مجله تاپ‌ناز‌

شخصیت مرد متولد مهر ماه

شخصیت مرد متولد مهر ماه

ویژگیهای اخلاقی و شخصیت مردان متولد مهر ماه

از ویژگیهای مرد متولد مهر ماه می توان، انصاف،‌ متعادل، زن پرست، خوش سلیقه و گاهی تنبل و بی اعتنا نسبت به زندگی را نام برد.

اگر شوهر متولد مهر ماه دارید، همیشه به سر و وضع خود برسید، خانه را تمیز و مرتب نگه دارید و در محیط آرام خانه سر و صدا راه نیندازید و حتما در یکی دو اتاق پرده آبی رنگ آویزان کنید. اگر شوهر شما متولد مهر است،‌ می توانید به خود ببالید که هوشمند ترین مشاورین جهان را در جوار خود دارید، او مناسب ترین و منطقی ترین راه حل ها را برای مسائل شما پیدا می کند،‌ اما این حرف مفهومش این نیست که به خواسته های کودکانه شما نیز جواب مثبت بدهد، در یک چنین مواردی او راه چاره خوبی عرضه می دارد. تعدادی از این خواسته ها را منطقا رد می کند. و درباره تعدادی دیگر با شما به بحث و گفت و گو می نشیند. مرد متولد مهر ممکن است دمدمی مزاج باشد و عادت او به استدلال و منطق چنان شدید و همیشگی است که گاهی واقعا آدم را دیوانه می کند، او حتی در امور عاشقانه نیز از منطق ودلیل پیروی می کند.

با وجود این باید به اطلاع برسانم که لازم است سخت مرقب خود باشید زیرا به تجربه ثابت شده است که دختری که در دام عشق یک چنین مردی افتاده است،‌ دیگر هرگز نتوانسته خود را خلاص کند. می دانید چرا؟ برای اینکه اگر بخواهید او را ترک کنید، چنان با دلیل و منطق غلط بودن این فکر را به شما ثابت می کند که نه تنها در لحظاتی که مقابل او نشیته اید و به حرف هایش گوش می دهید،‌ خود را محکوم احساس می کنید بلکه ذکاوت و هوشمندی او در دلایلی که عرضه می کند، چنان نرمش، احساسات و خونگرمی از خود نشان می دهد که شما طبیعت دمدمی او را که گاهی سخت موجب ناراحتی می گردد،‌ به کلی فراموش می کنید.

او خیلی راحت می تواند قلب و نظر شما را به سوی خود جلب کند. در کشمکش و مبارزه متولد مهر ماه اکثر اوقات شما بازنده هستید، اما این باختن با شکست خوردن از زمین تا آسمان فرق دارد زیرا دیری نمی گذرد که می بینید آرزوهایتان آرزوهای او، و خواسته هایتان خواسته های اوست و در دنیا هیچ چیز بیشتر از خوشحال کردن او برایتان ارزش ندارد. لبخند او برای شما حکم یک سبد گل قرمز را که غنچه های آن در حال شکوفا شدن است را پیدا می کند،‌ سبد گلی برای بدست آوردن آن تلاش می کنید و دیگر بدون آن نمی توانید به زندگی ادامه بدهید. تنها زنانی که قلبی از سنگ خارا دارند، می توانند در مقابل لبخندهای یک مرد متولد مهر مقاومت کنند، آن هم به شرطی که علاوه بر یک چنین قلبی، اراده ای از فولاد آبدیده داشته باشند.

