مجله تاپ‌ناز‌

معرفی جاذبه ها و مکان های گردشگری قطر

گردشگری قطر جاهای دیدنی و مکان های گردشگری کشور قطر

قطر برای گردشگرانی که به زیبایی و هنر علاقه دارند مکانی مناسب است.

قطر زیبایی های متعددی برای گردشگران دارد اما به دلیل محدودیت زمان سفر گردشگران به قطر ما خواندن این راهنما را به شما پیشنهاد می کنیم تا بتوانید در کمترین زمان به تمام نقاط دیدنی قطر بروید.

معرفی جاذبه ها و مکان های گردشگری قطر

مسجد کتارا قطر

مسجد کتارا در قلب دهکده فرهنگی کتارا بنا شده است که این دهکده دارای تعدادی از زیباترین معماری ‌های خاورمیانهاست. طراحی این مسجد به صورت کاملا متفاوتی با سایر مساجد موجود در قطر انجام شده است. این بنا با کاشی ‌هایی که بیشتر آن‌ ها آبی‌رنگ هستند پوشیده شده و در میان رنگ‌ های دیگر به‌کار رفته در آن نیز می ‌توان به رنگ ‌های قرمز و زرد اشاره کرد. شما با دیدن معماری و طراحی داخلی پیچیده این بنا شگفت‌ زده می شوید. این مسجد همچنین دارای سه برج بلند است که به‌ سوی اسمان سر کشیده‌ و تضاد بین این سازه ‌های عظیم و زیبایی دیوارهای کاشی‌ کاری شده این بنا به ‌طور خاصی جلب‌ توجه می‌کند.


معرفی جاذبه ها و مکان های گردشگری قطر

مسجد جامع دوحه قطر

شاید کلمه بزرگ بتواند ماهیت کلی این مسجد را تعریف کند. ظاهر خارجی این مسجد کمی ترسناک به نظر می ‌رسد و پیش از ورود به آن فکر می ‌کنید که در حال ورود به یک دژ غیرقابل نفوذ هستید ولی محیط داخلی آن دارای ساختاری آرامبخش و زیبا است. سقف گنبدی شکل این مسجد با ارتفاعی زیاد بالای سر شما قرارگرفته و ستون ‌هایی سفیدرنگ و چلچراغ‌ هایی ساده، دید شما از بالای سرتان را تشکیل می ‌دهند. این بنا به‌ خودی‌ خود بسیار بزرگ و عظیم است ولی با ورود به آن معماری منحصربه‌ فرد این محیط شما را خواهد گرفت و برای چند لحظه سکوت می کنید. بنای این مسجد به ‌صورت خاصی در شب ‌ها زیبا است زیرا با فرارسیدن شب، نوری بنفش ‌رنگ بر روی این مسجد تابانده می ‌شود.


معرفی جاذبه ها و مکان های گردشگری قطر

صحرای دوحه قطر

صحرای دوحه تقریبا در بیشتر مناطق خود دست‌ نخورده و بکر به‌ حساب می ‌آید و باید آن را به ‌عنوان بخشی جدایی ‌ناپذیر از سفر خود به قطر در نظر بگیرید. شاید در جهان موارد کمی باشند که به‌ اندازه کیلومترها چشم ‌انداز از شن‌ های دست ‌نخورده بتوانند شما را تحت تاثیر قرار بدهند. زیبایی چشم ‌انداز این صحرا موجب می‌شود که حس کوچک بودن به شما دست بدهد و در هیبت این چشم ‌انداز ناآشنا غرق شوید. شن‌ های این صحرا کامل و دست ‌نخورده هستند و تپه ‌های شنی متعددی در آن به چشم می‌خورند. به همین دلیل نیز دیدن این چشم ‌انداز زیبا و چشم ‌نواز صحرایی در هر یک از روزها می ‌تواند در قالب یک سافاری برای شما لذت ‌بخش باشد. موتور ماشین خود را آماده کرده و برای تجربه ‌ای تطمیع کننده از حضور در شن‌ های دست‌نخورده صحرا آماده شوید.


