سه ستاره دارد. این سرآشپز می‌گوید همه ما آشپزها می‌دانیم که با غذاهای خودمان فضای هنری را می‌توانیم به وجود بیاوریم و تمام تمرکز ما بر روی کیفیت و جزئیاتی است که در حال انجام آن هستیم.

مکانهای تفریحی توکیو,جاهای دیدنی توکیو

بازار ماهی در توکیو روزانه حدود ۳ هزار تن ماهی به فروش می رساند

 

۳ هزار تن ماهی در یک روز مقدار زیادی است، اما این بازار ماهی در توکیو روزانه این مقدار ماهی و دیگر غذاهای دریایی را به مشتریان می‌فروشد. به نظر می‌رسد ژاپنی‌ها غذاهای دریایی را خیلی دوست دارند!

مکانهای تفریحی توکیو,جاهای دیدنی توکیو

در توکیو رقابت میان سرآشپزها بسیار زیاد است و همه تلاش می‌کنند بهترین باشند

 

آیا می‌دانستید ژاپنی‌ها برای تهیه سوشی سرآشپز جدا دارند؟ جیرو اونو و اوشیکازو اونو دو برادر هستند که تخصصشان تهیه سوشی است. جیرو که ۸۹ سال دارد سال‌هاست سوشی درست می‌کند و جزو اولین نفرات در دنیا است که این غذای محبوب را تهیه کرده است و حتی مستندی از زندگی‌اش هم تهیه شده است.

یوشیهارو کاجی سرآشپز رستوران هنگ کنگی فلیکس می‌گوید در توکیو رقابت میان سرآشپزها بسیار زیاد است و همه تلاش می‌کنند بهترین باشند، به همین دلیل به دنبال کشف چیزهای تازه برای ذائقه‌های مختلف هستند.

مطالب مشابه را ببینید!