زنانی که عاشق یک مرد متولد مهر هستند، هیچکدام نمی توانند بگویند« نمی دانم چرا دوستش دارم». از سوی دیگر گاهی اوقات وضع به کلی تعییر پیدا می کند و شما برای وادار کردن او به کارهایی نظیر جواب دادن به تلفنی که پنج دقیقه است زنگ می زند، و یا بلند شدن از روی مبل و روشن کردن چراغ اتاق باید فریاد بزنید، دستش را بگیرید و بکشید. به این ترتیب به هیچ وجه انتظار این را نداشته باشید که او سالی 365 روز و هر روز هم 24 ساعت نقش یک عاشق را ایفا کند. قبلا گفته شد که متولدین این ماه، اعم از مرد یا زن تحت نفوذ ونوس هستند و اگر کتاب اساطیر یونان را خوانده باشید، خوب می دانید که در زندگی این الهه عشق نیز روزهای بدون عشق فراوان وجود دارد و یک چنین بحران هایی وقتی در مرد متولد مهر مشاهده می گردد که تعادل دو کفه ترازوی صورت فلکی او به هم می خورد. بدیهی است که بالا و پایین رفتن کله ها ابدی نیست و در هر حرکت مقداری از نوسان کاسته می شود تا دوباره تعادل برقرار می گردد و زندگی شما یک بار دیگر سرشار از شور و نشاط و غرق در شادی و خنده می شود.

مرد متولد مهر در عقیده خود بسیار راسخ و ثابت قدم است، اما فرق بین او و دیگر کسانی که دارای ثبات قدم می باشند این است که به محض آنکه منطقا تشخیص داد عقیده اش اشتباه است،‌فورا آن را تغییر می دهد.

یکی دیگر از اختصاصات مرد متولد مهر قدرت عجیب و باورنکردنی او در جلب نظر کسانی است که با وی کدورتی پیدا کرده اند. اسلحه اصلی او در رفع کدورت همان لبخند معروف می باشد. او صادقانه دست دوستی به سوی کسی که از وی دلگیر شده است، دراز می کند و در همان حال صادقانه و از صمیم قلب این کار را باز هم تکرار می کند و چون به قول معروف « حرفی که از دل برآید، به دل می نشیند»‌، سرانجام صداقت او کار خودش را می کند و کدورت ها برطرف می گردد. دو کلمه عشق و مهر مترادف هم هستند و این امر نه تنها از نظر لغوی، بلکه از نظر نجومی و حتی آماری نیز صادق است، بر طبق برخی اساطیر باستان، ماه هفتم سال را به آن جهت مهر می نامند که عشق در آن به وجود آمده و راه خود را به دل تمام موجودات عالم باز کرده است. در عمل ثالت شده که مرد متولد مهر اگر بخواهد به دل دختری راه باز کند، چنان این کار را طبیعی و بدون زحمت انجام می دهد که موجب حیرت می گردد، اما پس از این مرحله دوره سرگردانی او شروع می شود، تعادل کفه های ترازو به هم می خورد و این دودلی شدید در وی به وجود می آید که از این پیروزی خود چگونه باید بهره برداری کند، عشق فرشته ای دارد و شیطان نیز از جمله فرشتگان بوده است و درست به همین دلیل هم هست که فرشته عشق هرگز صد در صد ملکوتی نیست و باز به همین دلیل هم هست که مرد متولد مهر پس از به دست آوردن دل یک دختر بر سر یک دوراهی قرار می گیرد و از خود می پرسد که آیا باید فقط چند صباحی او را نگاه دارم یا اینکه از وی تقاضای ازدواج کنم و یا هیچکدام؟ این حالت چندان دوام نمی آورد و کفه ترازو خیلی زود با کمک وزنه های منطق و استدلال تعادل خود را به دست می آورند و تکلیف روشن می شود. علاقه او به زن قبل از نود سالگی از بین نمی رود، این امر را حمل بر هوسبازی او نکنید، او ممکن است صمیمانه و با تمام وجود عاشق زن خود باشد و حتی فکر بی وفایی یا خیانت هم از مخیله اش عبور نکند، اما این موضوع دلیل آن نمی شود که در مجالس و میهمانی ها خیلی زودتر و بهتر از دیگران زنان هوس انگیز را تشخیص ندهد.

از طرف دیگر مرد متولد مهر خیلی زودتر از هم سن و سال های خود به وجود جنس مخالف پی می برد تا جایی که بر طبق آمار موجود پسران متولد مهر18 ماه زودتر از پسران دیگر به سن بلوغ می رسند. بروز یک جنین بلوغ زودرسی، همراه با ورزیرگی ذاتی و طبیعی او در امور عشقی و قدرت بی نظیری که در جلب نظر زن ها دارد، بالطبع موجب می گردد که زندگی اش از جریانات عاشقانه باشد.