معرفی جاذبه ها و مکان های گردشگری قطر

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر به ‌قدری از نظر طراحی پیچیده است که شاید در ابتدا بتوان آن را با یک شاهکار اوریگامی (اوریگامی به یکی از سبک‌های خلق آثار هنری در ژاپن گفته می‌شود که به‌واسطه تا زدن کاغذ در زویای مختلف و ایجاد شکل‌هایی منحصربه‌فرد انجام می‌شود) اشتباه گرفت. بدنه سفیدرنگ این بنا دارای تلفیقی از لبه‌ های تیز و منحنی است که ازنظر معماری می ‌توان ساخت آن را تا حدی غیرممکن در نظر گرفت. این بنا در حال حاضر در حال ساخت است و به‌تدریج شاهد تبدیل ‌شدن این طراحی شگفت ‌انگیز به واقعیتی فیزیکی خواهیم بود. طراحی این موزه با الهام گیری از رزهای صحرایی انجام شده است که در حقیقت یک پدیده طبیعی بسیار عجیب هستند که به‌واسطه شکل‌ گیری کریستال ‌ها در ساختارهای اقلیمی خاص به وجود می‌آیند. معمار این بنا معتقد است که رزهای صحرایی در حقیقت گذرگاهی از زمان را به نمایش می‌گذارند و به همین دلیل نیز این ایده را در طراحی این بنا به کار گرفته است.


معرفی جاذبه ها و مکان های گردشگری قطر

برج‌های برزان قطر

برج ‌های برزان نمایشگر معماری درخشانی هستند ولی برای تجربه کامل زیبایی آن‌ ها باید به نوک این برج‌ ها بروید. هنگامی‌که به بالای این برج رسیدید می ‌توانید از چشم ‌اندازی زیبا لبریز شوید. این بنا در نوع خود یک سازه زیبا و چشمگیر است. حتما دوربین به همراه داشته باشید زیرا بالای این برج به‌عنوان نقطه ‌ای ایده آال برای عکاسی به ‌حساب می‌آید.


معرفی جاذبه ها و مکان های گردشگری قطر

دژ دوحه قطر

این دژ نظامی در قلب دوحه واقع شده و در سال ۱۹۲۷ ساخته شده است. با این‌ وجود درنهایت این دژ به یک موزه تبدیل شده است و هم‌اکنون آثار هنری‌ مانند زیورآلات چوبی، تجهیزات ماهی گیری قدیمی، نقاشی‌ های رنگ ‌روغن و عکس ‌های قدیمی را به نمایش می ‌گذارد. اگر به دنبال درک تاریخ و سبک زندگی قطری‌ ها هستید و می‌خواهید تا ساکنان این سرزمین را اندکی بهتر بشناسید، این دژ می ‌تواند یک روز لذت ‌بخش را برای شما رقم بزند. با تمامی این تفاسیر، زیباترین و چشم‌گیرترین نکته این دژ را می‌ توان نمای بیرونی آن دانست. این بنا بسیار بزرگ و مستحکم است و موجب برانگیخته شدن حس محاصره شدن با نیرویی قوی و ترسناک در شما می‌ شود. این امر در نوع خود تجربه ‌ای ویژه است و بدون شک از دیدن منظره این بنای زیبا و البته رعب‌آور، لذت خواهید برد.


معرفی جاذبه ها و مکان های گردشگری قطر

موزه هنرهای اسلامی

موزه هنرهای اسلامی در قلب آبهایی ساکن و شفاف قرارگرفته است. برای رسیدن به این موزه باید از روی یک پل ساخته شده در میان این آب‌ های زلال عبور کنید و به همین دلیل نیز غرق در ظاهر زیبای این موزه خواهید شد. این بنای سفیدرنگ دارای شکلی مکعبی با زاویه ‌های تیز است و به‌تنهایی در مرکز آب ‌های زلالی که به آن اشاره شد قرارگرفته است. بنای این موزه در زیر نور آفتاب با درخشش زیبایی همراه است و همین امر نیز گیرایی محیطی آن را افزایش می‌دهد. هنگامی‌که به داخل این موزه پای می‌گذارید از ریزه‌ کاری‌های محیط داخلی آن شگفت ‌زده خواهید شد زیرا محیط داخلی این بنا به‌صورت کامل در نقطه مقابل سادگی ظاهری نمای خارجی آن قرار دارد.

مطالب مشابه را ببینید!