کسی که در ماه مهر متولد شده باشد، به هیچ صورت مایل به رنجاندن دیگران نیست و اگر مشاهده می کنید که گاهی تا پای رنجش خاطر با دیگران به بحث و جدل می پردازد، حتم داشته باشید که از عواقب آن به کلی غافل است. او هرگز نمی خواهد از کلمه « نه » استفاده کند در حالی که نمیداند در بسیاری از موارد گفتن این کلمه به مراتب بهتر از کج دار و مریض رفتار کردن است. تمایل شدید و غیر قابل اجتناب او از دست به دست کردن و سبک و سنگین کردن امور گاه موجب پیدایش کدورت می گردد،‌ در حالی که او اگر فقط احساس کند که عواطف کسی را جریحه دار کرده است، و یا حتی اگر پس از سالها پی ببرد که عشق کسی را نادیده گرفته به شدت آرزده خاطر و دلگیر می شود. در نظ گرفتن انصاف یکی دیگر از اعتقادات ذاتی و عمیق مرد متولد مهر ماه است. او بی انصافی و جنایت را در یک ردیف قرار می دهد. ترس از این حالت گاهی موجب می شود که از دختری که کاملا مطابق دلخواهش نیست، در خواست ازدواج کند و در نتیجه در سراسر عمر از یک ازدواج بدون عشق رنج ببرد. به این ترتیب ملاحظه می کنید که وضع و خخالت او مثل یک شمشیر دو دم است که هم می تواند او را از یک عشق واقعا حقیقی برخوردار سازد و هم او را از آن به کلی محروم نماید. دمدمی مزاجی مرد متولد مهر را باید جدی گرفت زیرا اگر خوب دقت کنیم می بینیم که در او، مخصوصا در ایام جوانی، نوعی بازیگوشی و یکدستی گرفتن مشاهده می گردد، از آن گذشته، برای این شخص مرزهای بین یک دوستی ساده و عشق سخت در یکدگر ادغام شده و مغشوش به نظر می آید، در نتیجه اصلا جای تعجب نخواهد بوداگر مشاهده کنیم که تا رسیدن به پای سفده عقد قلبش بارها شکسته باشد. او خیلی دیر عشق های خود را، که احتمالا هرگز حقیقی نبوده اند، فراموش می کند و پس از متولدین برج کماندار ( آذر ) و دو پیکر ( خرداد ) از هر کس دیگر از شکست های عاشقانه رنج می برد، اما خوشبختانه عامل قضاوت صحیح سرانجام به وی کمک می کند تا عمیقا بر غم خویش پیروز شود و آن را به کلی از خاطر ببرد تا جایی که کمتر اتفاق می افتد اثر ناگواری از این قبیل عشق ها در وی باقی بماند مگر اینکه موضوع به گونه ای واقعا استثنایی و غیر عادی بوده باشد. او برای پی بردن به اسرار درونی شما علاقه ای از خود نشان نمی دهد، در حالی که در دیدار نخست عکس این امر به نظر می رسد، و شما او را مردی کنجکاو و جست و جو گر می بینید. او اغلب اوقات به وقایعی که درست مقابل چشم هایش رخ می دهند، پی نمی برد، در صورتی که دیگران همه متوجه آن می شوند. به همین جهت گاه استعداد فریب خوردن دارد. اگر در بحث و گفت و گو با شما پیشقدم شد، هدفش صرفا گفت و گو و آشنایی است نه اینکه می خواهد به اسرار شما پی ببرد. نظریات و دلایل او به گونه ای خیره کننده منطقی هستند و نتیجه گیری های وی پیوسته درست ترین و مخصوصا منصفانه ترین نتیجه گیری هاست، قدرت قضاوت صادقانه و عملی او به قدری زیاد است که در بسیاری از کتب نجوم از متولدین این ماه به عنوان سلیمان صور فلکی نام برده شده است، آنچه در قضاوت های او جلب توجه می کند این است که در این کار دخالت نمی دهد. برای او فقط توجه به حقایق مهم است. به نظر او زندگی افرادی نظیر متولدین فروردین و اسفند که صد در صد تابع احساسات خویش می باشند، فاقد صافی و خلوص واقعی می باشد.

اگر شما آدم اسرافکاری باشید، برداشت او چنین خواهد بود که قدر پول را نمی دانید و آن را مثل ریگ خرج می کنید و در نتیجه نمی توانید مسئول بودجه خوبی باشید، در یک چنین حالتی او اصلا به این امر توجه نمی کند که این کار شما ممکن است علت روانی داشته باشد. برای وی دلائل روانی صد در صد قانع کننده نیستند و نمی توان برای انجام یک قضاوت صحیح و بدون عیب و نقص به آن استناد جست، به همین ترتیب اگر خساست به خرج بدهید، برداشت و استنباط او این خواهد بود که باید از پول های صرفه جویی شده برای خرید لباس های زیباتر و زیادتر استفاده بکنید، بی برنامه بودن را آشفتگی می داند، و از بی بند و باری متنفر است. در نتیجه هر موضوع غیر متفادل و ناهماهنگی روی قضاوت نهایی او تأثیر می گذارد.

یکی دیگر از ویژگی های ذاتی مرد متولد مهر قابل اعتماد بودن اوست شما می توانید به طور دربست و کامل به او اعتماد بکنید، تنها گاهی اوقات از اینکه می بینید نمی توانید احساسات درونی شما را چنانکه مایل هستید درک کند، ممکن است دلخور بشوید. توجه داشته باشید که قصور او در این مورد به هیچ صورتی جنبه عمد و یا بی توجهی ندارد، او واقعا نمی خواهد که موجبات رنجش شما را فراهم بیاورد،‌منتها به طور طبیعی قادر به درک نیازهای عاطفی ابراز نشده هیچکس نیست. عاشق پیشگی و تبحر او در به دست آوردن دل زن ها و قابلیت فراوان او در علاقه مند کردن ایشان به خود الزاما مفهومش این نیست که می تواند رابطه ای مستقیم با تمام عوالم رویایی ایشان داشته باشد. شما با هیجان تمام نزد او می روید تا بگویید چطور فلانی احساسات شما را جریحه دار کرده است و امیدوار هستید که حداکثر همدردی ممکن را از وی مشاهده کنید، در حالی که به محض آنکه حرف هایتان تمام شد، از شما می پرسد: « مگر با او چه کردید که شما را رنجانیده است؟» و سپس با دقت و مو شکافی تقصیرات و گناهان شما و او را در معرض سنجش قرار می دهد و هیچ ابایی هم نخواهد داشت که در این امر جانب شما را رها کند و جانب او را بگیرد. شما می توانید فریاد بزنید و اعتراض کنید، ‌اما مطمئن باشید که هیچ یک از این اعمال نمی تواند او را حتی برای یک سانتیمتر هم از جاده عدل و انصاف و یک قضاوت صحیح و بیطرفانه منحرف سازد.

عدم قابلیت او در درک عواطف، ‌احساسات و نیازهای باطنی جنس مخالف( خواه همسر،‌ خواه دوست دختر ) اغلب اوقات برایش دردسرهایی درست می کند. برای اغلب زن ها باور کردن این مطلب مشکل است که مردی که این چنین منطقی و با انصاف است و با دیدی این چنین وسیع و همه جانبه به امور محتلف جهان می نگرد، پرا از درک نیازهای باطنی دیگران این چنین عاجز است،‌در حالی که طبیعت او این چنین است.

اگر به هنگام تولد او قمر در عقرب نبوده باشد، از نظر امور مالی خساست نشان نمی دهد. در حقیقت باید گفت که تأثیر صورت فلکی تراز بر متولدین این ماه موجب نوعی دست و دلبازی می باشد. مرد متولد مهر معتقد است که پول را باید خرج اموری کرد که زیبایی یا شادمانی به همراه داشته باشد. اگر می خواهید بر سر سفره عقد بنشینید و برای زنا شویی با او بله بگویید، لازم است که برای زندگی در خانه ای که سفره آن همیشه گسترده است و پذیرایی از میهمانانی که تقریبا همیشه در منزل شما بسر خواهند برد، قبلا خود را آماده کنید.

خانه این مرد،‌ جز در طی روزهایی که در لاک استراحت و تنبلی خود فرو می رود، همیشه مملو از میهمان است، و آن وقت همین آدم از رفتن به نقاطی که عده زیادی در آن جمعند و سر و صدای زیاد تعادل احساسات او را به هم می زند، جدا بیزار است.حضور در میان جمعی که ایشان را خوب نمی شناسد، برای وی غیر قابل تحمل است. از آن گذشته یک خاصیت دیگر نیز در او وجود دارد که به فرار او از اجتماعات کمک میکند و آن این است که به هیچ وجه مایل به قرار گرفتن در محلی نیست که مرتبا از دیگران تنه بخورد، یا به شانه و پهلوی او فشار وارد بیاید و تماس جسمانی با سایرین پیدا کند. او از همهمه و جدال و ازدحام متنفر است. مرد متولد مهر ماه خواهان معاشرت و دوستی با تمام افرادی است که از هوش، معلومات و درایت فراوان برخودارند، اما همین قدر که تعداد یک چنین افرادی در دور ور وی از ده دوازده نفر تجاوز کند، دچار نفس تنگی می شود و در صدد فرار می افتد او ممکن است ناگهان شما را در یک مهمانی بزرگ شلوغ تنها بگذارد و بدون هیچ خبری ناپدید شود.

سریع ترین راه به دادگاه طلاق برای زنانی که شوهر متولد مهر دارند، خانه بدون نظم و ترتیب است،‌ و اگر مایل به مرافعه و بد خلقی نیستید، صدای رادیو و تلویزیون را کم کنید، نگذارید بوی غذا تمام منزل را فرا بگیرد و اگر خواستید در غذایی سیر یا پیاز به کار ببرید، قبلا اسپری خوش بویی در اتاق ها بزنید تا نکند بوی پیاز و سیر به مشام فوق العاده حساس او برسد. زنی که نان را در ظرف مخصوص به سر سفره نمی آورد، شیشه های شیر و ظرفهای غذا را توی ظرف شویی روی هم می ریزد، قوطی های ادویه را پس از برداشتن از فقسه در جایی میگذارد که جلوی چشم باشند، خیلی زودتر از آنچه که تصور می کند، ورقه طلاق را از دست شوهر متولد مهر خود دریافت می دارد.نکته جالب در این مورد این است که او خودش ممکن است حداکثر بی نظمی را در منزل داشته باشد، اما به هیچ وجه نمی تواند یک خانه گردگیری نشده، بچه های کثیف و اسباب و اثاثیه در هم و برهم را تحمل کند. او ممکن است در مواجهه با یک چنین وضعی فورا به دادگاه خانواده نرودو تقاضای طلاق نکند، اما مطمئن باشید که منشی او در اداره روزبروز به نظرش جالب تر و جذاب تر خواهد آمد. بقیه جریان را خودتان می توانید حدس بزنید.

مرد متولد مهر از درهم برهمی امور واقعا متنفر است و در مقابل شیفته هم آهنگی و نظم و ترتیب می باشد. خانه او باید مأوای دنج و راحتی باشد که بتواند پس از فرار از غوغای دیوانه کننده دنیای خارج به آن پناه بیاورد و اگر جز این بود، تعادل ذاتی و طبیعی خود را از دست می دهد. از آنجا که این شخص به جست و جوی علت دیر آمدن های او به خانه و یا صرف کردن تمام وقت آزاد خود به مطالعه کتاب و یا دراز کشیدن روی تختخواب بپردازید. او هرگز به شما نخواهد گفت که دوست ندارد هر وقت به منزل می آید، شما را در لباس راحتی،‌ با موهای بسته و صورت آرایش شده ببیند. راستش را بخواهید او حتی گاهی متوجه نمی شود که بر آمدنش از رفتن به یکی از اتاقهای منزل به این علت است که شما در آن اتاق پرده نارنجی آویزان کردن اید و او این رنگ را دوست ندارد، به همین ترتیب او ممکن است درست نداند که چرا به هنگام ترک منزل و یا مراجعت به آن فراموش می کند شما را ببوسد، ذات قاضی منشش او، به او می گوید که یک جای کار خراب است و تعادل لازم وجود ندارد و همین امر او را به طور ناخودآگاه ناراحت می کند. وقتی ساعت مراجعت او نزدیک شد، اسباب بازی بچه ها را از کف اتاق ها جمع کنید، عطر خوشبویی به خود بزنید، صدای تلویزیون را کم کنید، چند شاحه گل آبی رنگ روی میز بگذارید و آن وقت ببینید که چطور در بهشت باز می شود و یک شوهر ایده آل از اطاق بهشت برای شما بر روی زمین می افتد.

کودکان یک مرد متولد مهر از ویژگی عدل و انصاف پدر خود وسیعا بهره مند می گردند. او کاری می کند که هیچ یک از بچه های خود را نسبت به دیگران برتر و عزیزتر احساس نکند، انضباط را با قدرت تمام به موقع اجرا می گذارد، و اگر لازم شد که ایشان را تنبیه کند، قبلا دلایل این کار را برای آنها بازگو می کند و تقریبا هرگز این کار را با عصبانیت انجام نمی دهد. بچه ها نیز مثل شما سخت مجذوب او می گردند، و باز هم مثل شما دائما در معرض بحث های مداوم او درباره هر چیز قرار می گیرند. آنچه عجیب است که مرد متولد مهر پس از ازدواج چندان اشتیاقی به بچه دار شدن از خود نشان نمی دهد، ‌اما پس از آنکه آن ها به دنیا آمدند، یک عشق کامل پدرانه را نثار ایشان می سازد، هرگز نمیگذارد به ایشان احساس تنهایی دست بدهد، ‌از صمیم قلب نقش خود را به عهده میگیرد و ایفا می کند و خلاصه کاری می کند که همه او را یک پدر نمونه بدانند. با وجود همه اینها، و برغم توجه شدید او به بچه های خود،‌ شما می توانید یقین داشته باشید که حتی اگر پای یک دو جین بچه هم در میان باشد، مقام و منزلت خاص خود را نزد او حفظ و نگاهداری خواهید کرد. در واقع پایه های تخت سلطنت شما بر قلب او چیزی نیست که به این آسانی ها متزلزل بشود. اصلا برای متولدین مهر، اعم از زن و مرد یا زن، ‌جفت و همسر در مرحله اول اهمیت و کودکان پس از او قرار می گیرند. شما یقین داشته باشید که او آن گوشه دنجی را که در قلب خود به شما اختصاص داده است، نه تنها هرگز به کس دیگری واگذار نخواهد کرد، بلکه حتی پنجره آن را هم به کسی نشان نخواهد داد تا نیم نگاهی به درون آن بیندازد و البته این به شرط آن است که شما خانه را تمیز نگاه دارید، همیشه مرتب و زیبا باشید، موهایتان آرایش کرده باشد و از آویزان کردن پرده آبی رنگ در اتاق ها خودداری نکرده باشید. او رنگ آبی را خیلی دوست می دارد.

توصیه دیگر هم درباره مرد متولد مهر به شما این است که اگر شما عاشق یک چنین مردی هستید و یقین دارید که او هم شما را دوست دارد، ‌هر چه دل تنگتان می خواهد بگویید و هر پیشنهادی دارید، از جمله پیشنهاد ازدواج، فورا آن را رو کنید و مطمئن باشید از اینکه شما پیشقدم شده اید سخت خوشحال خواهد شد

 

همچنین : شخصیت زن و دختر متولد مهر ماه و افراد معروف متولد مهر ماه و عکس نوشته های مهر ماه

مطالب مشابه را ببینید!